ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس [همراه با بررسی ویدیویی]

شرکت های حاضر در دنیای موبایل، جشن ده سالگی را جدی می گیرند و حق هم دارند. هرچه باشد وقتی یک گوشی به نسل دهم می رسد، یعنی راه را درست رفته اند. سامسونگ هم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۲۴

شرکت های حاضر در دنیای موبایل، جشن ده سالگی را جدی می گیرند و حق هم دارند. هرچه باشد وقتی یک گوشی به نسل دهم می رسد، یعنی راه را درست رفته اند. سامسونگ هم چند روز قبل در مراسمی باشکوه، دهمین نسل از خانواده موفق گلکسی اس را به جهانیان معرفی کرد. این خانواده چهار عضو دارد: به رسم هر سال گلکسی اس 10 و مدل پلاس را داریم که این بار با گلکسی اس 10 ای و گلکسی اس 10 5G همراه شده اند. در این مطلب می خواهیم گلکسی اس 10 پلاس را بررسی کنیم.

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

در جعبه گشایی گلکسی اس 10 پلاس با بعضی از ویژگی های آن آشنا شدید. سامسونگ پس از دو نسل کاملاً مشابه، زبان طراحی جدیدی را در پرچمدار جدیدش به کار گرفته و آن را با امکانات جالبی همراه کرده است. ابتدا مشخصات اصلی این گوشی را مرور می کنیم:

  • نمایشگر 6.4 اینچی دینامیک امولد با رزولوشن +QHD
  • چیست 8 هسته ای و 8 نانومتری اگزینوس 9820
  • 8 یا 12 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت تا 1 ترابایت حافظه داخلی
  • حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • دوربین سه گانه اصلی (12+12+16 مگاپیکسلی)
  • دوربین دوگانه سلفی (10+8 مگاپیکسلی)
  • باتری 4100 میلی آمپر ساعتی
  • قیمت 1000 الی 1600 دلار

همه موارد فوق برای یک پرچمدار تمام عیار در سال 2019 ضروری به نظر می رسند، ولی کافی نیستند. حالا سامسونگ برای برجسته شدن در میان خیل پرچمداران پرقدرت امسال چه کرده است؟ به بیان دیگر، چه چیزی قیمت بالای 1000 دلاری این گوشی را توجیه می کند؟ در بررسی گلکسی اس 10 پلاس تلاش می کنیم تا به این سؤالات پاسخ دهیم. با دیجیاتو همراه باشید.

بررسی ویدیویی

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

با طراحی اینفینیتی که حتماً آشنا هستید. حالا یک حرف O به انتهایش اضافه شده (Infinity-O) که معرف حفره داخل صفحه است و هرچقدر هم نادیده اش بگیرید، ناپدید نخواهد شد؛ حتی اگر مثل سامسونگ گوشه بالای تمام تصاویر پس زمینه دستگاه را تیره کنید. واقعیت این است که تقریباً هیچکس از این وضعیت راضی نیست، ولی به هر حال با کاهش حاشیه اطراف نمایشگر باید جایی برای دوربین سلفی پیدا کرد. به بیان دیگر، مشکلی که وجود نداشت را خلق کردیم و حالا به دنبال راه حل آن هستیم. فعلاً که این حفره، بهترین راهکار است و به مراتب بهتر از ناچ های بزرگ پرچمداران اخیر اپل، گوگل و هواوی به نظر می رسد.

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

از این O (یا چیزی شبیه OOO در مدل پلاس) که بگذریم، مثل همیشه با فرایند مهندسی، طراحی و ساخت مثال زدنی از سامسونگ روبرو هستیم. حاشیه های نمایشگر تا جای ممکن کم شده اند و همه قطعات با دقت هرچه تمام تر کنار هم جا گرفته اند. گلکسی اس 10 پلاس یکی از خوش ساخت ترین گوشی های حال حاضر بازار است که با وجود صفحه بزرگ تر، حتی از گلکسی اس 9 پلاس هم کوچک تر و سبک تر شده. با این حال همچنان با یک گوشی بزرگ روبرو هستیم. این موضوع در کنار لغزندگی بالای فریم آلومینیومی براق و بدنه شیشه ای باعث می شود تا در دست گرفتن گلکسی اس 10 پلاس با کمی حس ناامنی همراه باشد.

