ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برترین‌های جام جم
تکنولوژی

توقف آرای مردمی در انتخابات برترین‌های جام جم در پی اعتراضات مردم در فضای مجازی

نظرسنجی انتخاب برترین‌ های جام جم که چند روزی است تبدیل به زیرنویس ثابت برنامه‌های تلویزیون شده، این روزها بیشتر از همیشه خبرساز شده چرا که عده زیادی از رای‌دهندگان در شبکه‌های مجازی اعلام کرده‌اند ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۹

نظرسنجی انتخاب برترین‌ های جام جم که چند روزی است تبدیل به زیرنویس ثابت برنامه‌های تلویزیون شده، این روزها بیشتر از همیشه خبرساز شده چرا که عده زیادی از رای‌دهندگان در شبکه‌های مجازی اعلام کرده‌اند گزینه رای آنها جابجا شده است. این کاربران ادعا دارند که گزینه رای برنامه نود آنها به برنامه «برنده باش» تغییر داده شده است و  همچنین عده‌ای از کاربران نیز اظهار داشتند که اساسا در این نظرسنجی شرکت نکرده‌اند اما برای آنها پیامک تاییدیه صدور رای ارسال است.

انتخابات برترین‌ های جام جم

برترین‌های جام جم مسابقه‌ای است که صدا و سیما برای بهترین‌های سال برنامه‌های تلویزیونی در نظر گرفته و کاربران در آن می‌توانند با ارسال کد مخصوص، به برنامه و یا شخص محبوب خود رای بدهند. بعد از اینکه عادل فردوسی پور در بین گزینه‌های بهترین مجری حضور نداشت، حالا به نظر می‌رسد که اقدام دیگری علیه برنامه نود صورت گرفته است؛ اقدامی که برخی رسانه‌ها از آن به عنوان «توطئه» یاد کردند.

انتخابات برترین‌ های جام جم
اگر اتفاقی که کاربران از آن دم می‌زنند واقعا رخ داده باشد می‌توان آن را در بین جرائم مجازات سیاسی جستجو کرد و به این دو ماده رسید.

ماجرا از آنجا آغاز شد که در طی کمتر از ۲۴ ساعت ناگهان برنده‌های بهترین برنامه تلویزیونی شاخص جابجا شدند و اصالت نظر سنجی توسط کاربران و خبرنگاران زیر سوال رفت. کاربران زیادی پیامک تاییدیه رای به برنامه برنده باش را دریافت کرده‌اند که یا اصلا در این نظرسنجی شرکت نکرده بودند و یا اینکه رای آنها ناگهان به برنامه رقیب تغییر یافته است. این کاربران با انتشار اسکرین‌شات‌هایی از پیامک‌های دریافتی خود، اعتراض خود را نسبت به این موضوع در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر ساختند و عده زیادی از آنها از وزیر ارتباطات خواسته‌اند که به موضوع ورود پیدا کند.

برترین‌های جام جم

موضوع از این جهت به وزارت ارتباطات ربط پیدا می‌کند که کاربران معتقدند حریم خصوصی افراد نقض شده و دخالت در این نظرسنجی از بستری صورت گرفته که تحت مدیریت وزارت ارتباطات است. بسیاری از کارشناسان این اقدام را یک تسویه حساب شخصی می‌دانند و آن را مرتبط با مشکلات بین مدیر جدید شبکه سه سیما و عادل فردوسی‌پور می‌دانند که چندی پیش نیز رسانه‌ای شده بود.

پیگیری‌های دیجیاتو از تهیه کنندگان این برنامه نتیجه‌ای نداشت و پاسخ شفافی در این رابطه به ما داده نشد. تا لحظه نگارش این خبر اما دبیر جشنواره تلویزیونی «جام جم» گفته که که به دلیل اختلالی که در رای‌گیری‌های جشنواره به‌وجود آمده روند ثبت آرا فعلا متوقف شده‌است: «تمام مسیرهایی را که منجر به ثبت رای می‌شود را بررسی کرده تا هر کجا اختلالی مشاهده، جلوی آن گرفته شود و قطعا تلاش بر این است که تک‌تک رای‌های مردمی به دقت و با شفافیت و حساسیت حفاظت شود.»

برترین‌های جام جم

حجم اعتراضات نسبت به عوض شدن رای مردم و یا شرکت در نظرسنجی که کاربران روحشان هم از آن خبر نداشته، دقیقه به دقیقه بیشتر می‌شود و تجربه نشان داده که پاسخگویی و شفافسازی در این لحظات می‌تواند بسیار بهتر از سکوت خبری باشد؛ در هر حال باید منتظر ماند و دید که پاسخ مسئولین به این اتفاق چیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sit roen
    sit roen | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

    پاسخ مسئولین؟؟؟؟!!! جک سال

  • Taltas
    Taltas | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

    تغلب کلا به نوعی ارزش تبدیل شده.

  • hamed_a
    hamed_a | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

    ??? صدا و سیما هست دیگه، کاریش نمیشه کرد.

مطالب پیشنهادی