ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

وقتی قانون شکنی غیر ممکن می شود؛ اجباری شدن سیستم محدودیت سرعت در اروپا

با پذیرش طرح پیشنهادی انجمن ایمنی حمل و نقل اتحادیه اروپا (ETSC) از سوی اعضای کلیدی، نصب سیستم های پیشرفته ایمنی از جمله محدود کننده سرعت خودرو در قاره سبز اجباری می شود. در صورت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

با پذیرش طرح پیشنهادی انجمن ایمنی حمل و نقل اتحادیه اروپا (ETSC) از سوی اعضای کلیدی، نصب سیستم های پیشرفته ایمنی از جمله محدود کننده سرعت خودرو در قاره سبز اجباری می شود. در صورت نهایی شدن این طرح، تمامی اتومبیل های فروخته شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید به چنین سیستمی تجهیز شوند.

سیستم محدود کننده سرعت خودرو، دستیار هوشمند سرعت (Intelligent Speed Assistance یا به اختصار ISA) نامگذاری شده و وظیفه دارد با تشخیص تابلوهای راهنمایی رانندگی و تعیین مکان خودرو از طریق GPS حداکثر سرعت مجاز در مناطق مختلف را تعیین کند. پس از این کار، سیستم مذکور با محدودسازی قدرت موتور، از تجاوز وسیله نقلیه از سرعت مطمئنه پیشگیری می کند.

EU Votes To Make 'Life-Saving' Safety Kit Mandatory On New Cars

البته نکته مهم اینکه ظاهرا در صورت فشردن پدال گاز تا انتها و تاکید راننده بر سریع رفتن، سرعت خودرو افزایش پیدا خواهد کرد، اما مدام با پخش اخطارهای صوتی و تصویری به وی هشدار داده می شود.

به اعتقاد کارشناسان ETSC، سیستم محدود کننده سرعت ترافیک موجود در جاده ها و خیابان ها را تا 30 درصد کاهش داده و در یک بازه زمانی 15 ساله باعث نجات جان 25 هزار نفر خواهد شد.

به احتمال بسیار اجباری شدن سیستم ISA در ابتدا انتقاداتی را در پی داشته و افراد زیادی مخالف آن خواهند بود. به منظور کمک به پذیرش این سیستم توسط عموم مردم، ETSC پیشنهاد داده که یک دکمه روشن/خاموش برای آن در نظر گرفته شود.

speed-limit-65

به غیر از ISA یا همان دستیار هوشمند سرعت، نام های سیستم های دیگری مثل سیستم حفظ خودرو در بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار نیز در طرح پیشنهادی انجمن ایمنی حمل و نقل اتحادیه اروپا دیده می شوند. همچنین تغییر ابعاد کشنده ها برای کاهش نقاط کور و تجهیز ون ها و خودروهای باری به سیستم کنترل باید تایرها از دیگر بندهای طرح ETSC هستند.

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، در صورت تصویب این طرح توسط پارلمان اروپا تا سه سال آینده تمامی خودروهای جدید در اروپا باید به صورت استاندارد با سیستم های مذکور به فروش برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sit roen
    sit roen | ۸ اسفند ۱۳۹۷

    این خبر بهانه خوبیه ایران خودرو و سایپا قیمتاشون رو ببرن بالا، شاید بی ربط به نظر بیاد ولی می بینی فردا تبلیغ کردن بدون محدودیت برانید فقط یک میلیارد

مطالب پیشنهادی