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

تغییر مهم دیگری که در طراحی پرچمدار سامسونگ به وجود آمده، حضور حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است. گلکسی اس 10 برای اولین بار اسکنر اولتراسونیک زیر نمایشگر را به دنیای موبایل آورده که امنیت بیشتری نسبت به حسگرهای اپتیکال دارد و با دست خیس هم کار می کند (البته تست های ما با دست خیس کمی بگیر نگیر داشت). مسئله دیگر این است که فعلاً اسکنرهای اولتراسونیک با گلس روی شیشه میانه خوبی ندارند و سرعتشان هم کمتر از حسگرهای معمول است. شاید از خودتان بپرسید حسگرهای قبلی چه مشکلی داشتند که به حسگرهای زیر نمایشگر روی آوردیم؟ پاسخش را دو پاراگراف قبل پیدا می کنید.

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

پشت دستگاه شاهد اولین دوربین سه گانه در پرچمداران سامسونگ هستیم که در کنار فلاش و حسگر ضربان قلب، داخل یک ماژول عریض و کمی برجسته قرار گرفته اند. شیشه پشت بدنه با گوریلا گلس 5 و شیشه روی نمایشگر با گوریلا گلس 6 محافظت می شود و کل بدنه هم طبق استاندارد IP68 در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. نهایتاً اینکه درگاه هدفون همچنان حضور مسرت بخش خود را در پرچمداران سامسونگ حفظ کرده، اما از طرف دیگر خبری از اسکنر عنبیه نیست.

نمایشگر

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

خانواده گلکسی اس 10 به اولین نسل از پنل های دینامیک امولد سامسونگ مجهز شده اند که وجه تمایز اصلی آنها نسبت به نسل قبل (سوپر امولد) پشتیبانی از فناوری +HDR10 است. پنل 6.4 اینچی گلکسی اس 10 پلاس با رزولوشن 3040×1440 پیکسل و نسبت تصویر 19:9 می تواند 526 پیکسل را در هر اینچ به نمایش درآورد که به مراتب بیشتر از دقت چشم انسان است. به همین دلیل رزولوشن پیش فرض دستگاه روی فول اچ دی پلاس تنظیم شده است.

نمایشگرهای به کار رفته در پرچمداران اخیر سامسونگ آنقدر خوب هستند که با چشم عادی نمی شود تفاوت آنها را تشخیص داد. با این حال آمار و ارقام خبر از برتری نمایشگر گلکسی اس 10 پلاس می دهند. دیگر مثل قبل از اشباع بیش از حد رنگ ها خبری نیست و جالب اینکه دستگاه به شکل پیش فرض روی حالت رنگی طبیعی (Natural) تنظیم شده است. در این حالت همه رنگ ها طبیعی و خوشایند هستند، ولی در صورت نیاز می توانید با انتخاب حالت Vivid اشباع و طراوت رنگ ها را افزایش دهید.

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی اس 10 پلاس در حالت دستی به حدود 400 نیت می رسد که رقم مناسبیست و در اکثر شرایط کار شما را راه می اندازد. در حالت خودکار اما شاهد نتایج بی سابقه ای هستیم و بسته به محتوای روی صفحه، حداکثر روشنایی این پنل به 800 الی 1200 نیت می رسد، یعنی حتی تابش مستقیم نور خورشید هم نمی تواند تماشای محتوای صفحه را برای شما سخت کند. طبق آزمایشات سایت تخصصی دیسپلی میت، نمایشگر این گوشی بالاترین دقت رنگ را در فضای DCI-P3 دارد.

همان طور که گفتیم یکی دیگر از قابلیت های ویژه پرچمداران جدید سامسونگ پشتیبانی از +HDR10 است، در حالی که نسل قبل از HDR10 پشتیبانی می کردند. در فناوری HDR10 بازه دینامیکی به شکل ثابت برای کل محتوای ویدیویی در نظر گرفته می شود ولی در +HDR10 (و رقیبش یعنی دالبی ویژن) بازه دینامیکی به شکل لحظه ای و بر اساس محتوای ویدیو تعیین می شود. خلاصه اینکه نتیجه کار بهتر خواهد بود، اما مشکل این است که فعلاً فقط سرویس ویدیویی آمازون پرایم چنین محتوایی را ارائه می کند و دیوایس های سازگار با آن هم چندان فراگیر نیستند.

