ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روز گذشته ۱۱۲ هزار نفر با اینترنت خداحافظی کردند

دیروز روز جهانی Unplugging لقب گرفته بود و به همین منظور ۱۱۲ هزار نفر سعی کردند که موقتاً ۲۴ ساعت با اینترنت خداحافظی کنند. طراحان روز جهانی Unplugging از کاربران سراسر دنیا دعوت کرده بودند که از غروب ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

دیروز روز جهانی Unplugging لقب گرفته بود و به همین منظور ۱۱۲ هزار نفر سعی کردند که موقتاً ۲۴ ساعت با اینترنت خداحافظی کنند.

طراحان روز جهانی Unplugging از کاربران سراسر دنیا دعوت کرده بودند که از غروب یکم مارچ تا عصر روز بعد، تمامی دیوایس‌های متصل به اینترنت خود را خاموش کنند یا اینکه با آنها به اینترنت وصل نشوند.

موسسه غیر انتفاعی نیویورکی Reboot، این روز جهانی را با الهام از سنت‌های اجدادشان طراحی کرده‌اند. آنها سعی داشتند بدین شکل، کاربران دنیا را یک روز به فعالیتی غیر از نشستن پای اینترنت و استفاده از تکنولوژی مشغول کنند.

در واقع امسال دهمین سالگرد روز جهانی Unplugging به شمار می‌رود که با وابسته تر شدن انسان مدرن به تکنولوژی، روز به روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

بسیاری از اپلیکیشن‌های مختلف، چنین روزی را در تقویم خود ثبت کرده‌اند و بدین منظور برای کاربر اعلانی مخصوص فرستادند تا او را با خبر کنند. تعدادی از کاربران هم با انتشار پستی در توییتر، به روز جهانی Unplugging طعنه زدند.

تصور کنید یک اپلیکیشن اینترنتی به شما یادآوری کند که یک روز با اینترنت خداحافظی کنید و سنت اجدادتان را به جای آورید. مطمئناً طنز تلخی پشت اعلان این اپ پنهان شده است.

تحقیقات جدید نشان داده که وابستگی بیش از حد به تلفن همراه می‌تواند به سلامتی کاربران ضرر بزند. این اتفاق موجب می‌شود که بینایی کاربر پایین آید و بر عکس سطح استرس وی افزایش بیابد.

علاوه بر این ممکن است میزان حافظه و تمرکز فرد نیز کمتر شده. حتی این احتمال وجود دارد که بدن با جذب اشعه‌های تلفن های همراه دچار مشکل شود و به بیماری سرطان مبتلا شود.

به هر حال کنار گذاشتن عادات غلط نظیر استفاده‌ی ۲۴ ساعته از موبایل، کار سختی است اما روز جهانی Unplugging ، موقعیت مناسبی فراهم کرده تا انسان مدرن سعی کند تنها یک روز از هیاهوی جهان فارغ شود و تنها ۲۴ ساعت را بدون اینترنت بگذراند. آیا شما قادرید یک روز کامل را بدون تلفن همراه خود سپری کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad amirseifi
    Mohammad amirseifi | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

    خدارو شکر دِهاتی های عقب افتاده بِرَن گم بشن تازه سرعت و ترافیک اینترنت آزادتر میشه

  • rahim_۱
    rahim_۱ | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

    شما می تونید ی روز اخبار نذارید تو سایتتون ؟ پس ما هم نمی تونیم ?

    • Reza Dark
      Reza Dark | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

      ??

مطالب پیشنهادی