ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله سایبری ایالات متحده به آژانس اینترنتی روسیه و پاک کردن اطلاعات چند هارد دیسک

ایالات متحده و روسیه مدت هاست که خارج از میدان های نبرد واقعی درگیر جنگ تمام عیار دیگری هستند که در دنیای ارتباطات و رایانه در جریان بوده و هر از گاهی اخبار آن به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۱

ایالات متحده و روسیه مدت هاست که خارج از میدان های نبرد واقعی درگیر جنگ تمام عیار دیگری هستند که در دنیای ارتباطات و رایانه در جریان بوده و هر از گاهی اخبار آن به بیرون منتشر می شود.

در یکی از تازه ترین موارد، فرماندهی سایبری ایالات متحده طی حمله ای به آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه (IRA)، موفق به تخریب یک واحد کنترل کننده درایوهای حافظه (RAID) و همچنین پاک کردن اطلاعات از روی سرورهای سازمان مذکور شد.

به گزارش واحد خبرگزاری فدرال روسیه، هکرهای آمریکایی توانسته اند در حمله سایبری خود به یکی از سرورهای IT داخلی آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه نفوذ کنند و با تخریب واحد کنترل درایوها، دو هارد دیسک (از مجموع چهار هارد دیسک) متصل به سرور را کاملاً پاک کنند.

البته شبکه داخلی IRA به دلیل ملاحظات امنیتی، قبلاً به چند بخش ایزوله تقسیم شده و از اطلاعات آن پشتیبان تهیه شده بود تا در سناریوهای حمله سایبری دشمن، کمترین آسیب به سایر بخش ها برسد. از این رو سازمان مذکور حملات آمریکایی ها را بی فایده خوانده و اظهار داشته ایالات متحده با این کار صرفاً پول مالیات دهندگان را دور می ریزد.

حمله سایبری

لازم به ذکر است که هکرها برای نفوذ ابتدا یکی از کارمندان آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه را فریب داده و توانستند یک تروجان را روی سیستم او اجرا کنند؛ اما به دلیل چند بخشی بودن شبکه، نتوانستند به سرور مرکزی دست یابند.

هکرها از طریق یک آیفون 7 پلاس به شبکه نفوذ کرده بودند

به همین خاطر در تلاش بعدی یک دستگاه آیفون 7 پلاس متعلق به یکی از مسئولان IRA مورد حمله قرار گرفت که این آیفون پس از اتصال به کامپیوتر مسئول مربوطه (که گویا دسترسی بالایی به بخش های مختلف داشت)، راه را برای نفوذ فرماندهی سایبری ایالات متحده به شبکه داخلی باز کرد و منجر به تخریب واحد کنترل و از دست رفتن اطلاعات دو هار دیسک اصلی شد.

علاوه بر حمله مستقیم به سرور آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه، واحد خبرگزاری فدرال گزارش داده که آمریکایی ها با حمله به سرورهای اجاره ای روسیه از آمازون (مستقر در سوئد و استونی) در فعالیت وبسایت خبری USA Really (زیر نظر روسیه) نیز اخلال ایجاد کرده اند.

گفتنی است آژانس IRA بنا به ادعای منابع مختلف یکی از بازوهای اطلاعاتی روسیه برای تأثیرگذاری در جریانات فکری فضای مجازی بوده و با نشر اخبار دستکاری شده، اهداف کرملین را دنبال می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • saeed19859
    saeed19859 | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

    حالم از کشور های کمونیستی بهم میخوره مخصوصا روسیه و چین که مثلا کمونیست های اصلاح شده هستن

    • آریا
      آریا | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

      روسیه کمونیستی نیست ولی چین هست. ولی هردو دیکتاتور و کثیفن. روسیه هنوز رسمن ترور میکنه مخالفینش رو

  • Tiger
    Tiger | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

    اونایی که می گفتند اپل محاله هک بشه یا ویروسی بشه، کجان؟ بیان جواب این حمله سایبری رو بدن...

مطالب پیشنهادی