رابط کاربری

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

گلکسی اس 10 پلاس با اندروید 9 و نسخه 1.1 رابط کاربری جدید One UI عرضه می شود. سامسونگ اکسپرینس یکی از بهترین تجربه های کاربری را در دنیای اندروید ارائه می داد و حالا One UI از آن هم بهتر شده است. در واقع One UI را می توان بعد از رابط کاربری پیکسل، تمیزترین UI کنونی دانست و استفاده از آن واقعاً لذت بخش است. البته کاربران گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 با آپدیت اندروید 9 قبلاً این تغییر را تجربه کرده اند.

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

همان طور که قبلاً گفتیم، سامسونگ تمام تصاویر پس زمینه پیش فرض گلکسی اس 10 پلاس را به گونه ای طراحی کرده که حفره داخل نمایشگر با فضای تیره احاطه شود و خیلی به چشم نیاید. همچنین با مجموعه والپیپیر اختصاصی برای صفحه قفل روبرو هستیم که هر دفعه عوض می شوند و به صفحه قفل، تنوع می بخشند. البته که این ویژگی به هیچ وجه تازگی ندارد و از مدت ها قبل در محصولات دیگر سازندگان هم وجود داشت.

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

در کنار طراحی رنگارنگ آیکن ها و دکمه های گرد، مهم ترین تغییر در One UI تسهیل استفاده از گوشی با یک دست است، چون با نمایشگرهای کشیده در پرچمداران کنونی، هیچکس نمی تواند تمام سطح صفحه را با انگشتان یک دست پوشش دهد. در One UI محتوای اکثر برنامه های سیستمی و منوی تنظیمات از وسط صفحه شروع می شوند تا راحت تر به آن دسترسی پیدا کنید. ناوبری با ژست های حرکتی هم دیگر ویژگی جدید One UI است که البته کمی با این قابلیت در گوشی های دیگر تفاوت دارد. در این حالت دکمه ها حذف شده و جای خودشان را به نوار باریکی می دهند، که حتی آن هم قابل حذف است. سوایپ هرکدام از این نوارها رو به بالا، وظیفه همان دکمه سابق را به اجرا در می آورد.

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

رابط کاربری One UI از نظر امکانات شخصی سازی هم دست شما را تا جای ممکن باز می گذارد؛ از تم ها و بکگراند های متعدد تا ژست های حرکتی مختلف. مدیریت کلی دستگاه (باتری، حافظه، رم و امنیت) از بخش تنظیمات و گزینه Device Care در دسترس شماست و به کمک پلتفرم Digital Wellbeing هم می توانید در جریان میزان وابستگی به گوشی و اپ های مختلف قرار بگیرید.

رابط کاربری One UI تا جای ممکن به تجربه اندروید روی پیکسل نزدیک شده و این موضوع اگرچه (احتمالاً) نارضایتی کاربران قدیمی سامسونگ را به همراه دارد، اما از این نظر خوشحال کننده است که شاید در آینده نزدیک، کاربران اکوسیستم اندروید بتوانند از تجربه نسبتاً مشترک و یکپارچه ای بهره مند شوند. سعی می کنیم در فرصت مناسب شما را با ویژگی های کامل One UI آشنا کنیم.

سخت افزار

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

خانواده گلکسی اس 10 پلاس مثل همیشه با چیپست جدید سامسونگ یعنی اگزینوس 9820 وارد کشورمان می شوند. اگزینوس 9820 اولین چیپست 8 نانومتری سامسونگ است و هشت هسته پردازشی دارد که با ترکیب 2+2+4 فعالیت می کنند: چهار هسته کم مصرف 1.9 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A55، دو هسته قدرتمند 2.4 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A75 و نهایتاً دو هیولای 2.7 گیگاهرتزی سفارشی از نوع Mongoose M4. پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MP12 در کنار 8 گیگابایت حافظه رم هم این مجموعه را کامل می کند.

