ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپانی چینی
تکنولوژی

هواوی دولت آمریکا را به دادگاه می‌کشاند

یک روز پس از انتشار خبر شکایت منگ وانژو از دولت و پلیس کانادا، یک منبع آگاه از تصمیم هواوی برای تنظیم دادخواستی علیه آمریکا خبر داده است. کمپانی چینی این شکایت را در دادگاه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۱

یک روز پس از انتشار خبر شکایت منگ وانژو از دولت و پلیس کانادا، یک منبع آگاه از تصمیم هواوی برای تنظیم دادخواستی علیه آمریکا خبر داده است.

کمپانی چینی این شکایت را در دادگاه منطقه شرقی؛ جایی که دفتر مرکزی شعبه آمریکایی آنها واقع شده؛ مطرح خواهد کرد. دلیل این شکایت مقابله با قانونی است که وزراتخانه ها و سازمان های دولتی آمریکا را از خرید و بکارگیری تجهیزات مخابراتی تولید شده توسط هواوی و ZTE منع می کند. این قانون که اعتراض دولت پکن را هم در پی داشته، ضمیمه جدیدی از حوزه اختیارت دفاع ملی به شمار می رود.

هواوی تحریم خود را تبعیض‌آمیز و غیرقانونی می‌داند

هواوی با ناعادلانه خواندن این اقدام دولت آمریکا از دادگاه می خواهد آن را خلاف قانون اساسی اعلام کرده و مانع پیاده سازی ضمیمه شود. وکلای این شرکت در تنظیم دادخواست خود به بندهایی از قانون اساسی آمریکا اشاره کرده اند که تبعیض علیه یک شرکت را ممنوع کرده است. هواوی هنوز به انتشار این خبر واکنش نشان نداده اما از خبرنگاران دعوت کرده پنجشنبه همین هفته برای شرکت در یک نشست خبری به دفتر این کمپانی مراجعه کنند.

یکی از دلایل خشم کمپانی چینی احتمالا تلاش تازه سناتورها برای تحریم تجهیزات غیر ارتباطی آنها است. این نمایندگان مدعی به خطر افتادن زیرساخت های حیاتی انرژی آمریکا توسط تجهیزات خورشیدی هواوی شده اند و این در حالی است که ترامپ از مدت ها قبل به دنبال تقویت کارخانه های آمریکایی تولید پنل سولار بوده است. کمپانی چینی

مقامات آمریکایی مدت هاست که هواوی و ZTE را عوامل دولت چین برای جاسوسی می دانند و ماه گذشته دادگستری ایالات متحده با صدور کیفر خواستی هواوی را به ۲۳ اتهام مختلف از جمله فریبکاری، کارشکنی در مسیر عدالت، سرقت اسرار تجاری کمپانی مخابراتی T-Mobile و همچنین پنهانکاری متهم کرد.

با این حال هواوی هرگز زیر بار این اتهامات نرفته و آنها را ترفندی برای ایجاد مانع در برابر رشد جهانی خود عنوان کرده که در نهایت راه به جایی نخواهد برد. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

    یک چیزی به ذهنم رسید نمیدونم چقدر کوثر می‌تونه باشه... ولی با خودم فکر میکنم اگر عنوان اینطوری بود الان اینجا پر از کامنت بود و کلی بازدیدش بیشتر بود:
    دولت آمریکا توسط هواوی به دادگاه کشانده میشود
    چرا اینو میگم چون تو این تیتر اول دولت آمریکا اومده و مخاطب های ایرانی هم رو اقدامات دولت ها و ... خیلی حساس تر هستند

    • molavy
      molavy | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

      چقدر موثر*

    • molavy
      molavy | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

      منظورم اینه که تو عنوان بالا اقدام هواوی بولد هستش ولی تو این تیتر اثرش ( به دادگاه کشیده شدن) رو دولت آمریکا

    • یونس مرادی
      یونس مرادی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

      ممنون از پیشنهادتون

    • molavy
      molavy | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

      ممنون که خوندید

مطالب پیشنهادی