ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیموند
تکنولوژی

شتاب‌دهنده دیموند به دنبال مقدمات ورود به فرابورس ایران در سال‌های آینده است

رویداد کارآفرینی «دیموند اکسپو» با حضور نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استارت‌آپ‌های نوپا، منتورها و مدیران این شتابدهنده برگزار شد. در این نشست ضمن تقدیر از همراهان دیموند، جلساتی برای معرفی و ایجاد بسترهای ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

رویداد کارآفرینی «دیموند اکسپو» با حضور نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استارت‌آپ‌های نوپا، منتورها و مدیران این شتابدهنده برگزار شد. در این نشست ضمن تقدیر از همراهان دیموند، جلساتی برای معرفی و ایجاد بسترهای سرمایه‌گذاری میان کسب و کارهای نوپا و منتورها انجام شد.

«نرگس کارخانه» نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صحبت‌های خود ضمن تاکید بر تلاش این معاونت برای کمک و تسهیل روند پیشرفت اکوسیستم استارت‌آپی، سرمایه‌گذاری در این بخش را مهم دانست و گفت:

«ما سعی می‌کنیم با روش‌ها و ابزارهایی که در اختیار داریم، برای استارت‌آپ‌ها تامین سرمایه‌ کنیم و درصورتیکه این موارد پاسخگو نبود نسبت به طراحی و راه‌اندازی روش‌های جدید تلاش خواهیم کرد. به همین دلیل ما آماده پذیرش نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم و از این موضوع بسیار استقبال خواهیم کرد. دیموند اولین کارگزاری‌ست که قرار است در زمینه تامین مالی و سرمایه گذاری با ما همکاری داشته‌ است تا پنجره‌ ارتباطی و بین ما و اجزای این زیست‌بوم باشد.»

دیموند

«احمدرضا مسرور» مدیر شتابدهنده دیموند هم در سخنرانی خود از سرمایه گذاران درخواست کرد تا نسبت به استارت‌آپ‌ها حمایت متعهدانه داشته باشند و آنها را در مسیر رسیدن به موفقیت همراهی کنند:

«حمایت باید عاملانه باشد. باید تشخیص دهیم نقش ما به عنوان سرمایه‌گذار می‌تواند چه باشد و چطور می‌توان به استارت‌آپ‌ها کمک کرد به نحوی که کمترین ریسک را پذیرفت و بیشترین موفقیت را به دست آورد. باید با خودمان و استارت‌آپ‌ها صادق باشیم و اگر می‌دانیم که نمی‌توانیم به آنها کمک کنیم، حضور نداشته باشیم و این موضوعی بود که ما در دیموند آن را انجام می‌دهیم.»

دیموند

مسرور در گفتگو با دیجیاتو  ضمن اشاره به این موضوع که دیموند با این هدف پایه ریزی شد که تا ۱۰ سال اول در استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری کند و اکوسیستم استارت‌آپی حول دیموند را تشکیل دهد، گفت این شرکت از ابتدا خود را استارت‌آپ شتابدهنده می‌دانست و نقایص کار خود را از ابتدا بررسی کرده و تصمیمات جدید می‌گرفت، برای مثال برنامه شتابدهی در اول کار سه ماه بود و الان به یک سال رسیده است:

«این شرکت تا کنون در ۳۰ استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده و تا امروز ۲۴ مورد از آنها زنده هستند و مشغول به کارند. این شکست‌ها ریسک سرمایه‌گذاری دیموند است. سرمایه‌گذاری ما بین ۲۵ تا ۱۴۵ میلیون تومان بوده و ۱۵ درصد سهام استارت‌آپ‌ها را به خود اختصاص می‌دهیم. ما می‌خواهیم سرمایه‌دار اقلیت باشیم تا مدیریت برعهده استارت‌آپ‌ها باشد.»

مسرور می‌گوید بزرگترین هدف دیموند این است که استارت‌آپ‌هایی که در طول ۱۰ سال روی آنها سرمایه‌گذاری شده، بتوانند سرمایه‌ سال‌های بعدی خود را جذب کنند و پس از آن این شتابدهنده با هدف جذب سرمایه وارد فرابورس ایران شود:

«دیموند ۵ سال قبل کار خود را شروع کرد و قصد داریم ۲ تا ۵ سال آینده وارد فرابورس شده و یا مقدمات حضور خود را در آن را فراهم کنیم. فضای فرابورس به دلیل مقرراتی که بر اساس شرکت‌های بازرگانی و کسب‌وکارهای قدیمی دیده شده، مناسب استارت‌آپ‌ها نیست ولی این یک موضوع جهانی است و مرحله گذار را خواهیم داشت. به عقیده من بورس بهترین راه برای جذب سرمایه است تا بتواند با سرمایه‌های کوچک راه پیشرفت خود را هموار کند. در همین رابطه ما با همکاری فرابورس تلاش می‌کنیم تا قوانین تسهیل شود و اگر این اتفاق نیفتاد بتوانیم بورس‌های ثانویه راه‌اندازی کنیم تا در آینده استارت‌آپ‌ها بتوانند در آن سرمایه‌ جذب کنند.»

دیموند

«اوبار» و آچاره، «کارن کراد»، «ویترین نت» و «بوکینگ ویلا» از همراهان دیموند بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند و بر همکاری و تلاش برای رسیدن به شرایطی بهتری در اکوسیستم استارت‌آپی تاکید کردند.

در بخش معرفی استارت‌آپ‌ها «نواک» سرویس جستجو و پخش موسیقی، «آدیلار» سامانه ابری یکپارچه‌سازی فرآیند استخدام، «ویدی وود» ارائه تولید محتوا ویدیویی و انیمیشن، «کادرو» بازار آنلاین جستجوی عکاس، «آرمه» ارائه کننده خدمات سلامت، «تگ موند» فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک، «اقا اجازه» سامانه خدمات آنلاین آموزشی، «لامینور» پلتفرم موسیقی محور و «پوشاپ» سرویس آنلاین طراحی و دوخت لباس؛ ضمن معرفی مدل کسب و کار و ایده خود، دستاوردها و روش درآمدزایی خود را برای سرمایه‌گذاران تشریح کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی