ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازگشت به ریشه‌ها؛ تلفن اندرویدی F(x)tec Pro1 با کیبورد کشویی معرفی شد

در سال های نه چندان دور زمانی که تلفن های همراه هنوز آنچنان "هوشمند" نشده بودند، کامپیوترهای جیبی با کیبورد کشویی فیزیکی و سیستم عامل هایی مانند ویندوز و پالم، مشتریان پر و پاقرصی داشتند. ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۵۵

در سال های نه چندان دور زمانی که تلفن های همراه هنوز آنچنان "هوشمند" نشده بودند، کامپیوترهای جیبی با کیبورد کشویی فیزیکی و سیستم عامل هایی مانند ویندوز و پالم، مشتریان پر و پاقرصی داشتند.

حالا پس از چندین سال حکمرانی آیفون ها و گلکسی ها بر بازار دیوایس های هوشمند قابل حمل، استارتاپ لندنی F(x)tec از تلفن جدیدی رونمایی کرده که با یک کیبورد کشویی QWERTY در زیر نمایشگر، ما را به یاد محصولات i-mate و O2 می اندازد.

کیبورد کشویی

محصول مورد بحث با نام کامل F(x)tec Pro1، روی کاغذ مشخصاتی در حد و اندازه پرچمداران یکی دو سال اخیر داشته و از چیپست اسنپدراگون 835 در کنار رم 6 گیگابایتی بهره می برد. این تلفن-کامپیوتر همچنین 128 گیگابایت حافظه داخلی داشته که از طریق درگاه کارت حافظه (یکی از اسلات های سیم کارت را اشغال می کند) 2 ترابایت دیگر نیز می توان به آن اضافه کرد.

حافظه داخلی پرو1 تا دو ترابایت قابل افزایش است

پرو1 برای تصویربرداری از ماژول دوربین دوگانه 5+12 مگاپیکسلی (سنسور عمق سنج) برخوردار بوده و یک دوربین 8 مگاپیکسلی هم وظیفه ثبت سلفی ها را بر عهده دارد. این گوشی همچنین به باتری 3200 میلی آمپر ساعتی با پورت USB-C (با پشتیبانی از HDMI) مجهز شده اما خبری از فناوری شارژ بی سیم در آن نیست.

کیبورد کشویی

نکته جالب دیگر استفاده از پنل OLED ساخت شرکت BOE است که با اندازه 5.99 اینچی و رزولوشن 2160 در 1080 کیفیت تصویر مناسبی را ارائه خواهد کرد.

اما برسیم به کیبورد کشویی پرو1 که با 64 کلید فیزیکی و نور پس زمینه، لذت تایپ با گوشی را دوچندان کرده و با سه نقطه اتصال به نمایشگر، حس استحکام مناسبی را منتقل می کند. لولای F(x)tec Pro1 نیز با ظرافت خاصی تولید شده و با زاویه 155 درجه، نقش پایه نمایشگر را برای تماشای محتوای تصویری ایفا می کند.

کیبورد کشویی

لازم به ذکر است که در زمان بسته بودن لولا، تلفن هوشمند پرو1 از رو به رو تفاوتی با محصولات متداول بازار نداشته و تنها ضخامت آن بیشتر است. به همین خاطر امکان استفاده روزمره از آن برای اکثر افراد فراهم بوده و حضور اندروید 9 پای با برنامه بروزرسانی 90 روزه (مانند پروژه Android One گوگل) خیال کاربران را راحت خواهد کرد.

گفتنی است استارتاپ F(x)tec تصمیم دارد Pro1 را از تابستان سال آینده و با قیمت 649 دلار روانه بازار کند.

کیبورد کشویی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

    ((ما را به یاد محصولات i-mate و O2 می اندازد))

    !????ديجياتو ميخواي بگي O2 رو يادته ولي E7 رو يادت ني؟!

    اين محصول با توجه به ظاهر و زاويه باز شدن اش فقط و فقط يادآور نوكيا E7 نوكياN97 و نوكيا N950 هست!!!

    و يك استارتاپ ساكن لندن-چين هست كه اولين جلساتي كه معرفي كردن چندين نمونه از نوكيا هاي مذكور هم گذاشته بودن و طبق اذعان خودشون ازون الگو گرفتن!!! بعد شما ميگي اي-ميت؟!

  • Mahyar ali tabrizi
    Mahyar ali tabrizi | ۹ اسفند ۱۳۹۷

    واقعا عالیه کاش دوباره بازه ای زمانی تکرار بشه

  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۹ اسفند ۱۳۹۷

    خاك بر سر بلكبرى كه با معرفى نكردن Priv 2 داره اين بازار رو هم از دست ميده

  • ali_unique
    ali_unique | ۹ اسفند ۱۳۹۷

    چه مسخره

مطالب پیشنهادی