آیفون XS هنوز هم از نظر قدرت پردازشی در دنیای موبایل رقیبی ندارد، ولی دنیای اندروید به لطف چیپست های جدید توانسته این اختلاف را تا حد زیادی کاهش دهد. چیپست اگزینوس 9820 از نظر قدرت پردازشی تقریباً در سطح اسنپدراگون 855 و مقداری بالاتر از Kirin 980 قرار می گیرد. برای ارزیابی قدرت این دستگاه ابتدا به سراغ بنچمارک های اصلی یعنی آنتوتو، گیکبنچ، پی سی مارک و تری دی مارک می رویم که نتایج به دست آمده را در ادامه می بینید:

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

در تست آنتوتو گلکسی اس 10 پلاس حدود 340 هزار امتیاز گرفت که بالاتر از آنر ویو 20 (بررسی دیجیاتو، امتیاز 310 هزار در حالت پرفرمنس) و پایین تر از آیفون XS مکس (بررسی دیجیاتو، امتیاز حدود 350 هزار) می ایستد. کسب امتیاز 4500 در تست گیکبنچ تک هسته ای نشان می دهد که هسته های M4 تا جای ممکن به هسته های سفارشی اپل (امتیاز 4700) نزدیک شده اند و اختلاف فاحشی با دیگر چیپست های اندرویدی (با امتیاز حدود 3500) دارند. در تست گیکبنچ چند هسته ای اختلاف چندانی بین پرچمداران دنیای موبایل وجود ندارد و گلکسی اس 10 پلاس با فاصله کمی در رده های بالای جدول قرار می گیرد.

جالب است که گلکسی اس 10 پلاس در تست پی سی مارک کمتر از حد انتظار عمل کرد و به امتیاز 7600 رسید، در حالی که آنر ویو 20 در حالت پرفورمنس توانست امتیاز 9100 را به دست آورد. نهایتاً در تست گرافیکی تری دی مارک هم پرچمدار جدید سامسونگ مقداری بهتر از آنر ویو 20 عمل کرده اند اما طبق اطلاعات موجود از این نظر به پرچمداران مجهز به اسنپدراگون 855 نخواهند رسید.

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

اما از بحث مقایسه که بگذریم، نتایج فوق بدین معنا هستند که گلکسی اس 10 پلاس به مراتب بیشتر از نیاز شما قدرتمند است. این گوشی سنگین ترین بازی ها و نرم افزارهای روز را به راحتی اجرا می کند و حداقل تا 2 سال دیگر هم این سطح از توانمندی را حفظ خواهد کرد، مگر اینکه اتفاق عجیب و غریبی رخ دهد. سامسونگ در کنترل دما و انتقال حرارت دستگاه هم فوق العاده عمل کرده و حتی پس از بنچمارک های سنگین، استفاده از اموجی های واقعیت افزوده، اجرای آسفالت روی بالاترین تنظیمات گرافیکی یا فورتنایت روی حالت اپیک به مدت طولانی هم شاهد افزایش نگران کننده دمای بدنه نبودیم.

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

گلکسی اس 10 پلاس از نظر امکانات ارتباطی هم بی نظیر است. از طرفی با پشتیبانی از شبکه LTE Cat20 و تکنیک 7CA می تواند حداکثر سرعت دانلود در شبکه موبایل را به 2 گیگابیت بر ثانیه برساند، سرعتی که اصلاً قابل تصور نیست. این گوشی همچنین جزو نخستین محصولاتیست که از استاندارد 802.11ax تحت Wi-Fi 6 هم پشتیبانی می کند تا بتوانید از نسل آینده شبکه های وای فای هم لذت ببرید.

کیفیت صدا

گلکسی اس 10 پلاس همانند اسلاف خود به سیستم پخش صدای استریو مجهز شده، یعنی از بلندگوی اصلی و پرقدرت روی لبه پایینی به همراه اسپیکر مکالمه برای پخش صدا استفاده می کند. اختلاف بین این دو اسپیکر کاملاً محسوس است و برخلاف آیفون های اخیر یا پرچمداران هواوی، با صدای استریوی نسبتاً متوازن روبرو نیستیم. با این حال نتیجه کار قابل قبول است. نکته خوشحال کننده این است که سامسونگ همچنان به درگاه هدفون وفادار مانده. درگاه هدفون با توانایی پخش صدای های-فای 32 بیتی 384 کیلوهرتزی در کنار هدفون های AKG داخل جعبه، تجربه صوتی منحصر به فردی را در اختیار شما می گذارند.

