ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت گلکسی اس ۱۰
تکنولوژی

عرضه غیررسمی سری گلکسی اس ۱۰ در بازار ایران با قیمت‌های نجومی

در فاصله چهار روز به عرضه رسمی پرچمدارهای سری گلکسی اس ۱۰، برخی فروشگاه‌های داخلی اقدام به عرضه این گوشی‌ها با قیمت های نجومی کرده‌اند که در برخی موارد فاصله آن با نرخ جهانی به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۹

در فاصله چهار روز به عرضه رسمی پرچمدارهای سری گلکسی اس ۱۰، برخی فروشگاه‌های داخلی اقدام به عرضه این گوشی‌ها با قیمت های نجومی کرده‌اند که در برخی موارد فاصله آن با نرخ جهانی به حدود چهل درصد قیمت کل دستگاه می رسد.

سامسونگ پس از معرفی سری گلکسی اس ۱۰ از عرضه رسمی این دستگاه ها در ۱۷ اسفندماه خبر داد اما از همین حالا سر و کله این پرچمدارها در بازار کشور پیدا شده است. عطش برخی خریداران سینه چاک و بعضا متمول برای دستیابی سریعتر به جدیدترین کهکشانی‌های سامسونگ باعث شده تعداد زیادی از این دستگاه ها به صورت مسافری وارد کشور شوند. 

این عطش البته بهایی هم دارد و در صورتی که همین حالا قصد خرید گلکسی اس ۱۰ را داشته باشید، باید قید گارانتی را زده و خود را برای پرداخت چند میلیون بیشتر از نرخ معمول آماده کنید. برای مثال درحالی که قیمت جهانی گلکسی اس ۱۰ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۸۹۹ دلار عنوان شده، این دستگاه با قیمتی بین ۱۶.۵ تا ۱۸ میلیون تومان در فروشگاه های فیزیکی و آنلاین عرضه می شود. این در حالی است که با احتساب دلار ۱۳۲۰۰ تومانی و هزینه رجیستری نباید قیمت گلکسی اس ۱۰ از ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بیشتر شود. در تماسی که با برخی فروشندگان داشتیم دلیل این قیمت را موج اول ورود گوشی به کشور اعلام کرده اند:

گلکسی اس ۱۰ تازه وارد بازار شده و هرکسی از عهده خرید آن برنمی آید. خیالتان راحت باشد گوشی از نظر رجیستری هیچ مشکلی ندارد اما از گارانتی خبری نیست.

همین داستان در مورد مدل های پلاس و S10e هم صدق می کند. کمپانی کره ای قیمت گلکسی اس ۱۰ پلاس با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را ۹۹۹ دلار اعلام کرده که با احتساب دلار ۱۳۲۰۰ تومانی و ۱۶ درصد هزینه رجیستری قیمت آن در ایران ۱۵.۳ میلیون می شود اما فروشندگان تا ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان روی آن قیمت گذاشته اند.

فروشنده ای که تمایل چندانی برای صحبت در مورد نحوه ورود گوشی ها ندارد قیمت گلکسی S10e را ۱۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان همراه با ارسال رایگان عنوان می کند. این در حالی است که با توجه به قیمت پایه ۷۴۹ دلاری و فرمول بالا بهای این موبایل در ایران حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بیش از آن چیزی است که باید باشد.

با توجه به نرخ بالای قطعات سری گلکسی اس ۱۰ و عدم ارائه گارانتی توسط این فروشگاه ها، بهتر است تا زمان عرضه رسمی پرچمدارهای جدید سامسونگ در ایران از خرید آنها خودداری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Tohid Ahmadpoor
    Tohid Ahmadpoor | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

    قیمتش باید سه و پونصد باشه درسته الان میگین قیمت دلار رفته بالا اینم با دلاره ولی دوست من درسته دلار رفته بالا ولی درامد ما که نرفته بالا در واقع درامد ما با دلار محاسبه نمیشه با ریال محاسبه میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی