ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم عامل اپل
تکنولوژی

چند درصد دستگاه‌های اپل از iOS 12 بهره می‌برند

iOS 12 برخلاف نسخه قبل با محبوبیت زیادی میان کاربران آیفون و آیپد مواجه شده و در کمتر از یک ماه پس از انتشار اولیه به ۵۰ درصد دیوایس های سازگار با آن راه یافته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

iOS 12 برخلاف نسخه قبل با محبوبیت زیادی میان کاربران آیفون و آیپد مواجه شده و در کمتر از یک ماه پس از انتشار اولیه به ۵۰ درصد دیوایس های سازگار با آن راه یافته است. این رقم تا پایان سال گذشته به هفتاد درصد رسیده بود و حالا استقبال از این نسخه سیستم عامل اپل به سطح قابل توجهی رسیده است.

سیستم عامل اپل
سهم نسخه‌های مختلف سیستم عامل اپل

آمارهای اپل حاکی از این است که iOS 12 تا دو روز قبل حداقل ۸۰ درصد از دیوایس های هدف را پوشش داده است. به عبارت دیگر از هر ۵ محصولات سازگار با iOS چهار دستگاه به آخرین نسخه سیستم عامل اپل به روزرسانی شده اند. در صورتی که تنها دستگاه های معرفی شده طی چهار سال گذشته را در نظر بگیریم این رقم به ۸۳ درصد هم می رسد.

در این بین سهم iOS 11 در بین تمامی دستگاه های مبتنی بر iOS به ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده و سهم نسخه های قبل از آن هم در مجموع از ۸ درصد فراتر نمی رود. با در نظر گرفتن مدل های عرضه شده طی چهار سال گذشته این رقم به ۵ درصد کاهش پیدا می کند.

این استقبال نتیجه استراتژی جدید اپل است

اپل قبلا اعلام کرده بود که به جای توسعه نسخه های جدید روی پایداری و کارایی نسخه فعلی تمرکز خواهد کرد و حالا استقبال بالای کاربران از آن نشان دهنده بازخورد مطلوب این استراتژی است.

سال گذشته در همین زمان iOS 11 روی ۷۰ درصد دیوایس ها نصب شده بود و تا اوایل تابستان به ۸۰ درصد نرسید. پیش از انتشار iOS 12 در ماه سپتامبر ۸۵ درصد دستگاه ها از iOS 11  استفاده می کردند؛ در نتیجه انتظار می رود در ماه های پیش رو شاهد ثبت رکورد جدیدی از سوی جدیدترین نسخه از سیستم عامل اپل باشیم.

 

تماشا کنید: تست سقوط آیفون ۷ پلاس از بلندترین برج دنیا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی