ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میکرو اس دی ۱ ترابایتی
تکنولوژی

سن دیسک میکرو اس دی ۱ ترابایتی خود را معرفی کرد

هر ساله ظرفیت کارت‌های حافظه افزایش می‌یابد و آنها کوچکتر از قبل می‌شوند. این روند بار دیگر در کنگره جهانی موبایل با معرفی اولین کارت‌های میکرو اس دی ۱ ترابایتی جهان ادامه پیدا کرده. کمپانی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

هر ساله ظرفیت کارت‌های حافظه افزایش می‌یابد و آنها کوچکتر از قبل می‌شوند. این روند بار دیگر در کنگره جهانی موبایل با معرفی اولین کارت‌های میکرو اس دی ۱ ترابایتی جهان ادامه پیدا کرده. کمپانی سن دیسک که در نمایشگاه CES سال قبل از کوچک ترین فلش درایو 1 ترابایتی دنیا رونمایی کرده بود، در MWC امسال اولین کارت میکرو اس دی ۱ ترابایتی خود را معرفی کرده است.

میکرو اس دی ۱ ترابایتی

هر دو کمپانی میکرون و سن دیسک در کنگره جهانی موبایل بارسلون، از محصولات UHS-I microSDXC خود رونمایی کرده‌اند و بازار جدیدی در کارت‌های میکرو اس دی ۱ ترابایتی به راه انداخته‌اند. از سوی دیگر هفته‌ی گذشته سامسونگ در مراسم گلکسی اس 10 پلاس، اعلام کرده که پرچمدار جدیدش به ۱ ترابایت حافظه داخلی مجهز شده.

این مسئله توقع کاربران وسوسه می‌کند که سراغ خرید کارت‌های میکرو اس دی ۱ ترابایتی بروند و خیال خود را راحت کنند. در این میان مسئولین وسترن دیجیتال که کمپانی مادر سن دیسک محسوب می‌شوند، باور دارند که کارت‌های میکرو اس دی ۱ ترابایتی آنها عمکرد بهتری بر جای می‌گذارد.

میکرو اس دی ۱ ترابایتی
سال قبل سن دیسک کوچک ترین فلش درایو 1 ترابایتی دنیا را معرفی کرده بود

سرعت خواندن اطلاعات کارت سن دیسک ۱۶۰ مگابایت بر ثانیه است. در حالی که این مؤلفه در کارت میکرون تنها ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه است. این در حالی است که سرعت کارت مایکرون در انتقال اطلاعات ۵ مگابایت از کارت سن دیسک بیشتر است و می‌تواند اطلاعات را با سرعت ۹۵ مگابایت بر ثانیه انتقال دهد.

کارت حافظه میکرو اس دی ۱ ترابایتی سن دیسک قرار است در فروردین ماه سال آینده با قیمت ۴۵۰ دلار به بازار عرضه شود و قیمت محصول مشابه میکرون هنوز اعلام نشده اما این کارت نیز تا پایان بهار سال بعدی عرضه خواهد شد.

این در حالی است که کارت‌های حافظه میکرو اس دی ۵۱۲ گیگابایتی تنها ۲۰۰ دلار قیمت دارند و افزایش قمیتی این چنینی نمی‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد. باید دید که بازار کارت‌های حافظه میکرو اس دی ۱ ترابایتی می‌تواند در ابتدا خریداران زیادی را به خود جذب کند یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی