ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار رندرهای خبری و مشخصات فنی هواوی پی 30 و پی 30 پرو

با پایان رویداد MWC بارسلونا و معرفی خانواده گلکسی اس 10، حالا همه نگاه ها به چین و کمپانی هواوی معطوف شده و بازار موبایل منتظر رونمایی از پرچمداران پی 30 و پی 30 پرو ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

با پایان رویداد MWC بارسلونا و معرفی خانواده گلکسی اس 10، حالا همه نگاه ها به چین و کمپانی هواوی معطوف شده و بازار موبایل منتظر رونمایی از پرچمداران پی 30 و پی 30 پرو است.

در همین راستا به تازگی رندرهای خبری و مشخصات جدیدی از هواوی پی 30 و پی 30 پرو منتشر شده که در ادامه به ابعاد مختلف آن می پردازیم:

حاشیه های باریک، بریدگی قطره ای و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر

پی 30 پرو
پی 30 پرو (راست) و پی 30 (چپ)

پرچمداران بعدی هواوی در زمینه طراحی بخش جلو دچار تغییراتی شده اند و با حذف بریدگی نمایشگر پهن، حالا از بریدگی قطره ای برخوردار هستند. حاشیه ها نیز باریک تر شده و در قسمت پایین صفحه هم با نوار نازکی رو به رو هستیم.

اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر سری پی 30 احتمالاً از نوع اوپتیکال است

کاهش ضخامت حاشیه ها باعث شده که در بخش پایین نمایشگر دیگر فضای کافی برای حضور حسگر اثر انگشت باقی نماند و هواوی نیز به جای انتقال این قطعه به پشت یا کنار دستگاه، تصمیم گرفته از یک اسکنر زیر نمایشگر بهره ببرد. البته هنوز مشخص نیست که سنسور به کار رفته از نوع اوپتیکال (مانند میت 20 پرو) بوده یا شرکت چینی هم به فناوری اسکنر فراصوت (مانند گلکسی اس 10) دست یافته است.

علاوه بر موارد فوق، هواوی در مدل پی 30 پرو از نمایشگر OLED با شیشه خمیده استفاده کرده که چنین انتخابی حس در اختیار داشتن یک موبایل پریمیوم را به کاربر منتقل خواهد کرد.

حسگر تشخیص عمق مدت پرواز و زوم 10 برابر

با توجه به تصاویر، دیزاین کلی بخش دوربین سری پی 30 شباهت زیادی با پی 20 سال گذشته دارد و با ماژول عمودی در قسمت بالا سمت چپ بدنه رو به رو هستیم.

پی 30
پی 30
پی 30 پرو
پی 30 پرو

هواوی پی 30 پرو از چهار دوربین در پنل پشتی بهره می برد

بر اساس اطلاعات موجود، هواوی پی 30 پرو از دوربین سه گانه با یک سنسور اصلی، یک لنز عریض و یک سنسور پریسکوپی مربع شکل بهره می برد که مورد آخر برای زوم 10 برابری بدون افت کیفیت طراحی شده است. در سمت راست ماژول هم فلاش LED دو رنگ و سیستم فوکوس خودکار لیزری را می بینیم که در زیر آنها، یک دوربین کوچک نیز دیده می شود که احتمالاً حسگر تشخیص عمق مدت پرواز بوده و برای بهبود کیفیت تصاویر بوکه به کار خواهد آمد.

در خصوص پی 30 معمولی هم احتمالاً شاهد حضور ماژول دوربین میت 20 پرو هستیم که در صورت صحت این موضوع، یک دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی به همراه سنسورهای عریض و تله فوتو (با زوم 5 برابری) وظیفه تصویربرداری را به عهده خواهند داشت.

باتری پرظرفیت و توان پردازشی بالا

در زمینه ظرفیت باتری، به احتمال زیاد هواوی پی 30 از یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی بهره مند بوده که این رقم در نسخه پرو به 4200 میلی آمپر ساعت می رسد. همچنین هر دو مدل از شارژر پر سرعت 40 واتی برخوردار خواهند بود.

در حوزه پردازش اما اطلاعات زیادی در دسترس نیست؛ با این حال پیش بینی ها حاکی از حضور مجدد چیپست کایرین 980 در پرچمداران هواوی هستند که امتیازات توان پردازشی آن مابین اسنپدراگون 845 و 855 قرار می گیرد.

پردازنده مذکور در نسخه معمولی با 6 گیگابایت رم و در نسخه پرو با 8 گیگابایت رم همراه شده و 128 گیگابایت حافظه داخلی با امکان ارتقا از طریق کارت حافظه نیز برای پرچمداران بعدی هواوی در نظر گرفته شده است.

تاریخ رونمایی و عرضه هواوی پی 30 و پی 30 پرو

کمپانی هواوی به صورت رسمی در تاریخ 6 فروردین از پرچمداران جدید خود رونمایی خواهد کرد و طبق اطلاعات موجود، چند هفته پس از آن نخستین محموله به دست مشتریان خواهد رسید.

در این بین هنوز اطلاعی از قیمت نهایی مدل های جدید در دست نیست اما با توجه به رندرهای موجود، سری پی 30 علاوه بر رنگ مشکی استاندارد، در دو رنگ دیگر (طیف آبی) به بازار عرضه خواهد شد.

پی 30
پی 30
پی 30 پرو
پی 30 پرو
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی