ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

USB 3.2
تکنولوژی

پورت USB 3.2 به کامپیوترهای دسکتاپ می‌آید

انجمن پیاده سازی USB موسوم به USB-IF که مسئولیت تعیین و توسعه ویژگی های این فناوری را بر عهده دارد، در نمایشگاه MWC 2019 از ارائه کنترلرهای سازگار با USB 3.2 در سال جاری خبر داد. افزایش ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

انجمن پیاده سازی USB موسوم به USB-IF که مسئولیت تعیین و توسعه ویژگی های این فناوری را بر عهده دارد، در نمایشگاه MWC 2019 از ارائه کنترلرهای سازگار با USB 3.2 در سال جاری خبر داد.

افزایش کیفیت و رزولوشن تصاویر، ویدیوها و گیم های کامپیوتری به افزایش حجم فایل های مختلف منجر شده است. انتقال این فایل های حجیم با فناوری هایی نظیر USB 1 یا 2 زمان نسبتا زیادی طول می کشد و حالا قرار است این مشکل مرتفع شود.

USB 3.2 به توسعه SSDهای اکسترنال سریعتر کمک می‌کند

USB 3.2 سطح جدیدی از نرخ انتقال داده بین دستگاه های مختلف را به ارمغان می آورد که در بهترین حالت بالغ بر ۲۰ گیگابیت در ثانیه خواهد بود. هرچند این فناوری از دو سال پیش مراحل آماده سازی خود را پشت سرگذاشته اما پیاده سازی آن در کامپیوترها در سال جاری عملی خواهد شد.

نرخ انتقال ۲۰ گیگابیتی به معنی جابجایی یا کپی ویدیویی ۲.۵ گیگابایتی تنها در یک ثانیه است. هرچند فعلا برای هیجان زده شدن کمی زود است چرا که مادربردها و پی سی های سازگار با این فناوری تا اوایل تابستان (زمان مورد علاقه کمپانی های بزرگ برای به‌روزرسانی کامپیوترها) از راه نمی رسند. علاوه بر این احتمالا تا قبل از سال ۲۰۲۰ دیگر گجت های بهره مند از این فناوری عرضه نخواهند شد؛ ضمنا لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند شامل این زمانبندی نمی شوند. 

با این حال ارائه USB 3.2 هنوز هم گام بزرگی محسوب می شود. هرچند همین حالا هم می توان داده ها را از طریق تاندربولت ۳ با درگاه مشترک USB-C با نرخ ۴۰ گیگابیت در ثانیه منتقل کرد اما این فناوری نسبتا گران تمام می شود و به همین خاطر به جز محصولات اپل به ندرت سیستم هایی با بیش از یک درگاه تاندربولت عرضه می شوند.

USB 3.2 نه تنها به انتقال فایل های حجیم در زمان کوتاه تر کمک می کند بلکه روند توسعه داک های لپ تاپ، SSDهای اکسترنال سریع و دیگر ابزارهای نیازمند پهنای باند بالا را هم شتاب می بخشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • nexaen
    nexaen | ۸ اسفند ۱۳۹۷

    جهت اطلاع:
    تاندربولت 3 سرعت 10Gbps داره. در صورتی که از کابل USB-C استفاده بشه این سرعت به 20Gbps میرسه. اگر از کابل active copper USB-C استفاده بشه امکان رسیدن به سرعت 40Gbps وجود داره.
    این در حالیه که تکنولوژی USB3.2 بصورت پیش فرض سرعت 20Gbps رو فراهم میکنه.
    Thunderbolt 3 will be a "superset" for USB 3.1, which runs at 10Gbps. Using a standard USB-C cable, Thunderbolt 3 will offer transfer speeds of twice that, at 20Gbps. Users who buy an active copper USB-C cable will gain access to 40Gbps transfer speeds with Thunderbolt 3.

    اطلاعات بیشتر:
    https://appleinsider.com/articles/15/06/02/thunderbolt-3-spec-announced-with-support-for-usb-c-connector-transfer-speeds-of-up-to-40gbps
    https://www.thebroadcastbridge.com/content/entry/10449/making-sense-of-thunderbolt-3-and-usb-c
    https://global-sei.com/technology/tr/bn86/pdf/86-16.pdf
    https://www.quora.com/What-is-the-difference-between-a-Thunderbolt-3-vs-USB-C-cable
    https://www.cablechick.com.au/blog/active-vs-passive-cables-switches-splitters/

    • nexaen
      nexaen | ۸ اسفند ۱۳۹۷

      و همینطور این دو لینک:
      https://www.dell.com/community/Laptops-General-Read-Only/Demystifying-USB-C-cables-one-connector-VASTLY-different/td-p/5153422
      https://electronics.stackexchange.com/questions/360174/type-c-cable-different-between-active-cable-passive-cable-emca

    • آریا
      آریا | ۸ اسفند ۱۳۹۷

      الان میان زرتی لینکها رو پاک میکنن.

مطالب پیشنهادی