ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای بهبود عملکرد جیمیل

جیمیل یکی از کاربردی ترین سرویس‌هایی است که کاربران از آن استفاده می‌کنند. اما می‌توان با بهره‌مندی از بهترین افزونه های جیمیل سرویس ایمیل شرکت گوگل را کاربردی تر کرد. البته به هیچ عنوان استفاده ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

جیمیل یکی از کاربردی ترین سرویس‌هایی است که کاربران از آن استفاده می‌کنند. اما می‌توان با بهره‌مندی از بهترین افزونه های جیمیل سرویس ایمیل شرکت گوگل را کاربردی تر کرد.

البته به هیچ عنوان استفاده از افزونه‌های زیاد در کروم را توصیه نمی‌کنیم -چرا که بسیاری از آن‌ها به سرقت اطلاعات شخصی شما می‌پردازند- اما برخی از آن‌ها به حدی خوب و کاربردی هستند که استفاده نکردن از آن‌ها دشوار است. در این مطلب قصد داریم افزونه‌های تست شده‌ای را معرفی کنیم که از لحاظ امنیتی مشکلی برای شما ایجاد نخواهند کرد.

این افزونه‌ها می‌توانند تا حد زیادی به بهبود عملکرد جیمیل در گوگل کروم کمک کنند. اگر یکی از کاربران سرویس جیمیل هستید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

FlowCrypt

افزونه گوگل کروم

افزونه‌ی FlowCrypt به شما اطمینان می‌دهد که ایمیل‌های ارسالی از سمت شما کدگذاری می‌شوند. این کدگذاری حتی روی فایل‌های ضمیمه شده به ایمیل هم وجود خواهند داشت. روش مورد استفاده در این افزونه «رمز گذاری PGP» است.

افزونه‌ی یاد شده به رابط کاربری جیمیل یک دکمه با متن Secure Compose اضافه می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید ایمیل خود را به صورت رمز گذاری شده ارسال کنید. اگر گیرنده‌ی ایمیل شما هم از این افزونه استفاده کند به محض دریافت ایمیل می‌تواند پیام شما را مطالعه کند. اما اگر گیرنده افزونه را نصب نکرده باشد، باید با استفاده از رمز عبور پیام شما را رمزگشایی کند. البته به یاد داشته باشید که نباید این رمز عبور را از طریق ایمیل برای گیرنده ارسال کنید.

Discoverly

افزونه‌ی Discoverly مثل یک چشم مخفی برای جیمیل است. هر زمان که ایمیلی از فردی ناشناس دریافت می‌کنید، این افزونه با جستجو در اینترنت به دنبال اکانت توییتر، فیسبوک، جیمیل و دیگر شبکه‌های اجتماعی که احتمالا در آن عضو است می‌پردازد و اطلاعات دریافت شده را نمایش می‌دهد.

افزونه‌ی Discoverly همه‌ی اطلاعات کسب شده را به صورت یکپارچه به شما نمایش خواهد داد. البته لازم به ذکر است که این اطلاعات تنها در صورتی نمایش داده می‌شود که ارسال کننده‌ی ایمیل از آدرس مشابهی برای عضویت در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده باشد.

KeyRocket

احتمالا بدانید که جیمیل دارای کلید‌های میانبر بسیار زیادی است. افزونه‌ی KeyRocket با این هدف توسعه داده شده که بتواند پیشنهاد‌های مناسبی را برای انجام کار‌های مختلف در جیمیل به شما ارائه کند. این افزونه کار‌های مشابهی که بیشتر انجام می‌دهید را رصد می‌کند و با توجه به آن‌ها کلید‌های میانبر مناسب را پیشنهاد می‌کند.

لازم به ذکر است که می‌توانید عملکرد مشابهی از این افزونه را در مایکروسافت ورد، اکسل یا Outlook هم داشته باشید. برای بهره‌مندی از این ویژگی کافیست سری به وبسایت رسمی توسعه دهندگان KeyRocket بزنید.

Sortd

افزونه‌ی Sortd اولین پوسته‌ی هوشمند جیمیل به شمار می‌رود که با استفاده از آن می‌توانید به دسته بندی ایمیل‌های دریافتی خود بپردازید. افزونه‌ی یاد شده امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به بهترین شکل ممکن به دسته بندی ایمیل‌های دریافت شده و ارسالی خود بپردازید. با استفاده از Sortd می‌توانید تنها با کشیدن ایمیل‌های مختلف به ستون‌های ایجاد شده، به دسته بندی آن‌ها بپردازید.

PixelBlock

افزونه‌ی PixelBlock به شما این امکان را می‌دهد که بدون اینکه ارسال کننده‌ی ایمیل متوجه شود، پیام دریافتی وی را مطالعه کنید. افزونه‌ی یاد شده بالای هرکدام از ایمیل‌ها یک چشم قرمز رنگ ایجاد می‌کند که با کلیک روی آن می‌توانید بدون اطلاع ارسال کننده پیام دریافتی را مطالعه کنید.

Checker Plus

افزونه‌ی Checker Plus ابزاری مناسب برای افرادی به شمار می‌رود که از چند حساب کاربری جیمیل استفاده می‌کنند و به طور مداوم آن‌ها را بررسی می‌کنند. افزونه‌ی یاد شده یک منوی کاربردی در سمت راست گوگل کروم ایجاد می‌کند که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید به ایمیل‌های دریافت شده‌ی خود دسترسی داشته باشید.

همچنین Checker Plus می‌تواند اعلان دریافت ایمیل را روی دسکتاپ نمایش دهد. این اعلان‌ها می‌توانند حتی دارای صدایی خاص باشند تا زمانی که از کامپیوتر خود فاصله دارید هم متوجه دریافت ایمیل شوید. لازم به ذکر است که این اعلان‌ها حتی در صورتی که گوگل کروم بسته باشد هم به اطلاع شما خواهند رسید.

Digify

افزونه‌ی Digfy به شما این امکان را می‌دهد تا به مدیریت فایل‌های ارسالی در ایمیل خود بپردازید. با استفاده از افزونه‌ی یاد شده این امکان را خواهید داشت که متوجه شوید فایل‌های ارسالی چه زمانی باز شدند یا کدام حساب‌های کاربری آن را از طریق فوروارد شدن پیام دریافت کرده‌اند.

همچنین این امکان را خواهید داشت تا برای فایل‌های ارسالی خود تاریخ انقضا تعیین کنید. به این شکل که پس از گذشت زمان مشخص شده دیگر امکان اجرا و استفاده از آن برای دیگران وجود نداشته باشد. علاوه بر این با استفاده از Digfy می‌توانید ارسال فایل‌های خود را لغو کرده و یا اجازه‌ی مشاهده‌ی آن توسط برخی از دریافت کنندگان را بگیرید.

دو ویژگی مهم در جیمیل که برای بهره‌مند شدن از آن‌ها دیگر نیازی به افزونه ندارید

در ادامه قصد داریم به دو اپلیکیشن تحت وب اشاره کنیم که مثل افزونه‌ها عمل می‌کنند اما برای بهره‌مندی از آن‌ها نیازی به دانلود و نصب نخواهید داشت.

Gmail Offline

همانطور که از نام Gmail Offline‌ پیداست، این ابزار برای نمایش جیمیل بدون نیاز به اینترنت کاربرد دارد. با استفاده از Gmail Offline می‌توانید پیام‌های خود را مطالعه کنید، در بین آن‌ها به جستجو بپردازید یا حتی به برخی از آن‌ها پاسخ دهید. همه‌ی این کارها بدون نیاز به اینترنت اتفاق خواهد افتاد.

برای برخورداری از این ویژگی کافیست به Gmail Inbox رفته و سپس روی آیکون مربوط به تنظیمات کلیک کرده و سپس Settings را بزنید.

در پنجره‌ی جدید باز شده به تب Offline رفته و و سپس گزینه‌ی Enable Offline mail را فعال کنید. حالا روی Save Changes کلیک کنید.

با توجه نوع تنظیماتی که مشخص می‌کنید، جیمیل ایمیل‌های دریافتی شما را تا ۹۰ روز در کامپیوتر ذخیره می‌کند تا بتوانید هر زمان که خواستید بدون نیاز به اینترنت آن‌ها را بررسی کنید.

منوی کلیک راست در جیمیل

یکی از ویژگی های جدید جیمیل این است که به شما اجازه می‌دهد تا روی هرکدام از پیام‌های دریافتی کلیک راست کنید تا یک منو را مشاهده نمایید. از این منو امکان انتخاب گزینه‌های مختلفی مثل پاسخ دادن، آرشیو کردن، حذف کردن و بسیاری دیگر از امکانات را خواهید داشت.

این ویژگی یکی از امکاناتی است که مدت‌ها در نسخه‌ی تحت وب شاهد آن نبودیم اما چند وقتی می‌شود که در دسترس کاربران قرار گرفته و بدون استفاده از افزونه‌ها می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • parsasky
    parsasky | ۹ اسفند ۱۳۹۷

    ممنون خيلي عالي
    ولي يكي از بهترينا رو كه من هميشه استفاده ميكنم رو معرفي نكردي
    mailtrack
    با mailtrack تيك دوتايي كه تو شبكه هاي اجتماعي نشون ميده گيرنده پيام رو خونده اضافه ميشه به ايميل ها
    حتي چه ساعتي خونده و يا چندبار خونده و ...

    • nexaen
      nexaen | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

      قسمت Privacy policy این افزونه رو بخون. از اینجا میشه دید:
      https://mailtrack.io/en/privacy-policy

      همه ی اطلاعات تو رو برمیدارن. این افزونه رو پیشنهاد نمیدم.

مطالب پیشنهادی