ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Mercedes-SLR-McLaren-Manny-Khoshbin (8)
خودرو

نگاهی به گاراژ پر ستاره مانی خوشبین، میلیاردر ایرانی ساکن آمریکا

در بین متمولین هستند افرادی که علاقه زیادی به خودرو داشته و بخشی از ثروت خود را در این راه هزینه می کنند. مانی خوشبین میلیاردر ایرانی ساکن ایالات متحده یکی از این افراد است ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

در بین متمولین هستند افرادی که علاقه زیادی به خودرو داشته و بخشی از ثروت خود را در این راه هزینه می کنند. مانی خوشبین میلیاردر ایرانی ساکن ایالات متحده یکی از این افراد است که به واسطه کلکسیون اتومبیل های فوق العاده گران قیمت و خاصش آوازه ای جهانی پیدا کرده است.

Mercedes-SLR-McLaren-Manny-Khoshbin (6)

یکی از خودروهایی که آقای خوشبین علاقه زیادی به آن دارد، سوپر اتومبیل مشترک ژرمن ها و انگلیسی ها یعنی مرسدس بنز SLR مکلارن است. در ویدیوی اخیری که این مجموعه دار معروف منتشر کرده، وی به طور ویژه به SLR های موجود در پارکینگ لوکس خود پرداخته است.

همانطور که در کلیپ ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، آقای خوشبین در پارکینگ خود پنج دستگاه مرسدس بنز SLR مکلارن دارد که سه دستگاه از آنها به شکل کوپه و دو دستگاه دیگر رودستر هستند.

Mercedes-SLR-McLaren-Manny-Khoshbin (3)

این کارآفرین موفق، در ویدیوی 6 دقیقه ای خود به برخی از جزئیات جالب SLR پرداخته و اطلاعات جالبی ارایه می کند، از جمله اینکه کاپوت کشیده و فیبر کربنی سوپر اتومبیل آلمانی انگلیسی به تنهایی 75 هزار دلار ارزش دارد! آقای خوشبین مکانیسم جالب باز شدن کاپوت، نحوه استارت زدن موتور با استفاده از دکمه تعبیه شده روی دسته دنده و تست اسپویلر عقب را نیز به مخاطبین نشان می دهد.

وزن زیاد خودرو در محور جلو و حس متفاوتی که این مساله حین راندن SLR پدید می آورد، دیگر نکته ای است که آقای خوشبین به آن اشاره می کند.

Mercedes-SLR-McLaren-Manny-Khoshbin (4)

اگر چه در این ویدیو مانی خوشبین فقط به مرسدس SLR می پردازد، اما در مجموعه وی سوپر اتومبیل های دیگری مثل بوگاتی ویرون با تیونینگ منصوری، پاگانی هوایرا، مکلارن P1، کوئنیگ زگ اگرا RS و چندین و چند مدل لوکس و اسپرت دیگر نگهداری می شوند.

مانی خوشبین

گفتنی است مرسدس بنز SLR مکلارن بین سال های 2003 الی 2010 و به تعداد 2,157 دستگاه تولید شد. در زیر کاپوت کشیده این خودروی تقریبا 1750 کیلوگرمی، یک موتور 5.4 لیتری V8 سوپرشارژ قرار دارد که می تواند 617 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با تصمیم اشتوتگارتی ها و جدا شدن مسیر مرسدس و مکلارن، AMG SLS جایگزین SLR شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۹ اسفند ۱۳۹۷

    حالا طوری نیستا ممکنه فقط یه اشتباه لپی بوده باشه ولی این ماشین gullwing doors نداره. butterfly doors داره. بعد ۵ تا خریدن ازش. ولی میگم حالا مهم اینه که ماشین هاشو خریده و داره حالشو میبره. مهم نیست اسم درشو اشتباه بگه مهم اینه حالشو میبره.

  • Tiger
    Tiger | ۹ اسفند ۱۳۹۷

    این پولارو از کجا آورده؟ نون حلال بوده یا عضو یک باند مافیایی هست؟ اگر عضو باندی هست،اسم باند را لطفا بگین که ما هم سری بهشون بزنیم و شرایط عضویت را بپرسیم.

    • ali_unique
      ali_unique | ۹ اسفند ۱۳۹۷

      ?

مطالب پیشنهادی