ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iihs pedestrian safety (3)
خودرو

سرافکندگی ب ام و X1 در تست ترمزگیری خودکار [تماشا کنید]

موسسه غیر انتفاعی IIHS یکی از معتبرترین مراجع تست و ارزیابی ایمنی خودروها به شمار می رود. این موسسه در سال 1959 توسط برخی از شرکت های فعال در حوزه بیمه خودرو بنیانگذاری شده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

موسسه غیر انتفاعی IIHS یکی از معتبرترین مراجع تست و ارزیابی ایمنی خودروها به شمار می رود. این موسسه در سال 1959 توسط برخی از شرکت های فعال در حوزه بیمه خودرو بنیانگذاری شده و مقر آن در آرلینگتون ویرجینیا قرار دارد. گفتنی که سازمان IIHS یکی از سخت گیرانه ترین تست های تصادف را در سرتاسر جهان انجام می دهد و به نوعی تعیین کننده میزان ایمنی خودروها در بازار آمریکای شمالی است.

در یکی از آخرین ارزیابی ها، مهندسین IIHS به سراغ یازده مدل شاسی بلند حاضر در بازار ایالات متحده رفته و توانایی آنها در پیشگیری از وقوع برخورد با عابرین پیاده را ارزیابی کرده اند. این ارزیابی شامل سه سناریوی مختلف است که هر یک از آنها از شرایط واقعی اقتباس شده و عبارتند از:

  • سناریوی اول: شبیه سازی ورود عابر پیاده به خیابان و قرار گرفتن آن در برابر خودرو
  • سناریوی دوم: شبیه سازی فرار ناگهانی یک کودک خردسال از پشت دو اتومبیل پارک شده در حاشیه خیابان
  • سناریوی سوم: شبیه سازی قدم زدن یک فرد بزرگسال در امتداد مسیر حرکت خودرو

iihs pedestrian safety (2)

در سناریوهای اول و دوم، خودروها دو مرتبه و با سرعت های اولیه 19 و 25 کیلومتر در ساعت تست می شوند. در سناریوی سوم هم مدل ها، با سرعت های 40 و 59 کیلومتر در ساعت تحت ارزیابی قرار می گیرند.

از بین 11 شاسی بلند تست شده، چهار مدل هوندا CR-V، سوبارو فورستر، تویوتا RAV4 و ولوو XC40 امتیاز "عالی" را کسب کرده اند. تمامی این مدل ها توانسته اند در تست ها یا بدون برخورد به عابرین متوقف شوند و یا قبل از برخورد با آدمک ها، ترمزگیری نموده و از شدت حادثه تا حد زیادی بکاهند.

iihs pedestrian safety (1)

پنج مدل دیگر شامل شورولت Equinox، کیا اسپرتیج، هیوندای کونا، مزدا CX-5 و نیسان روگ (اکس-تریل) موفق به اخذ امتیاز "پیشرفته" از IIHS شده اند. در این بین میتسوبیشی اوتلندر هم امتیاز "ابتدایی" را کسب کرده است. اما نکته عجیب اینکه کراس اوور لوکس ب ام و X1 عملکرد فوق العاده ضعیفی داشته و در برخی از تست ها بدون تشخیص آدمک عابر پیاده با سرعت تمام به آنها کوبیده است!

ب ام و X1

هنوز مشخص نیست که چرا سنسورها و دوربین های X1 در شناسایی آدمک ها ناموفق ظاهر شده اند، اما مسلما این اتفاق اعتبار باواریایی ها را تا حد زیادی خدشه دار می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    اعتبار فقط سایپا

مطالب پیشنهادی