ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا رودستر قرمز رنگ ایلان ماسک بازهم رکوردشکنی کرد

بهمن ماه سال گذشته راکت فالکون هوی شرکت فضایی اسپیس اکس با موفقیت به فضا پرتاب شد و با خود خودروی تسلا رودستر قرمز رنگ ایلان ماسک به همراه استارمن معروف را از مدار زمین خارج کرد. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

بهمن ماه سال گذشته راکت فالکون هوی شرکت فضایی اسپیس اکس با موفقیت به فضا پرتاب شد و با خود خودروی تسلا رودستر قرمز رنگ ایلان ماسک به همراه استارمن معروف را از مدار زمین خارج کرد. حال گزارش شده که تسلا رودستر ماسک بازهم رکوردشکنی کرده و موفق شده بیشترین مسافت طی شده توسط یک ماشین را بپیماید.

تسلا رودستر ماسک از زمان پرتاب خود، موفق شده که رکورد بیشترین مسافت طی شده توسط یک خوردرو را در کل تاریخ بشکند. در واقع تخمین زده می‌شود طی کردن این مسافت معادل این است یک ماشین تمامی خیابانهای روی کره زمین را ۲۲ مرتبه بپیماید. حال سوال اینجاست که این ماشین اکنون کجا قرار دارد؟

تسلا رودستر ماسک کجاست؟

در حال حاضر تسلا رودستر ایلان ماسک با سرعتی معادل هزاران کیلومتر بر ساعت فضا را می‌پیماید. به عبارت دیگر این ماشین به سرعت جت‌های جنگی رسیده اما در این راه هیچ سوختی مصرف نکرده است. مدار پرتاب راکت فالکون هوی اسپیس اکس مشابه یک تیرکمان عمل کرده و رودستر را با سرعت بسیار زیادی به سمت خورشید پرتاب نموده است.

تسلا رودستر ماسک

چند ماه پیش اسپیس اکس گزارش داد که تسلای رودستر قرمز رنگ ایلان ماسک و مسافرش استارمن تا به حال مدار کره‌ی مریخ را هم رد کرده‌‌اند. البته مریخ اولین ایستگاه این ماشین بوده و تسلا رودستر ماسک قرار است طی این مسیر مدار سیاره‌های دیگری را هم پشت سر بگذارد.

این ماشین هم اکنون مسیر مدار بیضوی خورشید را در پیش گرفته و در این مسیر از کنار عطارد و زهره نیز خواهد گذشت. این ماشین هر ۵۵۷ روز یک بار دور خود را کامل خواهد کرد و اولین گردش این ماشین تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی کامل خواهد شد.

تسلا رودستر ماسک

کارشناسان اسپیس اکس مدعی شده اند اگر اتفاق پیش بینی نشده‌ای رخ ندهد و برخورد یک جرم آسمانی کوچک، تسلا رودستر ماسک را قطعه قطعه نکند، این ماشین میلیون‌ها سال آینده، به دور خورشید خواهد چرخید.

 

تماشا کنید: راکت‌ های اسپیس اکس در مقایسه با مجسمه آزادی چه اندازه‌ای دارند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی