ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین فضاپیما خصوصی آمریکایی به ایستگاه فضایی بین المللی رسید

سرانجام کپسول دراگون اسپیس ایکس پس از تنها یک روز به ایستگاه فضایی بین المللی رسید تا پس از ۸ سال، اولین سفینه طراحی شده توسط آمریکایی‌ها باشد که به ایستگاه فضایی بین المللی می‌رسد. ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۷

سرانجام کپسول دراگون اسپیس ایکس پس از تنها یک روز به ایستگاه فضایی بین المللی رسید تا پس از ۸ سال، اولین سفینه طراحی شده توسط آمریکایی‌ها باشد که به ایستگاه فضایی بین المللی می‌رسد.

در حال حاضر کپسول دراگون با سرنشین‌های فرضی به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شده و اگر ماموریت ۶ روزه خود را با موفقیت انجام دهد، اسپیس ایکس می‌تواند طی تابستان جاری دو فضانورد را تحت نظر برنامه فضایی ناسا به این ایستگاه ارسال کند.

هر دو فضانوردی که به احتمال زیاد به این ماموریت اعزام خواهند شد پیش از این در مقر ماموریت اسپیس ایکس در جنوب کالیفرنیا حضور داشتند تا شاهد اعزام کپسول دراگون بمانند. پس از این اتفاق، آن‌ها به مرکز فضایی کندی در فلوریدا خواهند رفت؛ جایی که کپسول دراگون بعد از پایان ماموریت خود در آن‌‌جا فرود خواهد آمد.

با وجود آن که اسپیس ایکس تا کنون کپسول‌های مختلفی را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرده، دراگون تفاوت زیادی با آن‌ها خواهد داشت. این کپسول بدون نیاز به کمک هیچ کدام از فضانوردان و با به کار گرفتن مجموعه‌ای از لیزرها می‌تواند خود را به صورت خودکار به ایستگاه فضایی متصل کند و برای انجام این کار تنها به فشردن چند دکمه نیاز خواهد بود.

طبق برنامه‌ای از پیش مشخص شده، بعد از نصب شدن کامل دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی، سه فضانورد حاضر در این محل به دراگون خواهند رفت تا محموله‌های حاضر در آن را به ایستگاه منتقل کنند. دراگون تا روز جمعه در ایستگاه فضایی بین المللی باقی خواد ماند و بعد از آن به سطح زمین در فلوریدا باز خواهد گشت.

اسپیس ایکس پیش از این شام کریسمس فضانوردها را به ایستگاه فضایی بین المللی رسانده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed19859
    saeed19859 | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

    ایلان ماسک حرف نداره

مطالب پیشنهادی