ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت موزه علوم رباتیک در کره‌ جنوبی با کمک ربات‌ها

آدمی با پیشرفت تکنولوژی بسیار بیشتر از گذشته سراغ ربات‌ها می‌رود و پروژه‌های ساختمانی زیادی را با کمک آنها به پایان برده است. تاکنون از ربات‌های ساختمانی برای تولید خانه و پرو‌ژه‌های آزمایشی ساخت زیستگاه‌های ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

آدمی با پیشرفت تکنولوژی بسیار بیشتر از گذشته سراغ ربات‌ها می‌رود و پروژه‌های ساختمانی زیادی را با کمک آنها به پایان برده است. تاکنون از ربات‌های ساختمانی برای تولید خانه و پرو‌ژه‌های آزمایشی ساخت زیستگاه‌های فضایی برای سکونت در مریخ و ماه استفاده شده. حال قرار است موزه‌ای مختص ربات‌ها در کره جنوبی افتتاح شود. نکته قابل توجه این است که از ربات‌های ساختمانی برای تولید موزه علوم رباتیک سئول استفاده خواهد شد.

موزه علوم رباتیک قرار است در شهر سئول کره جنوبی ساخته شود. این ساختمان کروی شکل، منطقه‌ای به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع را اشغال خواهد کرد و به گفته‌ی مسئولین دولتی کره جنوبی قرار است اطلاعات کلیه‌ دانش آموزان این شهر درباره‌ی ربات‌ها را افزایش دهد.

موزه علوم رباتیک

با اینکه انسان‌ها نیز در پروسه ساخت و ساز موزه علم رباتیک سئول شرکت خواهند کرد اما بیشتر فعالیت‌ها توسط ربات‌های مختص ساخت و ساز انجام خواهد شد. تیم‌هایی متشکل از ربات‌های مختلف وظیفه تولید نمای خارجی کروی بر عهده خواهند داشت و تیم دیگری نیز به ساخت دیوار‌های داخلی اختصاص خواهند داشت. از پهپاد‌ها هم برای نقشه برداری، بررسی و نظارت بر روند ساخت و ساز استفاده خواهد شد.

گزارش شده که این ساختمان توسط شرکت ساختمانی معروف Melike Altınışık Architects ترکیه تولید شود که پیش از این نیز برج رادیو معروف و نمادین Küçük Çamlıca TV را با مساحت ۱۲۰۰ مترمربعی ساخته بود.

هنوز مشخص نشده که این موزه قرار است به نمایش چه چیز‌هایی بپردازد اما با توجه به تصاویر مفهومی منتشر شده، انتظار می‌رود که مجموعه‌ای از ربات‌ها مختلف در این محل گرد هم جمع شوند و آخرین دستاور‌د‌های بشری در علم رباتیک مقابل چشم تماشاگران صف ببندند.

روند ساخت این موزه قرار است از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز گردد و تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی به طول انجامد. موزه علوم رباتیک سئول پس از افتتاحش، به عنوان شعبه‌ای از موزه متروپولیتن سئول فعالیت خواهد کرد.

 

تماشا کنید: ربات بوستون داینامیکس در ساختمان سازی مشغول بکار شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی