ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استرداد منگ وانژو
تکنولوژی

کانادا با بررسی استرداد منگ وانژو به آمریکا موافقت کرد

دولت کانادا و وزارت دادگستری این کشور با بررسی پرونده استرداد منگ وانژو ، مدیر مالی ارشد هواوی به ایالات متحده موافقت کردند؛ اقدامی که با خشم و محکومیت از سوی مقامات بلندپایه پکن مواجه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

دولت کانادا و وزارت دادگستری این کشور با بررسی پرونده استرداد منگ وانژو ، مدیر مالی ارشد هواوی به ایالات متحده موافقت کردند؛ اقدامی که با خشم و محکومیت از سوی مقامات بلندپایه پکن مواجه شده است.

فرایند استرداد احتمالا چند سال زمان می برد

منگ وانژو، دختر بنیانگذار هواوی چند ماه قبل به درخواست مقامات آمریکایی در ونکوور دستگیر شد و حالا خطر استرداد به ایالات متحده وی را تهدید می کند.

اوایل ماه جاری دادگستری آمریکا پس از سال ها هشدار در مورد تهدیدات هواوی علیه امنیت ملی ایالات متحده، کیفرخواستی شامل ۲۳ اتهام مختلف از جمله فریبکاری، کارشکنی در مسیر عدالت، سرقت اسرار تجاری و حتی دزدی یک ابزار رباتیک کمپانی t-mobile را علیه این شرکت منتشر کرد. از اتهامات شخصی منگ وانژو باید به دور زدن تحریم های ایران از طریق فریب سیستم بانکی اشاره کرد.

منگ که پیش از این در بازداشتگاه به سر می برد به خاطر شرایط نامناسب جسمانی به بازداشت خانگی منتقل شد و قرار است چهارشنبه هفته جاری برای دفاع از خود و جلوگیری از استرداد به آمریکا در دادگاه حاضر شود. سیستم قضایی کانادا اجازه چندین بار درخواست تجدید نظر را به متهم می دهد و ممکن است استرداد منگ وانژو چند سال طول بکشد؛ با این حال موافقت دولت اتاوا با اجرای این روال خشم مقامات چینی را در پی داشته است. ØªØ­Ø±ÛŒÙ… هواوی

چینی ها قبلا در واکنش به دستگیری منگ وانژو دستکم سیزده شهروند کانادایی را به اتهامات مختلف دستگیر کرده و حتی یکی از آنها را به اتهام قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم کرده بودند و حالا بالا گرفتن تنش بین اتاوا و پکن باعث نگرانی دیگر کانادایی های ساکن چین شده است.

به باور مسئولان هواوی تمامی این اتهامات ناشی از تلاش آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای از پای درآوردن هواوی به عنوان بزرگترین فروشنده تجهیزات مخابراتی و دومین کمپانی بزرگ تولید موبایل است اما در نهایت راه به جایی نخواهد برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • meyoucat
    meyoucat | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

    تسلیت میگم به کانادا بابت نابودی زودهنگام و فروپاشی کشورش

مطالب پیشنهادی