ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری مایکروسافت با پنتاگون
تکنولوژی

ساتیا نادلا از قرارداد همکاری مایکروسافت با پنتاگون دفاع کرد

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در مصاحبه امروزش با سی ان ان از قرارداد مولتی میلیون‌ دلاری این شرکت با پنتاگون جهت تأمین هدست‌های واقعیت افزوده برای ارتش آمریکا دفاع کرده است. هفته گذشته، تعدادی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در مصاحبه امروزش با سی ان ان از قرارداد مولتی میلیون‌ دلاری این شرکت با پنتاگون جهت تأمین هدست‌های واقعیت افزوده برای ارتش آمریکا دفاع کرده است.

هفته گذشته، تعدادی از کارمندان مایکروسافت در واکنش به همکاری این کمپانی با ارتش ایالات متحده بیانیه‌ای آماده کرده و بدین طریق اعتراض و ناخرسندی خود از این تصمیم را ابراز کردند.

در متن این بیانیه که زیر آن امضای 50 نفر از کارمندان مایکروسافت به چشم می‌خورد، معترضان خواستار لغو قرارداد 480 میلیون دلاری غول نرم‌افزاری برای ساخت و تحویل 100 هزار هدست هولولنز به ارتش آمریکا شده‌اند. این در شرایطیست که مایکروسافت این قرارداد را در رقابتی نسبتا دشوار با استارتاپ Magic Leap بدست آورده است.

پنتاگون یکی از اهداف همکاری خود با مایکروسافت در این پروژه را «تقویت کشندگی با ارتقای توانایی تشخیص، تصمیم‌گیری و درگیر شدن پیش از دشمن» توصیف کرده و بر این اعتقاد است که هدست‌های واقعیت افزوده این غول فناوری می‌توانند در رسیدن به این هدف، به کمکش بیایند. در همین راستا، به نظر می‌رسد که ارتش آمریکا برای دستکاری و تجهیز این هدست‌ها برای سربازان قصد همکاری با مایکروسافت را دارد.

این موضوع، یعنی همکاری در اهداف نظامی اعتراض تعدادی از کارمندان مایکروسافت را برانگیخته و همین ساتیا نادلا را به واکنش نسبت به این اعتراضات وا داشته است. مدیر عامل مایکروسافت دیروز در نمایشگاه MWC بارسلون و ساعاتی پس از معرفی هدست هولولنز 2 به حضار، اعلام کرد:

اصول ما بر این قاعده استوار است که تکنولوژی را از مؤسساتی که بر بستر دموکراسی انتخاب شده و از آزادی‌هایمان محافظت می‌کنند، دریغ نکنیم. ما در مورد اصول خود بسیار شفاف بوده‌ایم و به همین رویه ادامه خواهیم داد.

در بیانیه اعتراضی کارمندان مایکروسافت، این موضوع عنوان شده که مایکروسافت با ورود به حوزه طراحی سلاح از خطوط قرمز عبور کرده و به عقیده آنان «صدمه زدن» راه درستی برای استفاده از تکنولوژی‌های این شرکت نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۸ اسفند ۱۳۹۷

    زنده باد. ارتش آمریکا حافظ امنیت و آزادی جهان در مقابل دیوانه هایی مثل کیم جونگ اون و پوتین و مادارو و دیگر دیکتاتورهای ریزو درشته. حفظ برتری امریکا به نفع همه آزادیخواهان جهانه

    • sackboy
      sackboy | ۸ اسفند ۱۳۹۷

      خدایا خودت ببین، من هیچی نمی‌گم!
      ? ?

      • آریا
        آریا | ۸ اسفند ۱۳۹۷

        چون چیزی نداری بگی

  • molavy
    molavy | ۷ اسفند ۱۳۹۷

    همه چی رو سیاسی کردید... اطلاعات مردم رو میخواهید بدید دست دولت مایکروسافت عوضی

مطالب پیشنهادی