ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

کوییز شو به صورت رسمی معرفی و منتشر شد

کوییز آو کینگز را به جرات می‌توان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایل ایرانی و موفق‌ترین بازی داخلی در سبک دانستنی یا همان تریویا دانست. اما سازندگان بازی کوییز آو کینگز این بار به سراغ ایده‌ای ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

کوییز آو کینگز را به جرات می‌توان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایل ایرانی و موفق‌ترین بازی داخلی در سبک دانستنی یا همان تریویا دانست. اما سازندگان بازی کوییز آو کینگز این بار به سراغ ایده‌ای جدید و مدرن‌تر یعنی مسابقات زنده و آنلاین اطلاعات عمومی رفتند که امروز بعد از چند ماه عرضه آزمایشی، به صورت رسمی منتشر شده است.

در واقع بعد از موفقیت‌های فراوان بازی موبایل HQ در خارج از کشور و عرضه نمونه‌های مشابه داخلی، این بار نوبت به سازندگان بازی کوییز آو کینگز رسیده که به گفته خودشان از زمان عرضه HQ، آن را زیر نظر داشته و قصد پیاده‌سازی‌اش در ایران را داشتند. پیش آمدن برخی از مشکلات باعث شد تا کوییز شو آن زمانی که باید عرضه نشود و اپلیکیشن‌های مشابه دیگر سهم قابل توجهی از بازار را از آن خود کردند.

کوییز شو نزدیک به دو ماه است که به صورت آزمایشی و سافت لانچ برای تلفن‌های اندرویدی عرضه شده اما امروز قرار است به صورت رسمی انتشارش را آغاز کند در حالی که سازنده‌های بازی وعده دادند که نسخه iOS نیز تا پیش از فرا رسیدن سال جدید عرضه خواهد شد. مجتبی غلامی، مدیر کوییز شو، این چند ماه و البته تاخیر پیش از آن را فرصتی می‌داند که باعث شد تا بیشتر ایرادات و مشکلات بازی مشخص و البته برطرف شود. او حتی از برگزاری رویدادی ماه‌ها قبل‌تر روی کوییز آو کینگز می‌گوید که او و تیمش را از زیرساخت‌های لازم برای کوییز شو مطمئن ساخت.

در هر مسابقه از کوییز شو که معمولا 20 دقیقه طول می‌کشد، 12 سوال چهار گزینه‌ای از شرکت‌کنندگان پرسیده شده و در نهایت جایزه بین کسانی که بتوانند تمامی سوال‌ها را پاسخ دهند، تقسیم می‌شود. تنها یک جواب غلط برای حذف شدن کافیست اما کوییز شو نیز مانند بازی‌های مشابه دیگر از سیستمی برای ذخیره و قابلیت بازگشت دوباره به مسابقه استفاده می‌کند. سیستم اول مکانیزمی به نام «جون اضافه» است که فرصت دوباره‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد و برای کسب آن باید افراد دیگری را به مسابقه دعوت کنید.

اما سیستم دیگری به نام «الماس» هم قرار است در بروزرسانی‌های بعدی به کوییز شو اضافه شود که یکی از راه‌های کسب آن شرکت پشت سر هم و چند روزه در مسابقه است. از دیگر ویژگی‌های جدیدی که می‌توان انتظار اضافه شدن آن‌ها به بازی را تا پیش از نوروز داشت، می‌توان به اتصال بین کوییز شو و کوییز آو کینگز اشاره کرد.

رضا عباسی، مدیر بازاریابی کوییز آو کینگز و کوییز شو در مورد این قابلیت توضیح می‌دهد: «ما از همان ابتدا تصمیم داشتیم تا مزایا و ارزش‌ افزوده‌ای برای کاربران کوییز آو کینگز هم ایجاد کنیم. به زودی کاربرهای کوییز آو کینگز با وارد شدن از طریق نام کاربری‌شان به کوییز شو و شرکت در هر مسابقه، مقدار مشخصی سکه در کوییز آو کینگز دریافت کنند. همچنین رویدادهای خاص و جدیدی هم قرار است در کوییز آو کینگز برگزار شود که به طور مشابه 12 سوال در زمانی مشخص اما بدون مجری از کاربران پرسیده می‌شود و برندگان هدایایی چون سکه دریافت خواهند کرد.»

در مورد جایزه هر مسابقه کوییز شو هم باید گفت تا پیش از این و در مرحله سافت لانچ، جایزه هر شب ابتدا 300 و سپس 500 هزار تومان تعیین شده بود. اما به مناسبت عرضه رسمی بازی، روز پنجشنبه و جمعه مورخ 9 و 10 اسفند ماه دو مسابقه ویژه برگزار خواهد شد که جایزه‌های آن به ترتیب 1 و 2 میلیون تومان است. به گفته سازندگان، رقم جایزه مسابقات به مرور و با بیشتر شدن کاربرها به صورت پله‌ای افزایش خواهد یافت.

در هر صورت کوییز شو اولین بازی تریویا و مسابقه آنلاین چه در جهان و چه ایران نیست اما سازنده‌های بازی در مورد رقابت با عناوین مشابه دیگر از این می‌گویند که تفاوت بین بازی‌هایی چون کوییز شو و کوییز آو کینگز، این است که کاربر در روز مدت زمان بسیار کمتری را به آن اختصاص می‌دهد و به راحتی می‌تواند در چندین بازی مشابه دیگر شرکت کند.

رضا عباسی توضیح می‌دهد: «ما روی محصول و کاربرهای خود تمرکز داریم. اینکه بازی‌های دیگر از ما بیشتر یا کمتر کاربر دارند، برای ما اهمیتی ندارد و اولویت‌‌ها و اهداف خودمان را داریم. اما در هر صورت بدون شک به فکر هستیم تا مزایای رقابتی هم ارائه دهیم. ما تیمی داریم که پیش از این در این سبک و زمینه کار کرده و می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم. این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها صرفا برای رقابت نیز نبوده و هدف اصلی این است تا کاربر از بازی خسته نشود.»

آخرین نسخه کوییز شو را می‌توانید با کمک لینک‌های زیر از دو فروشگاه کافه بازار یا گوگل‌پلی برای پلتفرم اندروید دانلود کنید. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، نسخه iOS نیز به گفته سازندگان به زودی و تا پیش از سال نو شمسی منتشر می‌شود.

کوییز شو

کوییز شو

سازنده: کوییز آو کینگز قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 18.1 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • دانستنی دانستنی
    دانستنی دانستنی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

    عالیه موفق باشید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی