ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نظارت بر سایت‌ها
تکنولوژی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی: نظارت دوره‌ای ۶۰ روزه بر سایت‌‌ها از شنبه آغاز می‌شود

«رضا الفت نسب» عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد از شنبه هفته آینده سایت‌هایی که از این اتحادیه مجوز گرفته‌اند، هر ۶۰ روز یک بار ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

«رضا الفت نسب» عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد از شنبه هفته آینده سایت‌هایی که از این اتحادیه مجوز گرفته‌اند، هر ۶۰ روز یک بار توسط کارشناسان این اتحادیه مورد بررسی و نظارت قرار خواهند گرفت.

الفت نسب به دیجیاتو با اشاره به این موضوع که سامانه‌ای برای نظارت در سایت اتحادیه راه اندازی شده‌ است، در باره نحوه نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی توضیح داد:

«ما چک لیستی از قوانین موجود در تجارت الکترونیک و قوانین صنفی تهیه کرده‌ایم که در اختیار کارشناسان قرار می‌گیرد تا به صورت مستمر هر ۶۰ روز یک بار  وب سایت افرادی که از اتحادیه مجوز دریافت کرده‌اند را مورد بررسی قرار دهند. به طور مثال کسب و کار در ابتدا با یک موضوع فعالیت خود را آغاز کرده است و این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد. آدرس، اجرای قانون و سایر موارد بررسی می‌شود. همچنین اگر شکایتی لحاظ شده باشد این موارد هم در بازرسی لحاظ می‌شود.»

وی درباره روند رسیدگی به تخلفات که توسط کارشناسان ثبت خواهد شد، گفت گزارش به کمیسیون بازرسی انتقال داده می‌شود تا بررسی‌های بیشتری روی آن صورت گیرد و در نهایت نیز تذکرات لازم به کسب و کارها ابلاغ خواهد شد.

نظارت بر سایت‌ها

اینطور که الفت نسبت می‌گوید اگر تذکرات رعایت شود، مشکل حل خواهد شد منتها در پروسه بعدی، بازرسی در زمان کمتری انجام می‌شود و اگر هم تذکرات رعایت نشوند یا شکایات ادامه داشته باشد، موضوع به هیات مدیره اتحادیه انتقال داده خواهد شد تا در مورد آن تصمیم بگیرد: «قوانین، قوانین صنفی است و به ما اجازه می‌دهد که با افرادی که تخلفات آنها مشخص شده است طبق آئین نامه ها و قوانینی که وجود دارد، برخورد شود.»

به گفته عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی زمان بررسی هر ۶۰ روز یک‌بار است اما برای کسب و کارهایی که احتمال خطا در آنها بیشتر است، ممکن است این بررسی به ۲۰ روز یکبار هم کاهش پیدا کند. او ابراز امیدواری کرد که بعد از چند دوره بازرسی احتمالا شرکت‌هایی خواهیم داشت که تست‌ها را به خوبی چک کنند و مدت زمان بازدید ۶۰ روزه برای آنها بیشتر شود.

الفت نسب همچنین در مورد بررسی کانال‌ها و صفحات این کسب و کارها در سایر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اظهار کرد:

«از آنجائیکه ما به سایت‌ها مجوز می‌دهیم، همان‌ها را بررسی خواهیم کرد منتها اگر گزارشاتی به ما داده شود که ارتباط مستقیم با همان وب سایت داشته باشد، قطعا اگر تخلفی باشد با آنها مذاکره و برخورد می‌شود. اما اولویت ما همان وب‌سایت‌هایی است که به آنها مجوزه داده‌ایم.»

به گفته او  چک لیست در حال آماده شدن است، همچنین کارشناسان آمادگی لازم را دارند تا این طرح را از شنبه آینده اجرا کنند.

گفتنی‌ است مدتی قبل برخی کاربران نسبت به عکس‌های نامناسب پوشاک زنانه در سایت‌های خرید و فروش آنلاین اعتراض کرده بودند که مورد پیگیری اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی قرار گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی