ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ferrari-f8-tributo
خودرو

فراری F8 Tributo با عملکردی رعد آسا معرفی شد؛ جانشینی شایسته برای 488 GTB

کمپانی ایتالیایی فراری در نظر دارد چند روز دیگر از یک خودروی هیجان انگیز جدید در نمایشگاه خودروی ژنو رسما پرده برداری کند. این خودرو F8 Tributo نام داشته و جانشین 488 GTB محسوب می ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

کمپانی ایتالیایی فراری در نظر دارد چند روز دیگر از یک خودروی هیجان انگیز جدید در نمایشگاه خودروی ژنو رسما پرده برداری کند. این خودرو F8 Tributo نام داشته و جانشین 488 GTB محسوب می شود.

ferrari-f8-tributo (1)

تصاویر رسمی منتشر شده نشان می دهند فراری F8 Tributo شباهت های ظاهری زیادی با 488 GTB و دیگر محصولات مزین به نشان اسب رقصان دارد. نیروبخش این اتومبیل اسپرت، همان موتور 3.9 لیتری V8 معروف مارانلویی ها است که پیش از این در چند مدل از جمله 488 پیستا به کار گرفته شده؛ این موتور توانایی تولید 720 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و ضمن کسب جوایز متعدد، قوی ترین نمونه V8 ساخته شده توسط فراری تا به این تاریخ محسوب می شود. در مقایسه با 488 GTB، قدرت و گشتاور فراری F8 Tributo به ترتیب 50 و 10 واحد بیشتر است.

ferrari-f8-tributo (3)

با چنین مشخصات فنی خیره کننده ای، جدیدترین محصول فراری برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، تنها به 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد. در صورت تداوم شتابگیری پس از 7.8 ثانیه سرعت این خودرو به 200 کیلومتر در ساعت رسیده و در نهایت بر روی 340 کیلومتر در ساعت قفل خواهد شد. بد نیست اشاره کنیم شتاب صفر تا صد F8 Tributo برابر با 0.1 ثانیه، صفر تا 200 برابر با 0.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 10 کیلومتر در ساعت در مقایسه با 488 GTB بهبود پیدا کرده و با 488 پیستا تقریبا هم تراز است.

ferrari-f8-tributo (2)

در کنار موتور قدرتمند، کاهش وزن 40 کیلوگرمی F8 Tributo هم در دستیابی به چنین آمار و ارقام درخشانی موثر بوده است. این خودرو در صورت سفارش تمام آپشن ها 1330 کیلوگرم وزن پیدا می کند.

بهبودهای ایرودینامیک به اندازه 10 درصد، برتری دیگر F8 Tributo نسبت به 488 GTB به شمار می رود. بدنه بازطراحی شده این اسب سرکش نه تنها یکپارچه تر بوده، بلکه راه را برای پایه گذاری یک زبان طراحی جدید هموار کرده است. همچنین با کمی دقت در بدنه F8 Tributo می توان ادای احترام مارانلویی ها به مدل کلاسیک 308 GTB و F40 را نیز متوجه شد.

ferrari-f8-tributo (4)

با معرفی F8 Tributo، به نظر می رسد فراری در بازنگری برخی از المان های داخل کابین نیز بازنگری کرده که از جمله آنها می توان به شکل جدید فرمان، طرحی متفاوت برای دریچه های گرد مربوط به سیستم تهویه مطبوع، دکمه های کنترلی متفاوت، رودری ها و نمایشگر لمسی هفت اینچی موجود مقابل صندلی سرنشین کناری اشاره کرد.

ferrari-f8-tributo (5)

درباره قیمت و زمان عرضه فراری F8 Tributo فعلا حرفی به میان نیامده است. جزئیاتی از این دست احتمالا در روزهای آتی و حین معرفی این خودرو در نمایشگاه ژنو در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت. پنجم مارس (14 اسفند) روزی است که فراری F8 Tributo برای خبرنگاران و اصحاب رسانه رونمایی خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی