ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه های 5G
تکنولوژی

هواوی در دادگاه ایالات متحده اتهام سرقت اسرار تجاری را رد کرد

پس از رفت و آمدهای مکرر هواوی به دادگاه های مختلف، وکلای این شرکت در دادگاه سیاتل ایالات متحده هرگونه اتهام سرقت اسرار تجاری شرکت های آمریکایی از جمله T.Mobile را رد کردند و رسیدگی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

پس از رفت و آمدهای مکرر هواوی به دادگاه های مختلف، وکلای این شرکت در دادگاه سیاتل ایالات متحده هرگونه اتهام سرقت اسرار تجاری شرکت های آمریکایی از جمله T.Mobile را رد کردند و رسیدگی به پرونده را بار دیگر به تعویق انداختند.

قاضی ریکاردو مارتینز که اداره جلسه دادگاه را به عهده داشت، جلسه بعدی را به ماه مارس سال 2020 (فروردین 99) موکول کرد که در صورت مجرم شناخته شدن هواوی طی جلسه مذکور، این کمپانی به پرداخت 5 میلیون دلار جریمه محکوم خواهد شد.

در حال حاضر 10 اتهام مختلف متوجه هواوی است که شامل توطئه برای سرقت اسناد تجاری محرمانه، اقدام به سرقت اسرار تجاری، کلاهبرداری ارتباطی (ایمیل) و جلوگیری از اجرای عدالت می شود.

موضوع سرقت اسرار تجاری توسط هواوی به سال 2013 باز می‌گردد

بنا بر اظهارات بازرسان پرونده، هواوی اقدام به سرقت اسرار فنی و تجاری شرکت آمریکایی T-Mobile کرده و باید در این زمینه پاسخگو باشد. اتهام مذکور از سال 2013 و ربات آزمایشی Tappy متعلق به تی موبایل آغاز می شود که در آن سال، مهندسین هواوی بدون کسب اجازه اقدام به عکسبرداری با جزئیات بالا و همچنین اندازه گیری ابعاد ربات مورد بحث کردند که این امر برای مدیران T-Mobile چندان قابل پذیرش نبود.

تحریم هواوی

جالب است بدانید که در سال 2017 هیئت منصفه دادگاه سیاتل هواوی را در پرونده تی موبایل مجرم شناخت و به پرداخت 4.8 میلیون دلار غرامت محکوم کرد. با این حال وکلای شرکت چینی با درخواست تجدید نظر، دادگاه مذکور را به تعویق انداخته و حالا هم با تکذیب اتهامات، رسیدگی به پرونده را به سال 2020 موکول کرده اند.

گفتنی است علاوه بر موضوع سرقت اسرار تجاری، هواوی همچنان درگیر پرونده نقض تحریم های ایران بوده و در این زمینه با 13 اتهام مختلف رو به روست. وانگژو منگ مدیر مالی ارشد شرکت چینی هم اکنون در ونکوور کانادا در بازداشت خانگی به سر می برد و ممکن است در صورت رأی دادگاه کانادایی، برای رسیدگی به پرونده تحویل مراجع قضایی ایلات متحده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed19859
    saeed19859 | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

    نه پس قرار بوده اعتراف کنه اره کار ما بوده
    باید برخورد شدیدی بشه
    نمیشه که اسرار این همه شرکت بدزدن کپی برابر با اصل شرکت های غربی بسازن
    بعد بزنن زیرش
    همین چین با شرکت های ایرانی چند بار از این کارا کرد مسولین ما سکوت کردن
    فرش دست باف مار تولید میکنن با برند ایران
    باید یه جا جلوی این کپی کاری و سرقت چینی ها وایساد

مطالب پیشنهادی