ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دموی 2 FreeSync نوید سطح جدیدی از فناوری نمایشگر گیمینگ را می‌دهد

در سال های گذشته خرید یک مانیتور مناسب کار چندان سختی نبود و بیشتر ابعاد و قیمت محصول در تصمیم خریدار تأثیر می گذاشتند. اما حالا با ورود مشخصات و فناوری های جدید مانند HDR ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۷

در سال های گذشته خرید یک مانیتور مناسب کار چندان سختی نبود و بیشتر ابعاد و قیمت محصول در تصمیم خریدار تأثیر می گذاشتند. اما حالا با ورود مشخصات و فناوری های جدید مانند HDR و رزولوشن های مختلفی مثل 4K، کار انتخاب برای بسیاری از مشتریان سخت شده و این موضوع خصوصاً در زمینه خرید نمایشگر گیمینگ بیش از پیش پیچیده می شود.

از این رو کمپانی AMD تصمیم گرفته با ارائه یک ابزار پیش نمایش تحت عنوان Oasis، عملکرد فناوری جدید FreeSync 2 خود را به خریداران نشان داده و نقاط تمایز آن با رقبا را برجسته کند.

فناوری مذکور که حالا به «AMD Radeon FreeSync 2 HDR Technology» تغییر نام داده (هرچند اکثراً همان نام قبلی را به کار خواهند برد)، به منظور هماهنگی میان کارت گرافیک، کامپیوتر و نمایشگر توسعه یافته و برای بهره مندی از آن، نمایشگر نیز باید از تکنولوژی مورد بحث پشتیبانی کند.

نمایشگر گیمینگ

اما هرچه درباره فناوری های مختلف و تأثیر آنها روی کیفیت تصویر صحبت کنیم، باز هم خریدار باید تأثیرات را به چشم ببیند؛ به همین خاطر دموی Oasis برای لمس تفاوت واقعی کیفیت ها توسعه یافته و به زودی در فروشگاه های مختلف برای تست در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

AMD در وبسایت خود یک تصویر تعاملی برای مشاهده تأثیر FreeSync 2 قرار داده است

البته AMD ویدیوی کوتاهی از دموی مذکور منتشر کرده و اظهار داشته که کاربران می توانند با فعال و غیر فعال کردن تنظیمات مختلف و تغییر جهت پخش دمو، تأثیر واقعی فناوری FreeSync 2 را مشاهده کنند. در این بین تا زمان آماده شدن نسخه نهایی Oasis، کاربران می توانند با مراجعه به وبسایت شرکت و از طریق یک تصویر تعاملی (اینجا کلیک کنید)، تأثیر فری سینک 2 در کیفیت نهایی را ببینند.

لازم به ذکر است که AMD Radeon FreeSync 2 HDR Technology علاوه بر بهبود کلی محیط گرافیکی، از LFC هم پشتیبانی می کند. این فناوری به کامپیوتر اجازه می دهد در زمان افت فریم بازی ها، با دو برابر کردن مجازی هر فریم، نرخ مورد نیاز برای فعال شدن ویژگی ضد پارگی تصویر را فراهم کند.

گفتنی است دموی Oasis در موتور گرافیکی Unreal Engine 4 توسعه یافته و در نمایشگرهایی که از FreeSync 2 پشتیبانی می کنند (هم اکنون 11 نمایشگر شامل سامسونگ 49HG90، ایسوس ROG Strix XG49VQ و AOC Agon AG322QC4) قابل اجرا خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی