ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Omar-Awan-Tesla Crash (6)
خودرو

تصادف هولناک تسلا مدل S منجر به مرگ راننده شد [تماشا کنید]

محصولات تسلا از لحاظ ایمنی وضعیت بسیار خوبی داشته و همواره از تست های تصادف سربلند بیرون آمده اند. اما در چند وقت اخیر شاهد سوانحی بوده ایم که در آن راننده یا دیگر سرنشینان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

محصولات تسلا از لحاظ ایمنی وضعیت بسیار خوبی داشته و همواره از تست های تصادف سربلند بیرون آمده اند. اما در چند وقت اخیر شاهد سوانحی بوده ایم که در آن راننده یا دیگر سرنشینان حاضر در داخل خودروی مزین به نشان تسلا دچار آسیب های جدی شده و یا جان خود را از دست داده اند.

در آخرین حادثه این چنینی، مالک یک دستگاه تسلا مدل S 2016 در ایالت فلوریدا پس از تصادف با خودروی خود متاسفانه جان باخته است.

گزارش پلیس حکایت از آن دارد Omar Awan حوالی ساعت 4:30 عصر با مدل S خود در حال حرکت در جاده فلامینگوی جنوبی بوده که اندکی از مسیر منحرف می شود. تلاش راننده برای اصلاح مسیر ظاهرا منجر به چرخش بیش از حد فرمان شده و نهایتا کنترل خودرو از دست می رود. مجموع این اتفاقات باعث می شود که تسلا مدل S شدیدا به چند درخت موجود در حاشیه جاده برخورد کند.

Omar-Awan-Tesla Crash (8)

پس از وقوع برخورد، خودرو دچار حریق شده و شعله ور می شود. تلاش های حاضرین در محل برای نجات آقای Awan راه به جایی نبرده و دامنه زیاد آتشسوزی آنها را ناکام می گذارد. شدت سوختگی به حدی بوده که جسد راننده به خاکستر تبدیل شده است.

به گفته پلیس در لحظه وقوع تصادف خودروی تسلا سرعتی بین 75 الی 90 مایل (120 الی 144 کیلومتر) در ساعت داشته است؛ حال آنکه سرعت مجاز در محل سانحه 50 مایل (80 کیلومتر) در ساعت تعیین شده است.

Omar-Awan-Tesla Crash (3)

اما نکته عجیب اینکه پس از انتقال مدل S تصادفی به پارکینگ و تا یک روز بعد از حادثه، باتری خودرو مدام مشتعل گشته و در طول این مدت سه بار اطفای حریق شده است.

تجارب قبلی از تصادف خودروهای برقی نشان می دهند که در صورت اشتعال باتری، خاموش کردن آن کار بسیار دشواری خواهد بود. تسلا نیز وقوع چنین اتفاقی را پیش بینی کرده و افزوده:

آتشسوزی باتری ممکن است تا 24 ساعت ادامه داشته باشد. با اقدامات محافظت کننده اجازه دهید باتری به سوختن ادامه دهد.

مشخص نیست که آیا آتش گرفتن تسلا مدل S عامل اصلی مرگ راننده بد شانس بوده یا صدمات ناشی از برخورد؛ اما آن چیزی که مسلم است اینست در صورت رعایت سرعت مجاز حادثه حداقل با این شدت رخ نمی داد و چه بسا مالک اکنون در قید حیات بود.

Omar-Awan-Tesla Crash (7)

در هر صورت سوار شدن بر یک اتومبیل پیشرفته و فوق العاده امن مثل تسلا مدل S، ضامن سلامتی و حفظ جان سرنشین یا سرنشینان نبوده و عدم رعایت قوانین و تجاوز از سرعت مطمئنه می تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali_unique
    ali_unique | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

    عجب مسخره بازی

مطالب پیشنهادی