دوربین

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

به جز گوگل، بقیه شرکت ها تلاش می کنند تا محدودیت های عکاسی موبایل در مقایسه با دوربین های حرفه ای را از طریق افزایش تعداد دوربین ها جبران کنند. پرچمداران سامسونگ خیلی دیر به دوربین دوگانه مجهز شدند اما از آنجا که دوتا کافی نیست، حالا شاهد دوربین سه گانه در گلکسی اس 10 پلاس هستیم. واقعیت این است که سه تا هم کافی نیست، چهار تا و پنج تا هم همین طور. باید دید این روند به کجا می رسد. ابتدا مشخصات دوربین های این گوشی را مرور می کنیم:

  • دوربین اصلی: سنسور 12 مگاپیکسلی 1/2.55 اینچی، ضریب اف 2.4-1.5، لنز استاندارد 77 درجه، فوکوس خودکار دوال پیکسل، لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین دوم: سنسور 12 مگاپیکسلی 1/3.6 اینچی، ضریب اف 2.4، لنز تله فوتو 45 درجه، فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین سوم: سنسور 16 مگاپیکسلی، ضریب اف 2.2، لنز فوق عریض 123 درجه، فوکوس ثابت
  • دوربین سلفی اصلی: سنسور 10 مگاپیکسلی، ضریب اف 1.9، لنز استاندارد 80 درجه، فوکوس خودکار دوال پیکسل
  • دوربین سلفی دوم (عمق سنج): سنسور 8 مگاپیکسلی، ضریب اف 2.2، لنز استاندارد 80 درجه، فوکوس ثابت

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

به جز اضافه شدن دوربین سوم، تفاوت اصلی گلکسی اس 10 پلاس با گلکسی نوت 9 یا گلکسی اس 9 پلاس به دوربین سلفی بر می گردد که با سنسور جدید، توانسته بالاترین امتیاز دوربین سلفی را بین تمام پرچمداران حال حاضر دنیای موبایل به دست آورد. این دوربین حالا هوشمندتر هم شده و می تواند 30 صحنه مختلف را به صورت هوشمند تشخیص دهد و تنظیمات مناسب آنها را اعمال نماید.

رابط کاربری دوربین ساده تر از قبل شده. حالت های مختلف عکاسی در نوار پایین و تنظیمات مرتبط با آنها روی نوار بالایی قرار می گیرند تا به راحتی به آنها دست پیدا کنید. برای تغییر دوربین ها می توانید از سه آیکن درخت استفاده کنید. اموجی های واقعیت افزوده و بیکسبی ویژن (که در ایران کاربردی ندارد) هم بالای صفحه قرار گرفته اند. از جمله قابلیت های جدید رابط کاربری دوربین می توان به گزینه Shot Suggestion در منوی تنظیمات اشاره کرد که با بهره گیری از اطلاعات بیش از 100 میلیون عکس، قاب خاصی را به شما پیشنهاد می دهد. البته شاید قاب پیشنهادی با آنچه شما در نظر داشته اید متفاوت باشد، اما حداقل می توانید مطمئن باشید که دوربین را صاف و تراز در دست گرفته اید.

حالت پرتره یا به قول سامسونگ Live Focus هم دستخوش تغییراتی شده و حالا می توانید عکس های پرتره را با چهار افکت مختلف تغییر دهید. به جز حالت اصلی یا Blur که فقط پس زمینه را محو می کند، حالت های Spin و Zoom تغییرات جالبی را در پس زمینه به وجود می آورند اما به نظر من حالت آخر یعنی Color Point از همه جالب تر است، چون پس زمینه را سیاه و سفید می کند. تصویر زیر تا حدودی این چهار حالت را نشان می دهد اما برای کسب نتیجه بهتر، باید از کادر افقی و فضای باز استفاده کنید.

نهایتاً اموجی های واقعیت افزوده هم به قول سامسونگ از نو طراحی شده اند تا نتیجه بهتری داشته باشند. دقت و سرعت عملکرد اموجی ها در مقایسه با قبل کمی بهتر شده اما فرایند ساختن کاراکتر از روی عکس شما با نتیجه های عجیب و غریب همراه است. در نهایت، اموجی ها و افکت های واقعیت افزوده تا مدت ها شما را سرگرم خواهند کرد.

