ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

غلبه گلکسی اس 10 پلاس بر آیفون XS Max در تست سرعت [تماشا کنید]

تا به حال بنچمارک‌های زیادی از گلکسی اس 10 منتشر شده که نشان می‌دهد هیچکدام از دو چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ و اگزینوس ۹۸۲۰ نمی تواند عملکردی مشابه چیپست  A12 اپل از خود به جای بگذارند اما این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

تا به حال بنچمارک‌های زیادی از گلکسی اس 10 منتشر شده که نشان می‌دهد هیچکدام از دو چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ و اگزینوس ۹۸۲۰ نمی تواند عملکردی مشابه چیپست  A12 اپل از خود به جای بگذارند اما این مسئله نمی‌تواند موفقیت آیفونها را در سرعت تضمین کند چرا که ویدیوی تست سرعت جدیدی در یوتیوب منتشر شده که نشان می‌دهد گلکسی اس 10 پلاس می‌تواند آیفون XS Max را شکست دهد.

همانطور که می‌دانید تمامی پرچمداران سامسونگ با دو چیپست متفاوت عرضه می‌شوند. سامسونگ این بار برای خانواده جدید پرچمداران اس 10 دو چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ و اگزینوس ۹۸۲۰ را انتخاب کرده است. پیشتر مشخص شده که چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ از اگزینوس ۹۸۲۰ قوی‌تر است.

با این وجود گلکسی اس 10 پلاسی که از چیپست ضعیف‌تر بهره می‌برد موفق شده در تست سرعت، آیفون XS Max را شکست دهد. البته پیش از اینکه طرفداران موبایل‌های اندرویدی بتوانند خوشحالی کنند و برتری خود را به رخ آیفونداران بکشانند، باید گفت که این پیروزی آنچنان هم قاطع نبوده و عملکرد گلکسی اس 10 پلاس مشکلات اساسی خود را داشته است.

گلکسی اس 10 پلاس
خانواده پرچمداران جدید سامسونگ و اپل در کنار هم

در این ویدیو دو گوشی آیفون XS MAX و گلکسی اس 10 پلاس کنار هم گذاشته می‌شوند که تعدادی اپ مشابه روی آنها نصب شده است. پس از بر اساس فعالیت روزمره کاربر، تعدادی اپ خصوص روی این دو گوشی فعال می‌شود تا مشخص شود کدامیک می‌توانند عملکرد سریعتری از خود برجای بگذارند.

حافظه رم پرچمدار سامسونگ دو برابر گرانترین آیفون بوده و به همین دلیل سریعتر از آن می تواند اپلیکیشن‌ها را باز و بسته کند اما فرآیند بارگذاری مجدد آیفون به لطف ویژگی‌های خاص چیپست اپل، سریعتر انجام می‌شود.

گلکسی اس 10 پلاس

علاوه بر این باید گفت که گلکسی 10 پلاس ویدیو‌ها را بسیار بهتر از آیفون XS Max پردازش می‌کند و پرچمدار اپل در این قیمت به کلی شکست خورده است. با این وجود یک مشکل اساسی در فعالیت پرچمدار سامسونگ به چشم می‌خورد و آن کرش کردن اپ‌هاست. طی این تست چند بار این اتفاق رخ داده که نمی تواند تجربه کاربری مناسبی را برای کاربر به ارمغان آورد.

حال به نظر شما کدامیک از این دو گوشی بهتر است و می‌تواند انتخاب شما باشد؟ گلکسی اس 10 یا آیفون XS Max؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • M.Gh
    M.Gh | ۱۱ مرداد ۱۳۹۸

    خب ایفون با قیمت ۲۲ میلیو و سامسونگ با قیمت ۱۱ میلیون..
    کدوم بازدهی بهتری داشت؟سامسونگ
    کدوم سرعت بالاتری داست؟سامسونگ
    کدوم تو ازمایش برنده شد؟سامسونگ
    کدوم قیمت پایین تری داست؟ سامسونگ
    خب قضاوت با شماست???‍♀️

  • Mehdi_Ataee
    Mehdi_Ataee | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    این آزمایشها در شرایط خاص انجام میشن. احتمالا برای ایجاد شرایط برابر به روی دو گوشی کار نکرده اپلیکیشن های نصب و آزمایش صورت می گیره. اما این آزماش ها بنظر من نشون دهنده بازدهی مناسب یا بهتر در شرایط واقعی نیستن. من سالها از آیفون استفاده کردم و الان دو ساله از اندروید و سامسونگ استفاده می کنم. و تنها دلیلش فرار از محدودیت ها و به تعبیر خودم زورگویی های اپل بوئه که همیشه خواست خودس رو به کاربر تحمیل می کنه اما من بعد از مدتی که شروع به استفاده کردن از سامسونگ s8plus و اندروید کردم مرتب با لگهای شدید کندی به شدت آزار دهنده مواجه شدم که گاهی عملا گوشی رو غیرقابل استفاده می کرد.حالا مجبورم هر روز گوشی رو Restart کنم و مدام وسواس دارم که هر اپلیکیشنی رو که باز می کنم ببندم و از حافظه بیرون کنم و شما هرگز این مشکلها رو با آیفون تجربه نمی کنید متاسفانه تجربه ی من نشون می ده در حال حاضر از نظر سرعت و راختی و پایداری هیچ چیز مثل آیفون نیست و این مهم نیست که آزمایش سرعت کدوم گوشی بهتر بوده مهم اینه که تجربه ی کاربری شما با کدوم بهتره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی