ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسپریا ۱۰
تکنولوژی

سونی از میان‌رده‌های اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس رونمایی کرد

ژاپنی ها برای بقا در بازار موبایل و دچار نشدن به سرنوشت HTC به تغییر روش نامگذاری گوشی های خود روی آورده اند و حالا اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس نقش جدیدترین میان رده های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۰

ژاپنی ها برای بقا در بازار موبایل و دچار نشدن به سرنوشت HTC به تغییر روش نامگذاری گوشی های خود روی آورده اند و حالا اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس نقش جدیدترین میان رده های سری XA را بر عهده دارند.

اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس به ترتیب به نمایشگرهای ۶ و ۶.۵ اینچی LCD با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۱ به ۹ مجهز شده اند که حفظت از آن برعهده پوشش گوریلا گلس ۵ قرار دارد.

اکسپریا ۱۰ پلاس از نظر سخت افزاری میزبان چیپست ۱۴ نانومتری و هشت هسته ای اسنپدراگون ۶۳۶، پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۰۹، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است. اکسپریا ۱۰ اما از چیپست ۸ هسته ای اسنپدراگون ۶۳۰، پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۰۸، ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد.

ظرفیت باتری اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس به ترتیب برابر ۲۸۷۰ و ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. هر دو دستگاه از سنسور اثر انگشت فیزیکی روی لبه بهره برده و توانایی پشتیبانی از کارت حافظه خارجی را دارند.

دوربین اصلی اکسپریا ۱۰ دوگانه است و سنسورهای ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی را در خود جای داده. دوربین سلفی این گوشی اما میزبان سنسوری ۸ مگاپیکسلی است. مدل پلاس هم با دوبین اصلی دوگانه ۱۲+۵ مگاپیکسل و سلفی ۸ مگاپیکسلی دارای زوم اپتیکال همراه شده است.

قابلیت های صوتی این دو میان‌رده شامل آمپلی فایر هوشمند، دالبی اتموس، صدای Hi-Res، جک صوتی هدفون، LDAC و DSEE HX می شود.

اکسپریا ۱۰ ابعادی برابر با ۱۵۶ در ۶۸ در ۸.۴ میلی متر داشته و وزن آن ۱۶۲ گرم است. مدل پلاس همانطور که از نام آن برمی آید کمی بزرگتر است و ۱۸۰ گرم وزن دارد.

قیمت در نظر گرفته شده برای اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس به ترتیب ۳۴۹ و ۴۲۹ دلار عنوان شده. کمپانی سونی این گوشی ها را از ماه آینده و در رنگ های نقره ای، آبی، طلایی و مشکی روانه بازار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۷ اسفند ۱۳۹۷

    سوني كيفيت ساخت بالايي داره ولي بيش از حد سنگين و نامنعطف شده و به بازار خوب پاسخ نميده.... گذشته اي پرشكوه كه توش گير كرده....

    مجموعه سوني اخلاق مديريتي ژاپني خاصي داره كه تو بازار كنسول شايد جواب بده اونم چون رقباي قديمي به قواعد هم اخت گرفتن! ولي در موبايل نه!!

    در واقع سوني در زميني بازي ميكنن كه قواعد خود سوني حاكم هست...
    ولي ميلي به بازي در زمين رقبا و با قاعده اونا نداره...

    چيزي شبيه نوكيا در عصر سيمبين!

    هرچند سرشار از استعداد و نوآوري ولي لجوج و يك دنده!!!

  • pishro
    pishro | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    قیمتاشون خوبه

    • امیر
      امیر | ۶ اسفند ۱۳۹۷

      شما حالت خوبه؟ شرکتای دیگه با این قیمت پردازنده های ۷۱۰ و ۶۶۰ میزارن با باتری های ۳۵۰۰. این کجاش قیمت خوبه؟؟؟ اول رقیباشو برو ببین بعد نظر بده. به نظر من خیلی ضعیف و گرونن. آخه اسنپ ۶۳۶ و ۴۰۰ دلار؟!؟! ??

      • r.age
        r.age | ۶ اسفند ۱۳۹۷

        شیائومی چن سال میتونه دووم بیاره؟!

  • pars
    pars | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    گرون و غیر قابل رقابت با شیائومی و هواوی و سامسونگ

مطالب پیشنهادی