سه دوربین اصلی گلکسی اس 10 پلاس می توانند جمعاً حدود 4 برابر بزرگنمایی اپتیکال را در اختیار شما بگذارند، یعنی فضای تحت پوشش دوربین اصلی تقریباً دو برابر بیشتر از دوربین تله فوتو و دو برابر کمتر از دوربین فوق عریض است. برای درک بهتر این موضوع بهتر است به سه عکس زیر توجه کنید.

گلکسی اس 10 پلاس: عکس ثبت شده با دوربین تله فوتو
گلکسی اس 10 پلاس: عکس ثبت شده با دوربین عریض
گلکسی اس 10 پلاس: عکس ثبت شده با دوربین فوق عریض

تفاوت کیفیت این دوربین ها در روز آنقدر ملموس نیست و فقط در بزرگنمایی 100 درصد می توانید آنها را با هم مقایسه کنید. با این حال شب اوضاع عوض می شود و تنها دوربین مناسب برای عکاسی شبانه، دوربین اصلی خواهد بود. در ادامه نمونه تصویر این سه دوربین در شب را می بینید:

گلکسی اس 10 پلاس: عکس ثبت شده با دوربین تله فوتو
گلکسی اس 10 پلاس: عکس ثبت شده با دوربین عریض
گلکسی اس 10 پلاس: عکس ثبت شده با دوربین فوق عریض

در ادامه نمونه عکس های ثبت شده با دوربین های مختلف گلکسی اس 10 پلاس را می بینید که در شرایط مختلف گرفته شده اند.

در مجموع کیفیت دوربین گلکسی اس 10 پلاس فوق العاده است، اما این روزها تمام پرچمداران دنیای موبایل خوب عکس می گیرند. عکاسی شبانه یکی از ویژگی های تعیین کننده در دوربین موبایل به شمار می رود و پرچمداران جدید سامسونگ در این زمینه به گوگل پیکسل 3 نمی رسند. از طرفی با ورود سنسورهای بزرگ به این حوزه، باید دید شرکت کره ای چه راهی را برای رقابت با پرچمداران دیگر شرکت ها در پیش می گیرد.

باتری و شارژ

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

تعبیه باتری 4100 میلی آمپر ساعتی درون گلکسی اس 10 پلاس یکی از خوشحال کننده ترین تصمیمات سامسونگ است. ظرفیت این باتری در مقایسه با نسل قبل 600 میلی آمپر ساعت بیشتر شده و حتی 100 میلی آمپر ساعت بیشتر از گلکسی نوت 9 است. تجربه استفاده یک هفته ای از این گوشی نشان داد که حتی در سخت ترین شرایط هم می توانید یک روز کامل روی باتری آن حساب کنید، اما به سختی می توانید آن را به میانه روز دوم برسانید. بدین ترتیب گلکسی اس 10 پلاس باید هر شب به شارژر متصل باشد.

پرچمداران اخیر سامسونگ از شارژ سریع هم پشتیبانی می کنند، اما در کمال تعجب توان شارژ سریع آنها از 18 وات در نسل قبل به 15 وات کاهش یافته است. البته این 3 وات آنقدرها هم در دنیای واقعی تأثیرگذار نیست ولی در مقایسه با شارژ سریع 40 واتی میت 20 پرو، به عقب برگشتن سامسونگ را نشان می دهد.

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

یکی دیگر از قابلیت های جدید گلکسی اس 10 پلاس که Wireless PowerShare نام دارد، به شما اجازه می دهد از گوشی به عنوان پد شارژ دیگر گجت ها استفاده کنید. این ویژگی شاید آنقدرها هم کاربردی نباشد، چون معمولاً هیچکس در زمینه شارژ باتری گوشی فداکاری نمی کند. با این حال شاید در شرایط اضطراری به دردتان بخورد. می دانید که هواوی قبلاً چنین قابلیتی را معرفی کرده بود.

