ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رویداد رویازی؛ فرصتی برای همکاری تولیدکنندگان انیمیشن با سرمایه‌گذاران ایرانی و بین‌المللی

رویداد «رویازی» و «پاویون بین‌المللی پویا نمایی» با هدف شکل‌گیری نگاه اقتصادی و علمی در تولیدات انیمیشنی ایران و همچنین معرفی این تولیدات در بازارهای بین‌المللی، ۱۴ اسفند ماه برگزار خواهد شد. در نشست خبری ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

رویداد «رویازی» و «پاویون بین‌المللی پویا نمایی» با هدف شکل‌گیری نگاه اقتصادی و علمی در تولیدات انیمیشنی ایران و همچنین معرفی این تولیدات در بازارهای بین‌المللی، ۱۴ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

در نشست خبری صبح امروز رویداد رویازی که با حضور مجریان این رویداد برگزار شد. «محمدحسین سجادی نیری» دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این مطلب که رویداد پیش رو با همکاری «ستاد فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» و «مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه‌ هنری» برگزار خواهد شد، گفت:

«رویازی بستری‌ است که در آن ایده‌پردازان و تولید کنندگان انیمیشن، خریداران و سرمایه‌گذاران و سفارش دهندگان محصولات انیمیشن در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا تولیدکنندگان انیمیشن بتوانند ایده‌های خود را بهترین و امن‌ترین فضا به خریداران و سرمایه‌گذاران ارائه کنند. از سوی دیگر سرمایه‌گذاران و خریداران این فرصت را پیدا می‌کنند تا بتوانند بهترین ایده‌ها را در فضای شفاف انتخاب کنند. همچنین سفارش دهندگان محصولات انیمیشنی می‌توانند سفارشات خود را مطرح کنند.»

«سید امیر آقایی» رئیس کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز نیز با تاکید بر اینکه نبود ارتباط میان تولیدکنندگان انیمیشن و متقاضیان موجب خلاء در ساختار گردش مالی صنعت انیمیشن کشور شده‌است، عنوان کرد: «برگزاری پیچینگ انیمیشن برای ارائه ایده‌ها و تولیدات، سازندگان به متقاضیان و سرمایه‌گذاران فرآیند مناسبی برای رفع این خلاء است.»

به گفته او ۶۰ مجموعه متنوع در این رویداد حضور دارند که در چهار گروه منتشرکنندگان انیمیشن (VOD)، صنایع جانبی و مکمل انیمیشن‌ها، مجموعه‌های فرهنگ‌ساز مانند شهرداری و محیط‌زیست و همچنین مجموعه‌های سرمایه‌گذار خطر پذیر حضور دارند.

«احسان کاوه» مدیر مرکز مطالعات و تولیدات تلویزیونی و انیمیشن سازمان سینمایی حوزه هنری نیز اعلام کرد که تاکنون ۲۸ طرح برای آنها ارسال شده‌است که از میان آنها ۱۵ طرح توانسته‌اند با استفاده از دوره‌های منتورینگ، ایده خود را برای ارائه ارتقا دهند. موضوع دیگری که کاوه به آن اشاره کرد ذی‌نفع نبودن برگزار کنندگان است چراکه به عقیده او این رویازی اولین قدم برای شکل گیری و تولید انیمیشن است و مشخص نیست پس از چند سال به نتیجه و سود خواهد رسید.

«امیر سحرخیز» رئیس هیات مدیره انجمن صنفی فیلم‌سازان انیمیشن ایران با بیان اینکه یک سال از عمر این انجمن می‌گذرد گفت:

«انجمن صنفی فیلم‌سازان انیمیشن ایران با هدف صنعتی شدن انیمیشن ایران تشکیل شد تا بتواند بازار جدیدی برای تولیدکنندگان و حمایت از اعضاء آن ایجاد کند. رویداد پیچینگ رویازی ارتباط تولیدکننده و سرمایه‌گذار را برقرار خواهد کرد. البته ما در این رویداد توان تولیدات را راستی آزمایی کرده و آنها را در مسیر تولید همراهی خواهیم کرد. همچنین مرجعی برای رفع اختلافات میان این گروه‌ها وجود نداشت اما در این فضای شفاف ایده‌ها ثبت شده و از آنها حمایت می‌شود.»

«سیدرضا کاظمی» مدیر مرکز شتابدهنده امید نیز بخش‌های دولتی و خصوصی خواست تا نقش تسهیلگری در این پروسه داشته باشند تا اعتماد سرمایه‌گذاران خصوصی به حوزه انیمیشن جلب شود.

«مهدی نیامنش» مدیرعامل شرکت دانش بنیان پیک آسا، رویازی را پلتفرمی شفاف خواند که فرصت‌های برابر را در اختیار تیم‌های شرکت کننده در سراسر کشور قرار می‌دهد. به گفته او بسیاری از شرکت‌ کنندگان این رویداد شرکت‌های خلاق و گروه‌های تولید کننده انیمیشن از سراسر شهرهای ایران هستند که حضور آنها به غنای فرهنگی تولیدات انیمیشن کمک خواهد کرد.

به عقیده «محمدرحیم لیوانی» رئیس مرکز پویانمایی صبا، صنعت انیمیشن ایران در وضعیت مطلوبی قرار دارد و می‌تواند وارد مرحله تجاری و ورود به بازارهای بین‌المللی شود و برای کشور ارز آوری داشته باشد.

گفتنی‌ است آنطور که «سیدحسین حسینی» مسئول پاویون بازار بین‌الملل اعلام کرد در این رویداد ۸ سرمایه‌گذار از کشورهای منطقه و اروپایی نیز دعوت شده‌اند تا بتوانند ضمن تماشای انیمیشن‌های برگزیده ایرانی با تولیدکنندگان ایرانی تبادل نظر و همکاری داشته‌باشند: «تحریم‌ها در این همکاری‌ها تاثیرگذار نخواهد بود چرا که ما بعد از عقد قراردادها مکانیزمی با فرصت‌های اقتصادی مناسب تنظیم خواهیم کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی