ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در سال ۲۰۱۸ میلیون ها کاربر چینی از خرید بلیط هواپیما و قطار محروم شدند

دولت چین میلیون‌ها کاربر را از خرید بلیط قطار و هواپیما محروم کرد. به گزارش اسوشیتد پرس، سال گذشته بسیاری از کاربران چینی به علت اعتبار اجتماعی پایین خود ۲۳ میلیون مرتبه نتوانستند بلیط قطار و ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

دولت چین میلیون‌ها کاربر را از خرید بلیط قطار و هواپیما محروم کرد. به گزارش اسوشیتد پرس، سال گذشته بسیاری از کاربران چینی به علت اعتبار اجتماعی پایین خود ۲۳ میلیون مرتبه نتوانستند بلیط قطار و هواپیما بخرند.

خرید بلیط هواپیما و قطار

دولت چین سال قبل، قوانینی برای محرومیت برخی کاربران چینی از خرید بلیط قطار و هواپیما وضع کرد. مرکز اطلاعات ملی اعتبار اعلام نمود که دسته‌ای از افراد به علت مرتکب شدن جرایم رفتاری نامشخص در دسته‌ای به خصوصی قرار گرفتند و محرومیت‌هایی برای آنها اعمال شده است.

به گزارش دادگاه طی سال ۲۰۱۷ میلادی، ۶.۱۵ میلیون کاربر چینی به دلیل اعتبار اجتماعی پایین خود در این دسته به خصوص قرار گرفته‌اند و در سال بعد محرومیت‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

خرید بلیط هواپیما و قطار
شاید این خبر مثل یکی اپیزودهای «بلک میرر» به نظر برسد اما سیستم رتبه بندی اجتماعی بیش از یک میلیارد چینی واقعا اجرایی شده

بر اساس قوانین وضع شده، این دسته از کاربران چینی ۱۷.۵ میلیون بار از خرید بلیط هواپیما محروم شده‌اند و ۵.۵ میلیون مرتبه نیز نتوانستند بلیط قطار سریع السیر خریداری کنند.

دولت چین یک لیست سیاه عمومی در نظر گرفته

علاوه بر این، دولت چین یک لیست سیاه عمومی در نظر گرفته و تمامی افرادی که توسط دادگاه‌های این کشور، مجرم شناخته شده‌اند را در این لیست سیاه قرار داده است. این افراد به مدت محدودی نخواهند توانست به خرید بلیط قطار و هواپیما بپردازند.

خرید بلیط هواپیما و قطار

به باور کارشناسان چینی، این اقدام بسیار ضروری است چرا که موجب می‌‌شود اخلاقیات در سرویس‌های اجتماعی حفظ شود. برای مثال، این افراد دیگر نمی‌توانند روی صندلی رزرو شده شخص دیگری بنشینند و از جای خود بلند نشوند.

به باور کارشناسان چینی، این اقدام بسیار ضروری است

چندی پیش ویدیوی این چنینی در شبکه‌های اجتماعی چینی دست به دست پخش شد و کاربران چینی از دولت این کشور خواستند تا مجازاتی برای این گونه افراد در نظر بگیرد تا آنها دیگر نظم و سرعت وسایل حمل و نقل عمومی را بهم نریزند.

دولت چین در سال ۲۰۲۰ دیتای کاملی از رفتار‌های کاربران خواهد داشت

علاوه بر این دولت چین، روش‌های به خصوص دیگری برای نظارت بر رفتار و اعمال ناخوشایند ساکنین این کشور در پیش گرفته. به همین دلیل امتیاز اعتبار اجتماعی به مسئله مهمی بدل شده است. دولت چین مدعی شده در سال ۲۰۲۰ میلادی، دیتای کاملی از رفتار‌های مختلف کاربران این کشور در اختیار خواهد داشت و می‌تواند آن را بطور مرتب به روز رسانی کند.

شاید این خبر مثل یکی اپیزودهای «بلک میرر» به نظر برسد اما سیستم رتبه بندی اجتماعی بیش از یک میلیارد چینی واقعا اجرایی شده و ظاهراً عواقب ناگوار آن دامن میلیون ها نفر را گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

    یک مدل دیگه اش تو ایران و بقیه کشور ها هم هستش... چراغ ماشین خراب بود سه امتیاز منفی خوردم... یک بار دیگه خراب بشه گواهینامه ام تعلیق میشه تا مدتی..
    به نظرم این سیستم رو کم کم همه جا پیاده کنن

    • molavy
      molavy | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

      یعنی یک بار دیگه خلاف کنم...

مطالب پیشنهادی