ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این دست رباتیک خودش کار با اجسام را یاد می گیرد [تماشا کنید]

پیش از این ربات‌هایی را دیده بودیم که می‌توانستند بعضی از حرکات انسان را تقلید کنند. حال شاهد ربات‌هایی هستیم که قادر به یاد گرفتن نحوه کنترل اشیا هستند. کمپانی فستو یک دست رباتیک انعطاف ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

پیش از این ربات‌هایی را دیده بودیم که می‌توانستند بعضی از حرکات انسان را تقلید کنند. حال شاهد ربات‌هایی هستیم که قادر به یاد گرفتن نحوه کنترل اشیا هستند. کمپانی فستو یک دست رباتیک انعطاف پذیر ساخته که از هوش مصنوعی برای یاد گرفتن نحوه کنترل اشیا استفاده می‌کند.

رسیدن به این سطح از تکنولوژی برای ربات‌های آینده که نقش مهمی را در زندگی روزمره انسان ایفا می‌کنند، یک موضوع ضروری است که ظاهرا در حال حاضر دیگر فاصله چندانی با آن نداریم. این دست رباتیک که BionicSoftHand نام دارد، برای انجام وظایف خود از آزمون و خطا استفاده می‌کند.

زمانی که مهندسان یک شی را به این ربات می‌دهند، دوربین سه بعدی و سنسور سنجش عمق شروع به ساخت یک نمونه مجازی از آن شی می‌کند. سپس هوش مصنوعی این دست رباتیک شروع به کار کرده و بهترین راه برای کنترل شی مورد نظر را شناسایی می‌کند.

در این ویدیو می‌توان دید که این ربات چگونه یک شی دوازده‌وجهی را بدون افتادن کنترل کرده و بین انگشتانش حرکت می‌دهد. جالب است بدانید که بدون استفاده از هوش مصنوعی، یاد دادن چنین کاری به یک ربات چندین ماه زمان نیاز خواهد داشت.

جدا از هوش مصنوعی،‌ این دست رباتیک به صورت کاملا نرم طراحی شده و بنابراین بدون مشکل می‌تواند با انسان‌ها تماس داشته باشد. برای رسیدن به این طراحی، انگشتان دست از پارچه‌های سه بعدی‌ مقاومی که با الیاف الاستیک ساخته شده‌اند، استفاده شده است. در ضمن، انگشتان این محصول با سنسورهای لمسی و صفحه مدارهای انعطاف پذیر ساخته شده اند و مفاصل این دست رباتیک به وسیله پر و خالی شدن انگشتان حرکت می‌کنند. فستو می‌گوید که ساختار این دست رباتیک به آن تا ۱۲ درجه آزادی حرکت می‌دهد که نتیجه آن بالا رفتن دقت در کنترل اجسام است.

البته ما هنوز با دیدن این تکنولوژی در کارخانه‌ها و کلاس‌های درس فاصله داریم اما این اتفاق در آینده‌ای نه چندان دور و با بهبود یادگیری ماشین‌ها و پیشرفت هوش مصنوعی رخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی