ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون 8cx 5G
تکنولوژی

رونمایی کوالکام از چیپست اسنپدراگون 8cx 5G؛ بلیط ورود رایانه‌ها به شبکه 5G

کوالکام از چیپست ۷ نانومتری اسنپدراگون 8cx 5G به عنوان نخستین پلتفرم 5G کامپیوترهای ویندوزی رونمایی کرد. تولید این پلتفرم در واقع مدیون ترکیب مودم X55 و پردازنده 8cx است که چند ماه قبل مراحل توسعه آن تمام ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

کوالکام از چیپست ۷ نانومتری اسنپدراگون 8cx 5G به عنوان نخستین پلتفرم 5G کامپیوترهای ویندوزی رونمایی کرد.

تولید این پلتفرم در واقع مدیون ترکیب مودم X55 و پردازنده 8cx است که چند ماه قبل مراحل توسعه آن تمام شده بود. این پردازنده علاوه بر ارائه قدرت لازم برای پردازش داده ها در رایانه های همیشه روشن، نرخ انتقال داده در شبکه را نیز بهبود می بخشد.

اسنپدراگون 8cx از هشت هسته پردازشی ۶۴ بیتی Kryo 495 و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۸۰ بهره می برد. این پردازشگر قابلیت پشتیبانی همزمان از دو نمایشگر HDR با رزولوشن 4K و پخش ویدیوهای 4K HDR با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه را دارد.اسنپدراگون 8cx 5G

به لطف جایگزینی مودم X24 Cat.20 LTE با X55 حالا نرخ انتقال داده ها به چندین گیگابایت در ثانیه رسیده و اجرای بازی های آنلاین چند نفره، استریم ویدیوهای VR با کیفیت بالا میسر شده است. 5G پوشش، زمان پاسخگویی و سرعت شبکه های بی سیم را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. سرعت اتصال در این شبکه تا ۱۰۰ برابر سریعتر از شبکه های سلولی معمولی است و حتی کابل های فیبر نوری هم به پای آن نمی رسند.

از دیگر قابلیت های این پلتفرم باید به سازگاری با نسل سوم PCI-E، نسل دوم USB 3.1، حافظه های NVMe SSD، بلوتوث نسخه 5.0 و فناوری شارژ سریع +Quick Charge 4 اشاره کرد.

این تراشه با مصرف باتری حداقل، ارائه قابلیت های هوش مصنوعی و توان پردازش بالا به افزایش کارایی رایانه های همیشه روشن کمک می کند. لنوو قرار است به عنوان اولین کمپانی اسنپدراگون 8cx 5G را به لپتاپ هایش آورده و اوایل سال ۲۰۲۰ آنها را روانه بازار کند. «جانسون جیا»، معاون ارشد لنوو مزیت سیستم های بهره‌مند از این چیپست را اینگونه بیان می کند:

نسل جدید پی ‌سی های هوشمند با برخورداری از هوش مصنوعی، کارایی بالا، اتصال دائمی به اینترنت و بازدهی باتری طولانی تجربه کاربری بهتر و سریعتری را برای کاربران و سازمان ها به ارمغان می آورند.

شرکت های دیگر نیز احتمالا طی سال آینده لپ تاپ های مجهز به این چیپست را روانه بازار خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی