ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با نخستین گوینده خبر زن طراحی شده با هوش مصنوعی آشنا شوید [تماشا کنید]

نقش هوش مصنوعی در زندگی‌ ما هر روز پر رنگ‌تر و پر رنگ‌تر می‌شود. در همین راستا، خبرگزاری شین هوا از کشور چین در جدیدترین اقدام خود، تصمیم گرفته که از یک هوش مصنوعی برای ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۶

نقش هوش مصنوعی در زندگی‌ ما هر روز پر رنگ‌تر و پر رنگ‌تر می‌شود. در همین راستا، خبرگزاری شین هوا از کشور چین در جدیدترین اقدام خود، تصمیم گرفته که از یک هوش مصنوعی برای اجرای برنامه اخبار خود استفاده کند. شین شیائومنگ، نخستین زن گوینده خبر دنیاست که به طور کامل توسط هوش مصنوعی ساخته شده و کنترل می‌شود.

خبرگزاری شین هوا این هوش مصنوعی گوینده اخبار را با همکاری یک موتور جستجوی چینی به نام Soguo طراحی کرده است. گفته شده که شین شیائومنگ، کار خود را به طور رسمی از ماه مارس و پوشش خبری یک رویداد سیاسی مهم به نام Two Sessions در کشور چین آغاز خواهد کرد.

جالب است بدانید که شین شیائومنگ، نخستین گوینده خبر هوش مصنوعی شبکه شین هوا نیست. نوامبر سال گذشته، این خبرگزاری چینی Qui Hao را معرفی کرد؛ یک گوینده خبر مرد که تماما با هوش مصنوعی ساخته شده بود و اخبار کنفرانس بین‌المللی اینترنت چین را پوشش می‌داد. جالب است بدانید که امسال، خبرگزاری شین هوا از گوینده مرد ارتقاء یافته‌ خود به نام شین شیائوهائو هم رونمایی کرده که می‌تواند بایستد، ژست‌های مختلف بگیرد و طبیعی‌تر از سایر هوش مصنوعی‌های معرفی شده حرکت کند.

خبرگزاری شین هوا می‌گوید که تا کنون، از عملکرد هوش مصنوعی‌های گوینده خبر خود بسیار راضی بوده. به ادعای این خبرگزاری، فقط Qiu Hao طی پنج ماه خدمت خود توانسته که بیش از 3400 گزارش (معادل 10 هزار دقیقه روی آنتن) برای بینندگان این شبکه تلویزیونی خبر بخواند که آمار قابل توجهی به حساب می‌آید.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم که با تماشای این ویدیو، با نخستین گوینده زن خبر طراحی شده با هوش مصنوعی دنیا بیشتر آشنا شوید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۷ اسفند ۱۳۹۷

    آدم کم دارم ... دیگه خبر خون چینی ندیده بودیم

مطالب پیشنهادی