ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرقت موبایل
تکنولوژی

سرقت کامیون حامل گوشی‌های شیائومی به سبک هندی

تعدادی راهزن هندی کامیون حامل موبایل های شیائومی را به سرقت برده اند و حالا پلیس به کارکنان این کمپانی هم مظنون شده است. شیائومی، سامسونگ و اپل رقابت تنگاتنگی را برای در اختیار گرفتن ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۶

تعدادی راهزن هندی کامیون حامل موبایل های شیائومی را به سرقت برده اند و حالا پلیس به کارکنان این کمپانی هم مظنون شده است.

شیائومی، سامسونگ و اپل رقابت تنگاتنگی را برای در اختیار گرفتن بازار هند باهم دارند اما ظاهرا چالش های آنها به ارائه گوشی‌های با امکانات گسترده و قیمت مناسب محدود نمی شود. به گزارش «ایندیا تایمز» دستکم چهار راهزن با ضرب و شتم راننده کامیون حامل گوشی های شیائومی وی را به یک درخت بسته و ماشین را به سرقت برده اند.

گوشی‌ها هنوز پیدا نشده‌اند

سرقت زمانی روی داده که راننده برای توقف و استراحت از ماشین پیاده شده است. در این حین چهار نفر که هویت آنها مشخص نیست، به وی حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار می دهند. راننده بخت برگشته که پس از کتک خوردن به درختی بسته شده بود، توسط افراد محلی پیدا شده است.

این افراد سپس پلیس را در جریان ماجرا گذاشتند اما مقامات پس از بازرسی مناطق اطراف تنها کامیون خالی را پیدا کرده اند. ارزش بار کامیون حدود ۱۴۱ هزار دلار تخمین زده شده و سارقان پس از توقف در یکی از روستاهای مجاور بار آن را به ماشین دیگری منتقل کرده و کامیون را در محل رها کرده اند.

این رویداد در«آندرا پرادش» روی داده و پلیس بر این باور است که سرقت با همدستی کارکنان یا افراد آگاه در کمپانی شیائومی روی داده است. محموله مورد بحث شامل گوشی هایی با قیمت بین ۸۴ تا ۲۰۰ دلار است.

شیائومی ۲۸.۹ درصد از کل بازار موبایل هند را در دست دارد و طی سال گذشته ۴۱.۱ میلیون دستگاه را در این کشور عرضه کرده است. تولید و عرضه این دستگاه ها سود سرشاری را عاید شیائومی کرده اما در کنار آن به اشتغال زایی و سود قابل توجهی هم برای دولت هند منجر شده و در نتیجه پلیس برای جلوگیری از تکرار این ماجرا و تامین امنیت کمپانی های خارجی تحقیقات مفصلی را آغاز کرده است. سرقت موبایلپلیس با ردیابی شماره سریال گوشی ها می تواند از روشن شدن آنها باخبر شود اما این احتمال وجود دارد که سارقان قطعات مختلف دستگاه ها را جدا کرده یا آنها را به کشورهای خارجی قاچاق کنند.

افزایش قیمت دستگاه های دیجیتال باعث گسترش سرقت موبایل در ایران هم شده است. سارقان با کشتن «امیر جمالی»، جوان سیستانی نشان دادند که برای سرقت حتی حاضر به آدم کشی هم هستند. برای در امان ماندن از این مشکلات می توانید توصیه‌های ایمنی برای جلوگیری از سرقت گوشی همراه را مطالعه کرده و با نحوه ردیابی کالاهای سرقت شده نیز آشنا شوید.

عکس شاخص این مطلب تزئینی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Sarah
    Sarah | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    آقای یونسی ؛ داستان امیر جلالی چیه ؟ هیچ رفرنسی ندادید.

    • یونس مرادی
      یونس مرادی | ۷ اسفند ۱۳۹۷

      امیر جمالی، اصالتا سیستانی بود که برای ادامه تحصیل به تهران آمد اما سارقین با قصد دزدیدن گوشی او را به قتل رساندند.

  • ali_unique
    ali_unique | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    چه جالب حداقل گوشیهای پرچمدارش می دزدیدند?

مطالب پیشنهادی