ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کوچک‌ترین نوزاد پسر دنیا پس از پنج ماه مراقبت ویژه به خانه رفت

کوچک ترین نوزاد پسر به دنیا آمده در جهان بالاخره از بیمارستان مرخص و به خانه فرستاده شد. به گفته وبسایت تلگراف این نوزاد ژاپنی که در زمان تولد تنها 268 گرم وزن داشت، اوایل ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۸

کوچک ترین نوزاد پسر به دنیا آمده در جهان بالاخره از بیمارستان مرخص و به خانه فرستاده شد.

به گفته وبسایت تلگراف این نوزاد ژاپنی که در زمان تولد تنها 268 گرم وزن داشت، اوایل شهریور ماه سال جاری 16 هفته زودتر از موعد و با عمل سزارین به دنیا آمد. پس از تولد، این پسر ژاپنی در بیمارستان توکیو 5 ماه تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت تا وزنش به 3.2 کیلوگرم رسیده و مرخص شود.

نوزاد پسر ژاپنی پس از 5 ماه مراقبت به وزن 3.2 کیلوگرم رسید

نوزاد مورد بحث که نامش هنوز فاش نشده، در زمان تولد به قدری کوچک بود که کف دو دست جا می شد و پوست او نیز به حدی نازک بود که استخوان های دنده او قابل مشاهده بودند. اما پس از پنج ماه تنفس و تغذیه در دستگاه مخصوص، به اندازه کافی رشد کرد و راهی خانه شد.

نوزاد پسر

جالب است بدانید که پیش از این رکورد کوچک ترین نوزاد پسر دنیا در اختیار یک نوزاد آلمانی بود که در سال 2009 به دنیا آمد و هنگام تولد، 275 گرم وزن داشت. این نوزاد که 15 هفته زودتر از موعد به دنیا آمده بود، 9 ماه در بیمارستان تحت مراقبت بود تا به شرایط ایده آل برسد.

اما رکورد کوچک ترین نوزاد دنیا در اختیار یک دختر آلمانی است که سال 2015 با وزن 252 گرم به دنیا آمد. طبق آمار، در میان نوزادان زیر 400 گرم، معمولاً شانس زمده ماندن دختران بیشتر است که این موضوع احتمالاً به دلیل رشد سریع تر ریه در نوزادان دختر اتفاق می افتد.

گفتنی است با وجود زنده ماندن نوزاد ژاپنی و رسیدن به وزن مناسب، پزشکان همچنان مراقب رشد و سلامتی او هستند چرا که طبق آمار، نوزادان زودرس با وزن کمتر از 400 گرم معمولاً بین 50 تا 60 درصد شانس زنده ماندن خواهند داشت و فاکتورهای محیطی و همچنین سلامت مادر نیز تأثیر به سزایی در بقای این نوزادان دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی