ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

قهرمانی Astralis برای سومین بار متوالی در مسابقات میجور CSGO

تیم دانمارکی Astralis در فینال مسابقات میجور CSGO که این بار توسط ESL برگزار شد در برابر تیم فنلاندی ENCE که شگفتی ساز مسابقات بود به پیروزی رسید و برای سومین بار متوالی جام قهرمانی ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

تیم دانمارکی Astralis در فینال مسابقات میجور CSGO که این بار توسط ESL برگزار شد در برابر تیم فنلاندی ENCE که شگفتی ساز مسابقات بود به پیروزی رسید و برای سومین بار متوالی جام قهرمانی مسابقات میجور شرکت Valve را بالای سر برد.

تیم ENCE (متشکل از Allu، بازیکن سابق Ninjas in Pyjamas که تجربه حضور در فینال میجور را دارد و چند بازیکن جوان دیگر) وکه اولین تجربه حضور خود در مسابقات میجور را تجربه می کرد در آغاز اصلا نتایج خوبی کسب نکرد. آنها در آغاز با دو باخت متوالی در برابر Renegades و HellRaisers تا یک قدمی حذف پیش رفتند. ولی اینجا بود که ناگهان همه چیز برای آنها تغییر کرد و روند معجزه آسای آنها شروع شد.

بازیکنان فنلاندی در 12 مپ آینده خود فقط دو مپ را واگذار کردند و در این مسیر از سد تیم هایی بسیار قدرتمند نظیر Liquid که به گفته هواداران و تحلیلگران تنها تیم برابر با Astralis بود گذشت و در ادامه تیم Na`Vi که یکی دیگر از تیم های مدعی قهرمانی بود نیز از پیش رو برداشت. بازی های تیم ENCE همه بسیار نزدیک و تماشایی بودند و توانایی تیم ENCE در بازگشت از یک قدمی باخت و تبدیل نتیجه به پیروزی بازی هایی بسیار هیجان انگیز خلق می کرد.

عملکرد این تیم در این مسابقات آنقدر تحسین برانگیز بود که همه برای لحظه ای فکر کردند که ENCE ممکن است یک بار برای همیشه حکمرانی مطلق Astralis بر دیگر تیم های CSGO طی دو ساله گذشته را به پایان برساند.

ولی نتیجه کاملا مخالف این بود.

تیم Astralis از قبل میجور سوژه اتهامات مختلفی مبنی بر استفاده از باگ های بازی (توانایی دیدن دشمنان پشت دود نارنجک های دودزا) قرار گرفته بود و این اتهامات نهایتا منجر به دخالت Valve و رسیدگی به موضوع شد. بسیاری از هواداران تحت تاثیر این اتهامات فکر می کردند بازیکنان دانمارکی تا حد زیادی قدرت و برتری خود را مدیون این باگ ها هستند و فکر می کردند در این میجور عملکرد آنها ضعیف تر خواهد بود.

ولی gla1ve، کاپیتان و رهبر تیم Astralis در کنار یاران خود از همان آغاز تورنمنت نه تنها با قدرت سابق بلکه بیشتر از آن ظاهر شدند و یک بار دیگر تمامی تیم ها را با بازی تیمی استثنایی، استراتژی های تمرین شده و در برخی مواقع مهارت و برتری فردی صرف در بازی شکست دادند تیم Astralis از مجموع 11 مپ بازی کرده فقط یکی را با نتیجه 17-19 به تیم Renegades واگذار کرد.

گیم اول بازی در مپ Train که انتخاب ENCE بود و از EPICENTER 2018 تا کنون در آن نباخته بودند شروع شد. به نظر می رسید که این مپ بهترین انتخاب ENCE باشد و آنها بتوانند در این مپ بیشترین مقاومت را در برابر Astralis نشان دهند. تیم ENCE دو راند اول بازی را از آن خود کرد. ولی از آنجا به بعد دفاع تیم Astralis هیچ گشایشی به روی بازیکنان فنلاند نشان نداد و نهایتا نیمه اول با نتیجه 11-4 به سود Astralis به پایان رسید.

در نیمه دوم Astralis به قدرت به پیشروی ادامه داد و بازی را تا 14-11 به سود خود پیش برد. اینجا بود که ENCE باز هم مثل بازی های گذشته یک بازگشت استثنایی را آغاز کرد و با پیروزی 7 راند متوالی ورزشگاه ESL Arena را غرق در فریاد هواداران کرد. ولی اینجا بود که برگ برنده Astralis یعنی Xyp9x باز هم توانایی خارق العاده خود در پیروزی راندهای تک به چند را نشان داد و با پیروزی یک راند تک به دو بازی را با نتیجه 16-11 به سود تیم دانمارکی تمام کرد.

بازی در گیم دوم در مپ Inferno که انتخاب و عملا قلمرو Astralis است دقیقا مطابق انتظار همه پیش رفت. تیم Astralis در نیمه اول و در سمت تروری کاملا دفاع ENCE را در هم کوبید و نیمه را با نتیجه 14-1 تمام کرد. برتری Astralis کاملا واضح بود و این برتری در نیمه دوم هم حفظ شد و در نهایت تیم Astralis گیم دوم را با نتیجه 16-4 تمام کرد و یک بار دیگر به مقام قهرمانی دست یافت.

تیم Astralis با کسب مقام قهرمانی در این مسابقات علاوه بر دریافت 500,000 دلار جایزه به دومین تیمی تبدیل شد که موفق به پیروزی در سه میجور شده است و در کنار تیم افسانه ای تیم fnatic (Olofmeister - KRIMZ - pronax - JW - flusha) قرار گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • I'mSully
    I'mSully | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    هرچند ک انس و رنگیدز واقعا لذت بخش لود دیدنشون این میجر
    راستی کسی اگه بازی میکنه آیدی بذاره

  • I'mSully
    I'mSully | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    استرالیس واقعا بهترین تیم تاریخ کانتره
    حتی فنتیک هم تو دوران اوجش انقد مقتدرانه نمیبرد
    یه نکته وحشتناک بگم فقط از استرالیس اونم اینکه تو هم تو لندن هم کتوویتس تو مرحله حذفی یه مپ هم نباختن حتی

مطالب پیشنهادی