ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی اس ۱۰ پلاس
تکنولوژی

تولید هر گوشی گلکسی اس ۱۰ پلاس برای سامسونگ چقدر تمام می‌شود؟

از زمانی که با خیال راحت یک موبایل پرچمدار را تنها به خاطر طراحی یا حتی بدون دلیل خاص با مدل دیگری عوض می کردیم سال ها گذشته و حالا عبور قیمت ها از مرز هزار ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

از زمانی که با خیال راحت یک موبایل پرچمدار را تنها به خاطر طراحی یا حتی بدون دلیل خاص با مدل دیگری عوض می کردیم سال ها گذشته و حالا عبور قیمت ها از مرز هزار دلاری به امری عادی تبدیل شده است؛ اما تولید هر کدام از این گجت ها چقدر خرج روی دست غول های فناوری می گذارد؟

یکی از جذابترین پرچمدارهای بازار گلکسی اس ۱۰ پلاس است که با اسنپدراگون ۸۵۵ یا اگزینوس ۹۸۲۰، ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و حجم انبوهی از حافظه داخلی حرف زیادی برای گفتن دارد اما قیمت پایه ۱۰۰۰ دلاری این گوشی را از دسترس کاربران بسیاری دور کرده است. وب سایت Tech Insights برای اطلاع از هزینه جداگانه قطعات سراغ کالبدشکافی موشکافانه گلکسی اس ۱۰ پلاس رفته است.  

مطابق انتظار گرانترین قطعه این پرچمدار نمایشگر دینامیک امولد و سنسور اثر انگشت التراسونیک یکپارچه با آن است که ۸۶.۵ دلار قیمت دارد. در رده دوم چیپست اسنپدراگون ۹۸۲۰ و مودم با هزینه ۷۰.۵ دلاری قرار دارند. قیمت مجموع نمایشگر و چیپست نسبت به گلکسی اس ۹ پلاس تقریبا بدون تغییر مانده است.

باتری ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی و سنسورهای گلکسی اس ۱۰ پلاس به ترتیب ۱۰.۵ و ۱۴ دلار قیمت داشته اند. شاسی و قطعات مکانیکی هم ۲۹ دلار آب خورده اند.

هزینه رم ۸ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۵۰.۵ دلار برآورد شده است. کمپانی کره ای برای سه سنسور به کار رفته در دوربین اصلی و دوربین سلفی دوگانه مجموعا ۵۶.۵ دلار پرداخت کرده و برای تست و مونتاژ هر دستگاه نیز متحمل ۳۴.۵ دلار شده است.

گلکسی اس ۱۰ پلاس
ماژول دوربین اصلی

به گفته این سایت در مجموع ساخت هر دستگاه گلکسی اس ۱۰ پلاس ۸ گیگابایتی برای سامسونگ ۴۲۰ دلار تمام می شود که به معنی حاشیه سود ۵۸ درصدی است. هرچند در این محاسبه هزینه تحقیق و توسعه، بازاریابی، تدارکات، دستمزد کارکنان، توسعه نرم افزار و غیره در نظر گرفته نشده اند.

پیش از این هزینه تولید هر آیفون ‍۱۰ حدود ۴۱۲ دلار برآورد شده که سود تقریبا مشابهی را نصیب اپل می کرد؛ هرچند به گفته تیم کوک اپل سود زیادی را برای پرچمدارش در نظر نگرفته است.

 

تماشا کنید: بررسی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس توسط دیجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

    این هزینه رو ما برای گوشی های چینی میدیم چون تحقیق و توسعه زیادی براشون صورت نمیگیره و مثل سایپا و ایرانخودرو فقط مونتاژ میکنن...البته توی یکی دوسال اخر اخبار خوبی از چین میاد که نشون میده دارن اون بخش رو هم کم کم استارت میزنن اما در گذشته ارزون بودن گوشی های چینی در عین مشخصات سخت افزاری خوب همین هزینه نکردن برای بازاریابی و تحقیق و.... بود

  • H A M E D
    H A M E D | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

    خب این فقط هزینه تولیده. اون هزینه ای که صرف توسعه و تحقیق شده و یک سال چه تیمی روش کار کردن همه اینا هم جزو مخارج هست

مطالب پیشنهادی