ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویژه برنامه ویدیویی دیجیاتو برای MWC 2019: وضعیت 5G در ایران و جهان

کنگره جهانی موبایل در بارسلون همچنان در حال برگزاری است اما چند سالی است که دنیای «موبایل» دیگر به تنها محور اصلی این رویداد عظیم نیست. امسال بحث نسل پنجم شبکه موبایل داغ‌تر از همیشه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۳۷

کنگره جهانی موبایل در بارسلون همچنان در حال برگزاری است اما چند سالی است که دنیای «موبایل» دیگر به تنها محور اصلی این رویداد عظیم نیست. امسال بحث نسل پنجم شبکه موبایل داغ‌تر از همیشه در بارسلون مطرح بود؛ از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات مخابراتی گرفته تا اپراتورهای موبایل در بسیاری از کشورها تلاش می‌کنند تا در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ فناوری 5G را به دست کاربران برسانند.

اما در میان این هیاهوی رسانه‌ای برای 5G ما در ایران چه وضعیتی داریم؟ در دومین قسمت از ویژه برنامه دیجیاتو برای MWC 2019، به تشریح این فناوری می‌پردازیم و از کاربردهایش می‌گوییم. سپس به سراغ «مرتضی طاهری بخش»، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول می‌رویم تا او توضیح دهد که این اپراتور، چه اقداماتی را در زمینه ارائه نسل پنجم شبکه موبایل انجام داده و چه زمان این تکنولوژی را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد.

در بخش دیگر اما این «حسین فلاح جوشقانی»، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که در مصاحبه با دیجیاتو، وضعیت فعلی کشور برای رفتن به سوی 5G را تشریح می‌کند. از او در خصوص تحریم‌ها و احتمال عقب افتادن از جهان در ارائه این فناوری، وضعیت باندهای فرکانسی و رگولیشن برای نسل پنجم شبکه موبایل می‌پرسیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • enrix
    enrix | ۹ اسفند ۱۳۹۷

    سوییچ به 5G کار سختی نیست! فقط باید قبلش کامل همه آزمایش ها انجام بشه که مبادا اتفاقی برای سلامتی رخ بده! تاییده وزارت بهداشت رو که گرفت دیگه باید جاری بشه بخصوص تو جاده ها.........

مطالب پیشنهادی