جمع بندی

بررسی گلکسی اس 10 پلاس

پرچمداران حال حاضر دنیای موبایل به راحتی می توانند تمام نیازهای شما را برآورده کنند؛ آیفون XS، میت 20 پرو، گلکسی اس 10 پلاس و حتی شیائومی می 9، آنر ویو 20 و وان پلاس 6T به اندازه کافی قدرتمند و پیشرفته هستند که نقاط ضعف معدودشان اصلاً به چشم نمی آید. حالا چرا باید در این میان گلکسی اس 10 پلاس را انتخاب کنیم؟

پرچمداران جدید سامسونگ مجموعه ای از امکانات روز دنیای تکنولوژی را در اختیار دارند که شاید هیچکدام به تنهایی ترغیب کننده نباشند، اما حضور آنها در کنار هم می تواند برگ برنده خانواده گلکسی اس 10 تلقی شود. نمایشگر فوق العاده، حسگر اثر انگشت زیر صفحه، کارآیی سخت افزاری کم نظیر و البته دوربین های سه گانه در پشت دستگاه از جمله این امکانات هستند. اگر از جمله بسیار-سلفی-گیرندگان هستید هم باید بدانید که این گوشی در حال حاضر بهترین دوربین سلفی را در دنیای موبایل در اختیار دارد.

در بین پرچمداران امسال سامسونگ اما انتخاب سخت تر است. گلکسی اس 10 در مقایسه با مدل پلاس یک دوربین سلفی کمتر دارد که اصلاً موضوع مهمی نیست، اما در مقابل ارگونومی بهتری دارد و 100 دلار هم ارزان تر است. از طرفی گلکسی اس 10 ای با قیمت مناسبش می تواند گزینه بسیار خوبی برای تجربه دلپذیر دنیای اندروید به شمار برود، حتی اگر در مقایسه با مدل پلاس از دوربین تله فوتو، دوربین سلفی ثانویه، حسگر اثر انگشت زیر صفحه و نمایشگر خمیده بی بهره باشد.

در ادامه نقاط قوت و ضعف گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس را مرور می کنیم.

نقاط قوت سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس
  • طراحی متمایز و کیفیت ساخت عالی
  • نمایشگر فوق العاده
  • رابط کاربری تمیز و روان
  • قدرت سخت افزاری کم نظیر
  • کیفیت بالای دوربین اصلی و سلفی
  • جک هدفون
  • باتری پرظرفیت با شارژدهی خوب
نقاط ضعف سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس
  • لغزندگی بدنه
  • محدودیت های حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • عملکرد کمتر از انتظار دوربین ها در شب
  • قیمت بالا
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    سلام آقای مقدسی
    میگن قابلیتی که از طریق دوربین ، متن انگلیسی را به فارسی ترجمه کرد که با IP ایران تحریمه آیا با فیلترشکن این قابلیت رفع میشه و به فارسی ترجمه کرد؟؟؟

  • پوریا
    پوریا | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

    عالی محشره همیشه اخبار روز دنیای فناوری رو دنبال می کنم یه جورایی حساسم باید دنبال کنم با تشکر

  • ABBAS Z
    ABBAS Z | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

    با تشکر از آقای مقدسی بابت بررسی خوبشون

  • masih
    masih | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    اول اینکه درست بررسی نمیکنید که بگید مثلا تو این طراحی جدید سنسور نور یا نزدیکی یا چراغ ناتیفیکشن کجا رفتند
    دو اینکه لقب نزاشتید.واسه پرچمدارها مخصوصا سامسونگ و اپل همیشه یه لقب میذاشتید مثله...

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

      سنسور نور و مجاورت روی حاشیه باریک بالای صفحه هستن. چراغ اعلان هم نداره و باید از نمایشگر همیشه روشن یا اج لایتینگ استفاده کنین. امیدوارم مشکلتون حل شده باشه.

  • molavy
    molavy | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

    سلام میگن گوگل کلس ۶ خیلی مقاوم هستش... خیلی مقاوم تر شده نسبت به پنچ... میخواستم بدونم آیا باز هم محافظ صفحه باید انداخت براش یا نه؟

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

      سلام. گوریلا گلس 6 در برابر ضربه مقاومه ولی در برابر خراش خیلی تفاوتی با قبل نداره. محافظ صفحه به نظر لازمه و سامسونگ خودش یه محافظ روی صفحه نصب کرده که احتمالاً تا دو-سه ماه دووم میاره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی