در این جدول درآمدهای هواوی از بخش های مختلف کاری و همچنین نواحی گوناگون دنیا را مشاهده می کنید. رقم ها به یوآن چین ذکر شده اند.

Huawei 2017 financials
بخش اعظمی از درآمدهای هواوی از فعالیت هایش به عنوان اپراتور حاصل می شود و آمریکا تاثیر چندانی در درآمدهای آن ندارد

لابی گری های آمریکا علیه هواوی با یک مشکل جدی روبروست و آن اینکه هواوی همین حالا حضوری پررنگ در شبکه های مخابراتی اروپا دارد و پیشتر تست شبکه های 5G در انگلستان را انجام داده است.

یکی از مدیران ارشد مخابراتی در انگلستان چنین گفته:

هواوی یک فروشنده و ارائه کننده معتبر است. البته اپراتورها تصمیمات خود را در مورد هواوی می گیرند اما توصیه های سازمان اطلاعاتی انگلستان در این تصمیمات نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

کیو در ادامه گفت:

تشخیص آسیب پذیری های احتمالی در تجهیزات یا نرم افزاری که روی آنها اجرا می شود کاری دشوار است. اگر در یکی از آنها درب پشتی تعبیه شده باشد آن درب پشتی مخفی شده و درنتیجه در صفحه مشخصات آن محصول حرفی از آن نیامده است.

او درب های پشتی را به بلوک هایی تشبیه کرد که در بازی سوپر ماریو وجود دارند و برای بازیکن غیرقابل رویت هستند.

شما می پرید و اصلا چیزی نمی بینید اما در این حین اتفاقی برایتان رخ می دهد. این در واقع حقه ای سیستمی است که هیچکس از آن اطلاع ندارد و کل امنیت سیستم تحت تاثیر آن ترفند است. درب پشتی نیز همینگونه است؛ میتواند در سخت افزار یا نرم افزار کار گذاشته شده باشد و شاید حتی یک باگ کامل هم نباشد اما یک آسیب پذیری کوچک در کد است که تنها طراحش از آن اطلاع دارد.

سازمان اطلاعاتی انگلستان قصد دارد گزارشی در رابطه با هواوی را طی هفته های آینده منتشر کند و شواهد اولیه حکایت از آن دارند که مقامات این کشور احتمالا از خطرات استفاده از کیت های هواوی چشم پوشی خواهند کرد.

برای آمریکا اما این خطر بسیار بزرگ است

کمپبل در ادامه صحبت هایش گفت:

قطعا آلمان و انگلستان توانمندی های مستقلی برای ارزیابی تهدیدات هواوی و تشخیص آینده کسب و کارشان با این شرکت دارند. از سویی روشن است که آمریکا حل و فصل مشکلاتش با هواوی را سودمند تلقی نمی کند و در عوض ترجیحش این است که این تهدیدات را برای همیشه از بین ببرد.