ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین فضانورد اماراتی عازم ایستگاه فضایی بین المللی می شود

قرار است اولین فضانورد اماراتی در تاریخ ۳ مهر با استفاده از موشک روسی سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شود. به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، هزاع المنصوری و سلطان النیادی دو فردی هستند ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

قرار است اولین فضانورد اماراتی در تاریخ ۳ مهر با استفاده از موشک روسی سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، هزاع المنصوری و سلطان النیادی دو فردی هستند که از بین ۴ هزار متقاضی اماراتی برای حضور در فضا انتخاب شده اند. در حال حاضر هر دو این افراد در یک مرکز فضایی نزدیک مسکو مشغول یادگیری مهارت‌های لازم برای زندگی در جاذبه صفر هستند. المنصوری می‌گوید او به عنوان یک خلبان پیش از این تجربه حضور در نیروی گرانشی سطح ۹ را دارد اما زندگی در محیطی بدون جاذبه قطعا چالش دشوارتری محسوب می‌شود

هر دو این افراد در نهایت به فضا می‌روند اما هنوز مشخص نیست کدام یک از آن‌ها نفر اول خواهد بود و این موضوع از آن‌جایی که اولین نفر در واقع به اولین فضانورد اماراتی حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی تبدیل خواهد شد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

اولین فضانورد اماراتی

یکی دیگر از چالش‌های المنصوری و النیادی طی مدت زمان حضور خود در روسیه به یادگیری زبان روسی و دستورالعمل‌های تکنیکی لازم برای زندگی در ایستگاه فضایی برمی ‌‌گردد که به گفته‌ النیادی سخت‌ترین بخش از ماموریت او محسوب می شود: «روسی تنها زبانی است که ما برقراری ارتباط با خدمتی در فضاپیما استفاده خواهیم کرد و تنها از این زبان برای آموزش در روسیه استفاده می‌شود.»

امارات متحده عربی اولین ماهواره خود را در ماه اکتبر سال گذشته به فضا ارسال کرد. همچنین این کشور قصد دارد در پنجاهمین سال تاسیس خود یعنی ۲۰۲۱، یک مریخ نورد را به سطح سیاره سرخ ارسال کند. در فاصله کمی دورتر، این کشور امیدوار است تا سال ۲۱۱۷ شهری با ۶۰۰ هزار سکنه روی مریخ داشته باشد.

البته النیادی و المنصوری تنها مسافران جدید ایستگاه فضایی بین المللی نیستند و روز گذشته هم کپسول دراگون کمپانی اسپیس ایکس به این ایستگاه متصل شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pnwxyz
    pnwxyz | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

    خیلی مسخرست اینا حتی نمی تونن پرچم کشورشون روی لباس رو مثل هم بدوزن بعد دارن میرن فضا ?

    • Mohammad Koopeshi
      Mohammad Koopeshi | ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

      شما ژن برتری دیگه .از همه جا فیلتری .هیچ حرمتی نداری اصلا آدم حسابت نمیکنن جای دیگه

      • pnwxyz
        pnwxyz | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

        کی حرف از برتریو بدتری زد این تفاوت بین پرچم های روی لباس و فرستادن فرد به فضا برام خیلی جالب بود

مطالب پیشنهادی