ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

اپل به دنبال ترکیب قابلیت های آیفون با عینک واقعیت افزوده

طی ماه‌های اخیر، گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد عینک واقعیت افزوده اپل شنیده می‌شود. حال و به لطف پتنت جدیدی که از سمت این کمپانی به ثبت رسیده، می‌توانیم به اطلاعات تازه‌ای در مورد این عینک ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۲

طی ماه‌های اخیر، گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد عینک واقعیت افزوده اپل شنیده می‌شود. حال و به لطف پتنت جدیدی که از سمت این کمپانی به ثبت رسیده، می‌توانیم به اطلاعات تازه‌ای در مورد این عینک دست پیدا کنیم.

این پتنت نشان می‌دهد که چگونه هدست واقعیت افزوده اپل می‌تواند در کنار یک آیفون یا آیپد مورد استفاده قرار بگیرد. در یکی از تصاویر می‌توان به استفاده از یک دستگاه مانند ایپد و آیفون برای مشاهده واقعیت افزوده بدون نیاز به عینک را مشاهده کرد. در تصویر بعدی هم به نحوه ارتباط برقرار کردن با واقعیت افزوده با استفاده از یک نمایشگر لمسی اشاره می‌شود.

در پتنتی دیگر، می‌بینیم که چگونه می‌توان با همراه کردن یک موبایل با هدست واقعیت افزوده، جزییاتی را به محیط عادی اضافه کرد؛ قابلیتی که در برنامه‌هایی مانند Find My iPhone و نقشه می‌تواند کاربرد زیادی برای کاربران داشته باشد.

با وجود این که این پتنت‌ها به طور مشخصی به یک عینک واقعیت افزوده اشاره نمی‌کنند اما با توجه به استفاده از عبارت «صفحه نمایش نصب شده روی سر» می‌توان توقع داشت که اپل از این تکنولوژی در محصولات پوشیدنی خود استفاده کند.

در انتها باید گفت که ممکن است تمام طرح‌های بالا از یک طرح ثبت شده فراتر نروند اما بسیاری از تحلیلگران حوزه تکنولوژی اعتقاد دارند که اپل تا سال ۲۰۲۰ سرانجام از عینک واقعیت افزوده خود رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی