ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

شش سایت برتر برای ساخت موزیک الکترونیکی

موسیقی بخشی جدا نشدنی از زندگی اکثر افراد است. یقینا همه از موسیقی -در سبک‌های مختلف- لذت می‌بریم. در این بین نباید لذت ساخت موسیقی را فراموش کرد. این که در خانه بنشینید و ساز ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

موسیقی بخشی جدا نشدنی از زندگی اکثر افراد است. یقینا همه از موسیقی -در سبک‌های مختلف- لذت می‌بریم. در این بین نباید لذت ساخت موسیقی را فراموش کرد. این که در خانه بنشینید و ساز مورد علاقه‌تان را بردارید و به تمرین بپردازید کار ساده‌ای به نظر می‌رسد؛ اما برای ساخت آهنگ و موسیقی‌های حرفه‌ای نیاز به استودیو‌های پیشرفته و نرم افزار‌های گران قیمت خواهید داشت.

اما جالب است بدانید که برخی از وبسایت‌ها می‌توانند به شما در ساخت موسیقی کمک کنند. می‌توانید پشت کامپیوتر خود بنشینید، وارد یکی از وبسایت‌ها شوید و به تولید موزیک الکترونیکی بپردازید. اگر علاقمند به ساخت آهنگ هستید این مطلب را از دست ندهید.

Soundtrap

ساخت آهنگ

وبسایت Soundtrap یکی از سایت‌هایی است که به شما این امکان را می‌دهد تا به ساخت موزیک بپردازید. برای بهره‌مندی از Soundtrap باید یک حساب کاربری ایجاد کنید تا امکان استفاده از ویژگی‌های پریمیوم را داشته باشید. بعد از به پایان رسیدن این دوره شما به یک کاربر با دسترسی‌های رایگان تبدیل خواهید شد که با محدودیت‌هایی مواجه خواهید بود.

در این وبسایت می‌توانید از ادوات موسیقی بسیار متنوعی بهره‌مند شوید و با استفاده از آن‌ها به ساخت موسیقی بپردازید. همچنین این امکان را خواهید داشت تا ادوات موسیقی که از MIDI پشتیبانی می‌کنند را به کامپیوتر متصل کرده و با بهره‌مندی از آن‌ها موسیقی خود را تولید کنید. علاوه بر این Soundtrap از ویژگی‌های اشتراک گذاری منحصر به فردی پشتیبانی می‌کند که با بهره‌مندی ازآن‌ها می‌توانید پروژه‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنید را به دوستانتان نمایش دهید. لازم به ذکر است که آن‌ها هم این امکان را خواهند داشت که روی موسیقی تولید شده‌ی شما تغییراتی را اعمال کنند.

لازم به ذکر است که برای استفاده از این وبسایت باید از ابزار تغییر آی‌پی استفاده کنید.

AudioTool

ساخت آهنگ

یکی از وبسایت‌های قدیمی این حوزه AudioTool نام دارد که از رابط کاربری کاربرپسند و ساده‌ای برخوردار است و در طول فعالیت خود با بهره‌مند شدن از به روزرسانی‌های متعدد بهتر از گذشته هم شده است. شما می‌توانید ابزار و ادوات مجازی بسیار متنوعی در این وبسایت را کنار هم بگذارید تا یک استودیوی حرفه‌ای در آن داشته باشید.

از مزیت‌های وبسایت AudioTool برخورداری از روند آموزشی بسیار مطلوب آن است که این ابزار آنلاین را به انتخابی مناسب برای مبتدی‌ها تبدیل می‌کند. بنابراین اگر با ساخت موسیقی آشنایی ندارید احتمالا AudiTool بتواند گزینه‌ی مناسبی برای شروع کار شما باشد.

Soundation

ساخت آهنگ

یکی دیگر از وبسایت‌هایی که تجربه‌ای ساده از ساخت آهنگ را برایتان به ارمغان خواهد آورد Soundation نام دارد. مشابه دیگر وبسایت‌های این حوزه، Soundation هم به شما امکاناتی بی نظیر از ادوات تنظیم و ساخت موسیقی ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به ساخت آهنگ‌هایی حرفه‌ای بپردازید.

رابط کاربری ساده‌ی این وبسایت، آن را به انتخابی مناسب حتی برای مبتدی‌ها تبدیل کرده است. همچنین برخورداری از راهنمایی کامل برای چگونگی استفاده از این وبسایت می‌تواند همیشه منبعی مناسب برای ساخت موسیقی‌ها باشد.

با استفاده از حساب کاربری رایگان می‌توانید به بیش از ۷۰۰ لوپ و سمپل دسترسی داشته باشید. این مقدار شاید برای بسیاری از افراد کامل باشد اما این وبسایت دارای بسته‌های مختلف پولی هم هست که می‌توانید با استفاده از آن‌ها موسیقی ساخته‌ شده‌ی خود را یک مرحله بالاتر هم ببرید. برای بهره‌مندی از همه‌ی امکانات Soundation باید به صورت ماهانه ۶.۹۹ دلار بپردازید.

AudioSauna

ساخت آهنگ

پیش از هرچیز باید بگوییم که وبسایت AudioSauna برای مبتدی‌ها طراحی نشده است. در حالی که بیشتر وبسایت‌های ساخت آهنگ و موسیقی از رابط کاربری مبتنی بر Drag and drop (که در آن می‌توانید قطعه‌های مختلف را بکشید و در جای مناسب خود قرار دهید) استفاده می‌کنند، محیط کاربری AudioSauna مبتنی بر کیبورد ترکیب کننده است که می‌توانید از آن برای ساخت بیت‌ها، افکت‌های مختلف و حتی موسیقی خود استفاده کنید.

وبسایت AudioSauna البته از لحاظ تعداد لوپ‌ها و نمونه‌های از پیش آماده شده قابل مقایسه با دیگر وبسایت‌های معرفی شده در این مطلب نیست. اما با توجه به حرفه‌ای بودن، در صورتی که با موسیقی آشنا باشید، می‌توانید با بهره‌مندی از آن قطعه‌هایی بیافرینید که در دیگر نرم افزار‌ها قادر به تولیدشان نخواهید بود.

Chrome Music Lab

ساخت آهنگ

وبسایت Chrome Music Lab مکانی جذاب برای یادگیری و ساخت موسیقی به صورت آنلاین است. وبسایت یاد شده برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ و تنها با بهره‌مندی از ۱۲ ابزار مختلف معرفی شد که حالا این تعداد به ۱۳ افزایش یافته است. با استفاده از این سایت می‌توانید اطلاعات جالبی در رابطه با ریتم‌ها، کورد‌ها، ملودی‌ها، هارمونیک‌ها و ... به دست آورید و آن ها را یاد بگیرید. علاوه بر این این امکان را خواهید داشت که با ترکیبشان آهنگ‌هایی ساده تولید کنید.

بر خلاف دیگر وبسایت‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، Music Lab برای همه طراحی شده است. مهم نیست که پیش از این موسیقی کار کرده‌اید یا نه، شما این امکان را خواهید داشت که با بهره‌مندی از این وبسایت به ساخت آهنگ‌هایی ساده اقدام کنید.

BandLab

ساخت آهنگ

وبسایت BandLab آخرین سایت پیشنهادی ماست که با بهره‌مندی از آن می‌توانید به ساخت آهنگ‌های دیجیتال بپردازید. با استفاده از وبسایت یاد شده هم می‌توانید اوقات خوبی را سپری کرده و هم به صورت جدی فرآیند ساخت موسیقی را پیش ببرید.

بعد از ایجاد حساب کاربری با پنلی رو به رو خواهید شد که می‌توانید در آن با ایجاد ترک‌های مختلف از افکت‌ها موسیقی خود را ایجاد کنید. با اعمال لوپ‌های مختلف به هرکدام از ترک‌ها می‌توانید به ساخت موسیقی بپردازید. وقتی کارتان به پایان رسید این امکان را خواهید داشت که آن را به صورت عمومی با دیگر افراد به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم تغییرات مورد نظر خود را روی آن اعمال کنند.

سوالات متداول کاربران درباره سرویس های آنلاین ساخت آهنگ

آیا میتوان در اینترنت آهنگ ساخت؟

یکی از روش های ساخت آهنگ الکترونیک استفاده از سرویس های آنلاین است. البته این مسئله را مد نظر داشته باشید که ساخت موسیقی با این سرویس ها با کیفیت بالا امکان پذیر نیست و شما میتوانید در حد ابتدایی کار را پیش ببرید.

سرویس های ساخت موسیقی آنلاین کدامند؟

سرویس های Soundation، AudioTool، Soundtrap، Chrome Music Lab و… جزو سرویس های برتر خدمات ساخت موسیقی آنلاین هستند.

بهترین سرویس ساخت موسیقی به صورت آنلاین چیست؟

AudioSauna یکی از بهترین و برترین سرویس های ساخت آهنگ است که برای افراد حرفه طراحی شده است. این سرویس رابط کاربری مبتنی بر کیورد دارد و برای استفاده از آن باید به نوت ها مسلط باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ابوالفضل مردانه
    ابوالفضل مردانه | ۱۴ آبان ۱۴۰۰

    ابوالفضل مردانه

    • ابوالفضل مردانه
      ابوالفضل مردانه | ۱۴ آبان ۱۴۰۰

      :samsung:

مطالب پیشنهادی