ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Yellow-Kia-Soul
خودرو

فراخوان عظیم کیا و هیوندای به دلیل احتمال آتش سوزی موتور

خودروساز کره ای کیا و شرکت مادر آن یعنی هیوندای برای رفع عیب حدود 500 هزار دستگاه از محصولات خود در ایالات متحده، فراخوانی گسترده صادر کردند. دلیل اصلی این فراخوان به احتمال آتش گرفتن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

خودروساز کره ای کیا و شرکت مادر آن یعنی هیوندای برای رفع عیب حدود 500 هزار دستگاه از محصولات خود در ایالات متحده، فراخوانی گسترده صادر کردند. دلیل اصلی این فراخوان به احتمال آتش گرفتن موتور نسبت داده شده است.

از میان مدل های مختلف، حدود 380 هزار دستگاه سول (Soul) که دارای موتور 1.6 لیتری بوده و بین سال های 2012 الی 2016 ساخته شده اند، مشمول فراخوان کره ای ها می شوند. به گفته سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) دمای بسیار زیاد گازهای خروجی از اگزوز می تواند باعث آسیب رساندن به مبدل کاتالیستی و ایجاد اختلال در کارایی پیستون شود.

به موجب این مساله ممکن است موتور از کار افتاده و احتمال وقوع تصادف افزایش یابد. همچنین در صورت شکستن شاتون و صدمه به بلوک موتور، احتمال نشت روغن و آتش گرفتن موتور نیز قوت می گیرد.

2015_kia_soul

به غیر از سول، 32 هزار دستگاه از کراس اوور پرطرفدار اسپرتیج مدل 2011 و 2012 و حدود 123 هزار دستگاه هیوندای توسان ساخته شده بین سال های 2011 و 2013 مشمول فراخوان کره ای ها می شوند. مالکین تمامی مدل های یاد شده از دهم آوریل در جریان این فراخوان گذاشته خواهند شد.

Hyundai ix35

نقص در سیم کشی زیر صندلی سرنشین به اصطلاح شاگرد و بروز اختلال در عملکرد سیستم تشخیص وجود فرد بزرگسال روی صندلی دیگر ایرادی است که کیا را مجبور به صدور فراخوان برای مینی ون سدونا کرده است.

هنگام خالی بودن صندلی شاگرد یا نشاندن افراد خردسال روی آن (با استفاده از صندلی مخصوص کودک) این ایراد می تواند منجر به باز شدن ایربگ ها در تصادفات و تحمیل صدمات بیشتر منجر شود. مالکین تمامی کیا سدوناهایی که بین سال های 2015 الی 2018 ساخته شده اند، باید خودروی خود را برای بازبینی به نمایندگی ها ببرند.

هیوندای

بد نیست اشاره کنیم در عرض چهار سال گذشته دو خودروساز کره ای برای حدود 2.3 میلیون خودرو فراخوان صادر کرده اند که دلیل اصلی آن احتمال آتش گرفتن موتور بوده است. میزان نارضایتی از این موضوع به حدیست که اخیرا برخی از دارندگان محصولات هیوندای و کیا، پرونده ای را علیه آنها تشکیل داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • naser gh
    naser gh | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

    تا حالا هرچی تولید کردن فراخوان دادن خخخخخ

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

    ببین تو ایران خودمون چقدر این کره ای ها بی خود و بی جهت اتیش گرفتن،داخل تعمیر گاه ها هم پر از ماشبن کره ایه ک موتورشون مشکل داره،کره ای ها با تبلیغات و استخدام کردن طراحان مطرح جهانی انقدر پیشرفت کردن،کیفیتشون اشغاله.

مطالب پیشنهادی