ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت فیسبوک و اینستاگرام از شرکت‌های چینی به علت افزایش لایک و فالوور غیر قانونی

این روزها، افراد و شرکت‌های زیادی به افزایش لایک یا بالا بردن فالوور می‌پردازند و فضای مجازی پر شده از تبلیغ‌هایی که نوید افزایش فالوور رایگان یا بالا بردن لایک اینستاگرام را می‌دهند. البته فعالیت این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

این روزها، افراد و شرکت‌های زیادی به افزایش لایک یا بالا بردن فالوور می‌پردازند و فضای مجازی پر شده از تبلیغ‌هایی که نوید افزایش فالوور رایگان یا بالا بردن لایک اینستاگرام را می‌دهند. البته فعالیت این شرکت‌ها اصولاً غیر قانونی است و هیچ روش تضمینی برای اینکار جز تقلب وجود ندارد.

حال فیسبوک و اینستاگرام از شرکت‌های چینی به علت افزایش فالوور و لایک غیر قانونی شکایت کردند تا نشان دهند چنین رفتاری را در شبکه‌های مجازی تحت کنترلشان قبول نمی‌کنند.

گزارش شده که فیسبوک و اینستاگرام از چهار شرکت حقوقی و سه شخصیت حقیقی چینی شکایت کرده اند. به ادعای این کمپانی معروف، مجرمان این پرونده، به فروش اکانت‌های تقلبی، لایک و فالوور در دو شبکه اجتماعی مذکور می‌پردازند و بدین شکل قوانین را نقض کرده‌اند.

این شکایت به دادگاه فدرال آمریکا ارائه شده و این شرکت‌ها یا اشخاص به نقض قوانین مالکیت معنوی ایالات متحده محکوم خواهند شد. بنابر ادعای فیسبوک، این شرکت‌ها یا اشخاص از علامت تجاری، هویت و برند فیسبوک و اینستاگرام سؤ استفاده کرده اند.

نایب رییس و معاون قضایی فیسبوک «پل گروال» با انتشار پستی درباره شکایت از شرکت‌های چینی اعلام کرد:

«ما با ارائه این شکایت، سعی داریم نشان دهیم که فعالیت‌های جعلی و غیرقانونی در شبکه‌های اجتماعی تحت کنترل ما، کلاً جایی ندارند. بدین ترتیب ما امیدواریم در راستای حفظ درستی و امانت پلتفرم خودمان قدم برداریم.»

فیسبوک به صورت علنی نام این شرکت‌ها و اشخاص چینی را فاش نکرده اما مدعی شده که فعالیت‌های این گروه به پلتفرم آنها خلاصه نشده و آنها به فروش اکانت‌های تقلبی در پلتفرم‌های شرکت‌های دیگر نظیر اپل، آمازون، گوگل، لینکدین و توییتر نیز می‌پردازند.

به نظر می‌رسد جنجال‌های کمبریج آنالکتیکا به همراه دخالت‌های فیسبوک در انتخابات ریاست جمهوری  سال ۲۰۱۶ میلادی و جنجال‌های پیرامون آن موجب شده شبکه‌های اجتماعی شدیداً به نظارت پلتفرم خود بپردازند و از ظهور هر گونه اکانت جعلی جلوگیری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

    بازار موبايلو همينطوري گرفتن...

    اروپا و امريكا اگر به فكر صنعت خودشون باشن بايد هم از فروش تكنولوژي بهشون خودداري كنن، هم حضورشون در بازار هاشونو محدود كنن

  • آریا
    آریا | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

    مگه غیر از تقلب و جعل کار دیگری از چینی ها بر میاد؟

  • enrix
    enrix | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

    خدا رو شکر که نمیدونه تو ایران سفارش هک پیج هم دارن وگرنه واویلا میشد ...........

  • ali_unique
    ali_unique | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

    چطور شد اسم‌ایرانی ها رو نبرده?

مطالب پیشنهادی