ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین نواده برقی پژو 206 متولد شد؛ اطلاعات رسمی از پژو 208 مدل 2020

ساعاتی پیش پژو به طور رسمی از نسل جدید 208 با سه قوای محرکه بنزینی، دیزلی و الکتریکی پرده برداری کرد. عکس های هاچبک جدید پژو پیش از رونمایی رسمی در نمایشگاه ژنو در یکی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

ساعاتی پیش پژو به طور رسمی از نسل جدید 208 با سه قوای محرکه بنزینی، دیزلی و الکتریکی پرده برداری کرد. عکس های هاچبک جدید پژو پیش از رونمایی رسمی در نمایشگاه ژنو در یکی از سایت های خبری فرانسوی منتشر شده بود.

طراحی ظاهری پژو 208 جدید از برادران بزرگ تر خود یعنی 508 و 3008 گرفته شده است. یک نوار LED عمودی که به صورت طولی در دو طرف چراغ های جلو قرار گرفته اند از جمله المان هایی است که در پژو 508 جدید نیز دیده می شود. چراغ های عقب نیز وضعیت مشابه ای دارند و همانند دیگر محصولات جدید پژو هستند.

در داخل کابین از طرح فضایی پژو موسوم به i-cockpit استفاده شده است. دکمه های پیانویی مرکز کنسول، در کنار  صفحه نمایش بزرگ لمسی در بخش بالایی، پشت آمپری با قاب مجزا و ارتفاع بالاتر از فرمان خودرو و همچنین جوی استیک جعبه دنده با طراحی کاملا متفاوت در این بخش دیده می شود.

رقیب اصلی این خودرو یعنی رنو کلیو در نمایشگاه ژنو در ماه مارچ سال جاری برای اولین بار رونمایی خواهد شد و گفته می شود که این خودرو در هر سه مدل بنزین سوز، دیزلی و الکتریکی یا هیبریدی عرضه خواهد شد.

در حال حاضر گروه PSA در حال گسترش بیش از پیش برند لوکس خود موسوم به DS است به همین دلیل معرفی نسل جدید پژو 208 به نمایشگاه ژنو موکول شده است و در سال آینده میلادی نیز پژو از نسل جدید 2008 رونمایی خواهد کرد.

پژو 208 جدید از پلت فرم ماژولار PSA موسوم به CMP بهره می برد که یکی از جدیدترین شاسی پژو محسوب می شود.

پژو 208

این پلت فرم قابلیت پشتیبانی از قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی به برد بیش از 300 کیلومتر را نیز دارد. پژو علاوه بر مدل های عادی، مدل GTi که به عنوان یک نسخه اسپرت و گران قیمت تر این هاچ بک است را نیز عرضه خواهد کرد.

طول کلی پژو 208 در حدود 4 cm افزایش پیدا کرده است. همچنین وزن خودرو به لطف استفاده از پلت فرم جدید 30 kg کاهش پیدا کرده است. یان بورل به عنوان سرپرست تیم طراحی 208 اعلام کرده است که هدف ما ارتقا دینامیکی این سوپرمینی به نسبت نسل قبل آن بوده است.

پژو 208 جدید برخلاف اسلاف خود تنها در نسخه 5 درب عرضه خواهد شد و از پلت فرم ماژولار PSA موسوم به CMP بهره می برد. این دومین خودرو پس از DS 3 Crossback است که بر پایه این پلت فرم توسعه داده شده است. این پلت فرم با کد طراحی P21  نسل جدید 208 با سه قوای محرکه متفاوت عرضه خواهد شد.

در مدل بنزین سوز، موتور 1.2 لیتری با 75 اسب بخار قدرت و جعبه دنده 5 سرعته دستی مدل پایه خواهد بود. نسخه 99 اسب بخار به جعبه دنده 6 سرعته دستی مجهز است و مدل 128 اسب بخاری نیز از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک بهره می برد.

موتور 1.5 لیتری دیزلی نیز با حداکثر قدرت 99 اسب بخار به جعبه دنده 6 سرعته دستی مجهز شده است.

در مدل الکتریکی نیز از موتور با حداکثر قدرت 136 اسب بخار بهره می برد. طبق اعلام پژو در سیکل مصرف سوخت جدید اتحادیه اروپا موسوم به WLTP مدل الکتریکی دارای حداکثر برد معادل 338 کیلومتر به لطف استفاده از باتری با ظرفیت 50 kWh خواهد بود. این باتری ها این قابلیت را دارند تا به کمک شارژ سریع در عرض 30 دقیقه تا 80 درصد شارژ شوند.

به طور کلی پژو 208 بر پایه محور متحرک جلو توسعه داده شده است به همین دلیل باتری ها در یک بخش H شکل در زیر صندلی های عقب قرار گرفته اند. این دقیقا همان مکانی است که در مدل های احتراق داخلی(بنزین سوز و دیزلی) باک خودرو قرار گرفته است.

در ظاهر مدل الکتریکی نیز شاهد تفاوت هایی هستیم که مربوط به رینگ ها و بخش ظاهری جلو برای رسیدن به شرایط آیرودینامیکی بهینه تر تغییر کرده است. رینگ های این هاچبک 16 یا 17 اینچی خواهند بود که گرچه در حال حاضر استفاده از رینگ های سایز بزرگ مرسوم شده است اما رینگ سایز بزرگ تر باعث افزایش قیمت نهایی خودرو در این کلاس بسیار پر رقابت خواهد شد.

در داخل کابین از طرح فضایی پژو موسوم به i-cockpit استفاده شده است. دکمه های پیانویی مرکز کنسول، در کنار  صفحه نمایش بزرگ لمسی در بخش بالایی، پشت آمپری با قاب مجزا و ارتفاع بالاتر از فرمان خودرو و همچنین جوی استیک جعبه دنده با طراحی کاملا متفاوت در این بخش دیده می شود.

در مدل های پایه از یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و در مدل های بالاتر از صفحه نمایش 10 اینچی استفاده شده است. همچنین تمامی مدل ها به 4 خروجی USB مجهز هستند.

طراحی ظاهری پژو 208 جدید از برادران بزرگ تر خود یعنی 508 و 3008 گرفته شده است. یک نوار LED عمودی که به صورت طولی در دو طرف چراغ های جلو همانند پژو 508 جدید دیده می شود. چراغ های عقب نیز وضعیت مشابه ای دارند و همانند دیگر محصولات جدید پژو هستند.

رئیس بخش طراحی پژو جیلس ویدال در مورد طراحی نسل جدید پژو 208 می گوید:

"ما به دنبال آن بودیم تا جذاب ترین هات هچ (هاچ بک اسپرت) ممکن را طراحی کنیم. اگر به گذشته و مدل هایی همچون 206، 207 و 208 نگاه کنید. متوجه می شوید که نسل به نسل طراحی ها به این سمت نزدیک شده اند. به همین دلیل طراحی شیشه جلو کمی عقب تر نشسته است، بدنه خودرو عضلانی تر و چارشونه تر به نظر می رسد و چرخ ها در دور ترین فاصله ممکن از یکدیگر به نظر می رسند.

"زمانی که شما این فاکتورهای را ندارید بدنه خودرو بیش از حد یکپارچه به نظر می رسد و باعث می شود تا چرخ ها بیش از حد بزرگ جلوه کنند و در دقیقا در هر چهار گوشه قرار نداشته باشند."

"در صنعت خودروسازی ما روز به روز ما شاهد افزوده شدن به بخش جلویی خودروها هستیم که بیشتر آن ها مربوط به نکات ایمنی می شود. به همین دلیل رفته رفته اورهنگ ها بزرگ و بزرگ تر می شوند. به همین دلیل ایده ما این بود که تمام این محدودیت ها را فریب دهیم و به نظرم موفق به انجام این کار نیز شده ایم."

از مهم ترین رقبای پژو 208 باید به رنو کلیو، رنو زویی در مدل الکتریکی، فورد فیستا و...اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Morteza Jamalpour
    Morteza Jamalpour | ۸ اسفند ۱۳۹۷

    دیوانه کنندس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی