ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بوگاتی La Voiture Noire معرفی شد؛ گران قیمت ترین خودرو صفر کیلومتر تاریخ

بوگاتی از گران قیمت ترین خودروی جدید تمام تاریخ با نام La Voiture Noire رونمایی کرد. این ابرخودرو یادآور خودروی تاریخی این شرکت یعنی بوگاتی تیپ 57 SC Atlantic است. La Voiture Noire برچسب قیمتی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

بوگاتی از گران قیمت ترین خودروی جدید تمام تاریخ با نام La Voiture Noire رونمایی کرد. این ابرخودرو یادآور خودروی تاریخی این شرکت یعنی بوگاتی تیپ 57 SC Atlantic است.

La Voiture Noire برچسب قیمتی در حدود 11 میلیون یورو بدون محاسبه مالیات دارد و در همین لحظه نیز به فروش رسیده است، براساس محاسبات اولیه، قیمت نهایی بوگاتی جدید با احتساب مالیات به حدود 16 میلیون یورو می رسد که از هر جهت رکوردی تازه در تاریخ صنعت خودروسازی است. در واقع به جز چند خودرو کلاسیک معدود، هیچ خودرویی نیست که از نظر قیمت به گرد پای این ساخته جدید فرانسوی - آلمانی برسد.

بوگاتی La Voiture Noire

پیش از این بوگاتی تیزرهای تبلیغاتی زیادی حول حوش زبان طراحی مدل آتلانتیک منتشر کرده بود. تنها 4 دستگاه آتلانتیک در آن زمان ساخته شده است که به شکل عجیبی یکی از این 4 دستگاه گم شده است و سرنوشت آن نامعلوم است.

زبان طراحی بشدت خشن این مدل تقریبا هیچ سنخیتی با بوگاتی آتلانتیک ندارد. چراغ های جلو به جای این که به صورت افقی در بالای سپر قرار بگیرند کمی عقب تر و در بخش بالایی کمان چرخ ها قرار گرفته است.

در بخش جلویی چندان شاهد زبان طراحی آتلانتیک نیستیم و شاید تنها بخش مربوط به خطوط اطراف بین پنجره و سقف خودرو است.

در بخش انتهایی خودرو نیز چراغ عقب که به صورت یک نوار در سرتاسر عرض خودرو کشیده شده است بیشتر یادآور مک لارن P1 است. همچنین 6 خروجی اگزوز جدا از یکدیگر در بین دیفیوزرها قرار گرفته است و خروجی موتور 16 سیلندر 8 لیتری 4 توربو با حداکثر قدرت 1479 اسب بخار است. طبق مشخصات فعلی به نظر می رسد شاهد استفاده از همان پیشرانه شیرون در این مدل هستیم.

هنوز مشخص نیست خریدار این ابر خودرو با این برچسب قیمتی چه کسی است و بوگاتی تنها خریدار آن را یکی از هواداران دو آتشه بوگاتی لقب داده است.

استفان ویلکمن به عنوان رئیس بوگاتی در مورد این مدل می گوید:"ما تاریخچه باشکوه بوگاتی را به سرعت، فن آوری و سطح لوکس بودن محصول فعلی مان پیوند دادیم تا La Voiture Noire متولد شده است."

با این وجود انتقاداتی نیز نسبت به شیوه بازاریابی بوگاتی در خصوص La Voiture Noire  مطرح شده است. منتقدان معتقدند که بوگاتی بدون اعمال تغییرات فنی، صرفا با طراحی مجدد سطح رویی بدنه، قیمت محصول خود را چند برابر افزایش داده است و چنین کاری با روح اصیل ساخت خودروهای سوپر اسپرت بر مبنای سرعت و عملکرد در تضاد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

    مثل ماشين بتمن هست!

    يك زماني اينا فقط رو جلد بازي ها بودن!!!

    حتي تو خود بازي نبودن!!

  • Morteza Jamalpour
    Morteza Jamalpour | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    یا حضرت بوگاتی?????

  • amir big
    amir big | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

    جیزز کرایست

  • Reza Abdi
    Reza Abdi | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

    نپ
    Rolls Royce Sweptail سیزده میلیون دلار بود

مطالب پیشنهادی