ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرکت پارس ارتباط افزار
تکنولوژی

مدیرعامل پارس ارتباط افزار: می‌خواهم مشکلات حوزه ICT را برطرف کنم

انتخابات اتاق بازرگانی، یازدهم اسفند ماه در هتل لاله تهران برگزار خواهد شد؛ انتخاباتی که در آن افراد مختلفی شرکت کرده‌اند تا آینده اتاق بازرگانی تهران را رقم بزنند. «مجید کریمی» از اعضای گروه پیشگامان ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۰

انتخابات اتاق بازرگانی، یازدهم اسفند ماه در هتل لاله تهران برگزار خواهد شد؛ انتخاباتی که در آن افراد مختلفی شرکت کرده‌اند تا آینده اتاق بازرگانی تهران را رقم بزنند. «مجید کریمی» از اعضای گروه پیشگامان تحول در رابطه با انتخابات اتاق بازرگانی به دیجیاتو می‌گوید که امیدوار است مشارکت اعضا و فعالان بازرگانی از دوره‌های پیشین بیشتر باشد و باور دارد که اتاق بازرگانی می‌تواند با هوشمند شدن و شفاف‌سازی، راه‌حل درستی را برای آینده کشور رقم بزند.

شرکت پارس ارتباط افزار

به گفته مجید کریمی، اهداف گروه پیشگامان تحول  با نفرات فعال در حوزه ICT با گروه‌های دیگر تفاوت دارد و شعار اصلی گروه اتاق، اقتصاد و بنگاه هوشمند است:

«بر کسی پوشیده نیست که هوشمندی قطعا از طریق فناوری اطلاعات و تکنولوژی به دست خواهد آمد و این ابزار کار ما خواهد بود. باید بگویم که این موضوع بازی با کلمات یا شعار نیست و یک برنامه مدون تنظیم شده برای آن وجود دارد که در صورت راهیابی پیشگامان تحول اجرایی خواهد شد.

یک اتفاقی که در این دوره از انتخابات شاهد آن بودیم، باید گفت که بین خواسته تشکل‌ها و هیات مدیره تشکل‌ها یک تفاوت کوچک وجود دارد و گروه پیشگامان تحول در رابطه با بدنه اجرایی این تشکل‌ها رابطه‌های خوب و قوی ایجاد کرده که شاید روی کاغذ ملموس نباشد؛ اما در واقعیت اینست که قطعا دوستانی در گروه وجود دارند که با حوزه ICT همگام هستند.»

کریمی که مدیرعامل شرکت پارس ارتباط افزار و فناور-محورترین فرد در بین اعضای گروه پیشگامان تحول است، نگاهی واقع‌بینانه به وضعیت اقتصاد کشور در همه اصناف دارد و با اینکه خود از سال ۸۱ در حوزه ICT فعالیت دارد، به دیجیاتو می‌گوید که اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم باید گفت که با توجه به سهم صنعت ICT از GDP و فضای اقتصادی کشور، افراد کافی مسلط بر این حوزه و آگاه در این حیطه در پیشگامان تحول وجود دارد:

«نباید انتظار داشته باشیم که یک شبه ره صد ساله برویم و وقتی سهم ICT فعلا اندک است، بیش از ۶ کرسی به فعالان ICT برسد. در گروه پیشگامان تحول سه نفر آگاه و مسلط در این حوزه وجود دارند و سابقه فعالیت طولانی هم در این زمینه دارند.»

به گفته کریمی مضاف بر این موارد، رویکرد اصلی گروه با توجه به حضور همراهان آکادمیک و نظریه پرداز و متخصص در حوزه برنامه ریزی اقتصادی، رویکردی است که با نگاه به هوشمندی و فناوری اطلاعات همراه است:

«اتاق بازرگانی پارلمان و نماینده بخش خصوصی است، چرا که قرار است بخش خصوصی این هیات نمایندگان اتاق از سیستم حاکمیت در فضای کسب‌وکارها مطالبه‌گری کند. بی‌شک تجربه ۱۷ ساله ما در قیاس با عمر صنعت ICT می‌تواند در این زمینه اثربخش باشد برای اینکه در طول این سالها مشکلات این صنعت را تمام و کمال حس کردیم و درک کردیم. ما فقط بر مبنای شنیده‌ها نمی‌خواهیم عمل کنیم و تمامی مشکلات را با آنها زندگی کردیم و می‌دانیم که باید چطور آنها را حل کرد. »

شرکت پارس ارتباط افزار

شرکت پارس ارتباط افزار که به مدیریت کریمی اداره می‌شود در سال گذشته که اکثر شرکت‌ها با رکود اقتصادی مواجه شدند، توانسته به رشد برسد و مدیریت این تیم قصد دارد تا همین تجربه و روش را در اتاق بازرگانی در کنار دیگر اعضای پیشگامان تحول پیش بگیرد. گروه ارتباط پارس افزار در چند سال گذشته نیز کارهای تشکلی را در سازمان نصر تجربه کرده و دغدغه‌های صنف را نیز درنوردیده و با کمک کمیسیون شبکه، بسیاری از مشکلات این حوزه را حل و فصل کردند.

کریمی تشکل کمیسیون‌های تخصصی را از دیگر برنامه‌های پیشگامان تحول می‌داند که طبق وعده او قرار نیست پشت درهای بسته تشکیل جلسه دهند و شفافسازی در تمامی کارهای آنها وجود دارد. به گفته او تمامی فعالین کشور و اعضای این کمیسیون‌ها می‌توانند برخط در جلسات این حوزه شرکت کنند و شفافسازی در یک اتاق هوشمند، امری بدیهی به نظر می‌رسد.

کریمی باور دارد که نمی‌توان تک تک کمیسیون‌های نظام صنفی رایانه‌ای یا تک تک بخش‌های حوزه فناوری در کشور در اتاق بازرگانی یک صندلی و نماینده داشته باشند اما از آنسو تاکید دارد که وظیفه اتاق در این باره اینست که بتواند رسالت خود را در قبال این افراد به نحو احسنت انجام دهد:

«بعد از اینکه اعضا مستقر شدند باید ارتباط با این بخش‌ها حفظ و برقرار شود و در برنامه پیشگامان تحول برای تمامی این مسائل برنامه‌هایی مدون چیده شده است. ما قصد داریم در اتاق هوشمند ایجاد زیرساخت جمع آوری و تحلیل و داده‌کاوی اطلاعات داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم‌گیری به‌هنگام و به‌موقعی داشته باشیم که در این شرایط اقتصادی کاملا ضروری به نظر می‌رسد.»

شرکت پارس ارتباط افزار

مدیرعامل شرکت پارس ارتباط افزار در پایان صحبت‌های خود می‌افزاید که همه همکاران و دوستان باید باور داشته باشند که می‌توان در برابر مشکلات راه‌حل پیدا کرد و اگر باور داریم راهکارهای جاری نمی‌توانند نتایج درست و مثبتی در آینده داشته باشند، باید دست به دست هم داد تا تحولی در اتاق بازرگانی رخ بدهد: «ما مشارکت سی درصدی در دوره‌های گذشته داشتیم و امیدوارم در این دوره رای‌های خاموش هم پای صندوق بیایند تا آینده بهتری برایمان رقم بخورد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی