ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

ویژگی جدید گوگل کروم، وب‌گردی را سریع‌تر می‌کند

هنگام وب‌گردی با گوگل کروم وقتی به صفحه جدیدی می‌روید، به‌غیر از تصاویر و یک‌سری دیتاهای دیگر بقیه اطلاعات صفحه قبلی پاک می‌شوند. بنابراین اگر روی دکمه بازگشت (Back) کلیک کنید، مرورگر مجبور است دوباره ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

هنگام وب‌گردی با گوگل کروم وقتی به صفحه جدیدی می‌روید، به‌غیر از تصاویر و یک‌سری دیتاهای دیگر بقیه اطلاعات صفحه قبلی پاک می‌شوند. بنابراین اگر روی دکمه بازگشت (Back) کلیک کنید، مرورگر مجبور است دوباره بخش زیادی از صفحه را بارگذاری کند که مشخصا زمان زیادی از کاربر می‌گیرد.

حالا با توجه به پست ادی اسمانی (Addy Osmani)، مدیریت مهندسی تیم کروم، گوگل مشغول کار روی کش جدیدی است که سرعت عمل دکمه «بازگشت/جلو» را در مروگر کروم بهبود می‌بخشد: «ما در حال بررسی یک کش بازگشت/جلو جدید هستیم که به واسطه آن، اطلاعات صفحات درون حافظه قرار می‌گیرند و بنابراین حرکت بین صفحه‌ها خیلی سریع‌تر خواهد شد.»

در واقع با پیاده‌سازی این ایده، صفحه قبلی فریز می‌شود و با کلیک روی دکمه بازگشت بلافاصله به‌نمایش درمی‌آید. تیم مهندسی کروم تخمین زده که با پیاده‌سازی این ایده، عملکرد نسخه اندروید مرورگر ۱۹ درصد افزایش پیدا می‌کند. این رقم برای پلتفرم دسکتاپ ۱۰ درصد است. از طرفی ساخت مکانیزم‌های بهتر کش کردن می‌تواند به معنای افزایش عمر باتری روی دیوایس‌های دستی هم باشد.

افزایش سرعت کروم

البته یک مسئله‌ای وجود دارد؛ کش بیشتر یعنی استفاده بیشتر از مموری و کروم همین الان نیز به‌خاطر استفاده زیاد از رم مورد انتقاد قرار می‌گیرد. طبیعتا ذخیره کامل صفحات در یک کش جدید نیازمند حافظه بیشتری خواهد بود. گوگل گفته به دنبال راه‌حلی برای این مشکل است. هنوز تاریخ عرضه این ویژگی مشخص نشده اما ظاهرا نباید به این زودی‌ها هم منتظرش باشیم.

گوگل امیدوار است که تست این ویژگی را از امسال آغاز کند و آن را در سال ۲۰۲۰ به نسخه‌های پایدار مرورگر کروم بیاورد. بد نیست بدانید مرورگرهای فایرفاکس و سافاری نیز در حال حاضر و به شکلی متفاوت‌تر این ویژگی را دارند، با این وجود کروم با تاکید بیشتر روی امنیت در تلاش است تا خطر مربوط به بدافزارها را به صفر برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

    اقای کریمی امروز هفت سنگ داریم ؟

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

      سلام، بله امروز هفت سنگ داریم.

      • arsnavenger
        arsnavenger | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

        کی اول میزنه؟?

مطالب پیشنهادی