ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روز جهانی زنان
تکنولوژی

اپل برای گرامیداشت روز جهانی زنان برنامه‌های ویژه‌ای دارد

اپل تصمیم گرفته که برای گرامیداشت روز جهانی زنان (هشت مارس برابر با 17 اسفند ماه)، بخشی از اپ‌استور را به نمایش محصولات و آثار زنان توسعه‌دهنده، موزیسین، هنرمند، عکاس، کارآفرین و برنامه‌نویس اختصاص دهد. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

اپل تصمیم گرفته که برای گرامیداشت روز جهانی زنان (هشت مارس برابر با 17 اسفند ماه)، بخشی از اپ‌استور را به نمایش محصولات و آثار زنان توسعه‌دهنده، موزیسین، هنرمند، عکاس، کارآفرین و برنامه‌نویس اختصاص دهد. این اقدام تا پایان ماه مارس ادامه می‌یابد.

همچنین در بعضی اپل استورهای منتخب در سراسر دنیا، بازدیدکنندگان می‌توانند در بیش از 60 رویداد با عنوان "Made By Women" شرکت نمایند. به عنوان مثال، رویداد March 17 یک آزمایشگاه اپ (App Lab) همراه با هیلاری ییپ خواهد بود؛ دختر نوجوان 14 ساله‌ای که مدیر عامل و هم‌بنیان‌گذار پلتفرم آموزش زبان MinorMyna است.

این رویداد در یکی از اپل استورهای هنک کنگ برگزار خواهد شد. همچنین طی ماه مارس رویدادهای دیگری در سنگاپور، کیوتو، لندن، میلان، پاریس، دوبی، سن فرانسیسکو، شیکاگو، نیویورک و لس آنجلس نیز برگزار خواهند شد که موضوعات مختلفی را پوشش خواهند داد.

بد نیست بدانید که اپل طی همکاری با سازمان غیرانتفاعی Girl Who Code در تلاش است که زمینه تحصیل و فرصت‌های کدنویسی را برای تعدادی از دختران جوان به ارمغان بیاورد. به گفته اپل، کارگاه آموزشی Everyone Can Code فرصتی برای 90 هزار دختر جوان فراهم می‌کند که بتوانند زبان برنامه‌نویسی اختصاصی اپل یعنی Swift را فرا بگیرند.

اپل اعلام کرده که که کلیه دانش‌آموزان در هر سن و با هر پیش‌زمینه‌ای، فرصت شرکت در کارگاه‌های آموزشی مخصوص زنان را خواهند داشت و در این دوره‌ها هیچ تفاوتی میان هنرجویان زن و مرد قائل نخواهد بود.

شایان ذکر است که رویداد ماه مارس، نخستین اقدام اپل در گرامیداشت زنان فعال در حوزه تکنولوژی نیست. سال گذشته بود که کوپرتینویی‌ها یک کمپ کارآفرینی برای بانوان راه‌اندازی کردند که هدف از آن، بیان و برطرف کردن مشکلاتی بود که زنان شاغل در حوزه تکنولوژی با آن مواجه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی